X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אמר בפגישתו עם מזכיר המדינה קרי כי הוא רוצה שהצעדים הראשוניים בכיוון יתמקדו בתחום הכלכלי קרי יציג בקרוב נייר גישור אמריקני, כדי להביא את הצדדים בחזרה לשולחן המו"מ
▪  ▪  ▪
נתניהו וקרי. שיחות פורות [צילום: פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר (יום ג', 9.4.13) כי הוא נחוש להגיע להסדר קבע עם הפלשתינים. הוא ציין כי הוא רוצה שהצעדים הראשוניים בכיוון יתמקדו בתחום הכלכלי.
"אני נחוש לא רק לחדש את תהליך השלום עם הפלשתינים, אלא לעשות מאמץ רציני כדי לסיים את הסכסוך הזה אחת ולתמיד", אמר נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, שהגיע לירושלים לביקורו השלישי בישראל מאז נכנס לתפקידו בחודש פברואר. ניסיונותיה של ישראל לנהל מו"מ מחודש עם הרשות הפלשתינית יכללו "מרכיבים כלכליים", אמר נתניהו, והוסיף כי הוא מקבל בברכה כל יוזמה שוושינגטון או צדדים אחרים יציגו בעניין.
נושאים פוליטיים שיהיה צורך לטפל בהם, בראש ובראשונה, נוגעים להכרה הפלשתינית בישראל כמולדתו של העם היהודי וההכרח בביטחון לאזרחי ישראל, אמר ראש הממשלה.
קרי, שביום שני בלילה נפגש עם נתניהו, עם שרת המשפטים ציפי לבני, עם השר לעניינים בינלאומיים, יובל שטייניץ ועם שר הביטחון משה יעלון, אישר כי הדיונים על התנעת המשא ומתן כוללים "יוזמות כלכליות", אך הוא טען כי התקדמות של ממש תושג אם שני הצדדים יהיו מוכנים לוויתורים פוליטיים מוחשיים.
"אנחנו רוצים להבהיר לחלוטין שכל הצעדים שאנו נוקטים בהם ביחס לכלכלה אינם בשום אופן מהווים תחליף למסלול המדיני, אלא הם באים בנוסף לו", הוא אמר.
קרי, שיבלה בשבועות ובחודשים הקרובים במסע דילוגים בין וושינגטון, ירושלים ורמאללה, מנסה לגרום לישראלים ולפלשתינים לחזור לשולחן המשא ומתן. לדבריו, פגישתו בירושלים ביום שני בלילה הייתה "פורה מאוד", והושגה התקדמות. הוא אמר כי עכשיו ישראל וארה"ב צריכות לעשות "קצת שיעורי בית" בניסיון להעריך כיצד להמשיך מכאן, הוא הוסיף.
נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר במהלך ביקורו בישראל בחודש שעבר, כי הצדדים צריכים לחדש את השיחות ללא תנאים מוקדמים, ובכל זאת, נשיא הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, מעוניין בקבלת ביטחונות לכך שישראל מוכנה באופן עקרוני לוותר על 100% מהגדה המערבית, עם חילופי שטחים שווים בגודלם כדי לאפשר לישראל לשמור על גושי ההתיישבות מרכזיים.
המקורות הפלשתינים אמרו כי אבו מאזן רוצה לראות את המפה הישראלית הכוללת את העמדות הטריטוריאליות של נתניהו לפני תחילת המו"מ, דבר שראש הממשלה מסרב לספק, שכן לדבריו הדבר ייתפס על ידי הפלשתינים כבסיס לתביעות טריטוריאליות חדשות.
קרי, על פי הדיווחים, שוקל להציג סוג של נייר גישור אמריקני, כדי להביא את הצדדים בחזרה לשולחן המשא ומתן.
"הנשיא אובמה לא מבלף בנושא אירן"
נתניהו וקרי, גם חזרו והדגישו במהלך הפגישה למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני.
"אני חושב שכולם מבינים שאירן כבר פועלת עד לקץ סד הזמנים, ומשתמשת בשיחות עמה כדי להמשיך לקדם את תכנית הגרעין שלה", אמר נתניהו, שציטט דיווחי חדשות לפיה טהרן חנכה מתקני גרעין חדשים על רקע סיבוב כושל נוסף של משא ומתן עם המערב. "אני חושב שאנחנו גם מבינים מה זה אומר עבור העולם כי קיימות מדינות סוררות בעלות נשק גרעיני. לא ניתן לאפשר לאירן לחצות את הגבול לתוך העולם הזה".
קרי הצהיר באופן חד משמעי, כי "אירן לא יכולה ולא תהיה בעלת נשק גרעיני". בעוד ארה"ב מעדיפה כרגע פתרון דיפלומטי למשבר, אסור לאפשר לתהליך המשא והמתן להמשיך ללא סוף, הוא אמר.
"הדבר לא יכול לשמש כתירוץ למאמצים אחרים שמטרתם לנסות ולסיים את המשבר ביחס לנשק גרעיני", הוא אמר. "אבל הנשיא אובמה לא מבלף. הוא הבהיר לי את זה באופן ברור".

תאריך:  09/04/2013   |   עודכן:  09/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: נחוש לקדם את תהליך השלום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יחיאל אמיתי
חיילי צה"ל עומדים איתן אל מול ניסיונות חוזרים ונשנים מצד הפלשתינים ליצירת פרובוקציה שתציג את חיילי ישראל כאלימים וכקלגסים    הפרובוקציה החדשה שלהם: החזקת דגל פלשתין מעל ראשי חיילי צה"ל תוך קללות היישר לפרצופם של החיילים
בעז העצני
נסיגת צה"ל הפכה את היישובים ביו"ש ליישובי קצה והקימה בקרבתם מפלצת טרוריסטית שבהמשך גבתה מהמתיישבים ומצה"ל מחיר דמים כבד
ד"ר רון בריימן
מה נשאר בעקבות ביקור אובמה? נשארו נשיא אמריקני וראש ממשלה ישראלי שלא היו יצירתיים ולא פנו למסלול אחר, לחלוקת עבודה ביניהם: בעיית אירן - לאמריקנים, עניין א"י - ליהודים. הכלל הנדרש: תנו לקיסר את אשר לקיסר, כלומר תנו לנשיא האמריקני את מה שרק בכוחו לעשות
גדעון ביגר, גלעד שר
פינוי מסיבי של התנחלויות הנמצאות מחוץ לגושי ההתיישבות הגדולים, שבהן מתגוררים עד כמאה אלף איש, יידרש אם ממשלות ישראל בעתיד תבקשנה (או תידרשנה) ליישם בפועל את המשתמע מהעיקרון של "שתי מדינות לשני עמים
עידן יוסף
סמוך לשעה 20:30 נורו רקטות פלשתיניות מרצועת עזה לאזור מועצת שער הנגב. איש לא נפגע, אבל היה די בכך כדי לפגוע בזכרון השואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il