X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משקיעה מיליוני אירו בהטמעת טכנולוגיות "ערים חכמות" ומעוניינת בפתרונות כחול-לבן משלחת ישראלית של 14 חברות המפתחות יישומים לתחומים תעשייתיים הגיעה לביקור כדי לבחון שיתופי-פעולה עסקיים
▪  ▪  ▪
ברצלונה. פתרונות ליעילות אנרגטית

משלחת חברות ישראליות החלה אתמול (ג', 9.4.13) בביקור בן שלושה ימים בספרד. במשלחת משתתפות 14 חברות המפתחות יישומים לתחומים תעשייתיים כגון אבטחה, סביבה, אנרגיה, תחבורה וממשל זמין המיועדים למעשה לספק פתרונות לפרויקטים בתחום "הערים החכמות".
ביקור המשלחת בספרד אורגן על-ידי הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה במדריד בשיתוף עם מכון הייצוא הישראלי. במהלך הביקור תשתתף המשלחת בתערוכת איגוד תעשיית ה-ICT בספרד שמסתיימת בברצלונה היום (ד').
בין היתר ייפגשו חברי המשלחת עם נציגי חברת ADIF האחראית על ניהול מרבית תשתית מסילות הרכבת ספרד, חטיבת הטלקום של ענקית התשתיות Abertis (שהכנסותיה ב-2011 הסתכמו ב-4 מיליארד דולר בקירוב), החטיבה הספרדית של ענקית שירותי התוכנה הבינ"ל Accenture וכן החטיבה הספרדית של ענקית התוכנה האמריקנית UNISYS (שהכנסותיה הסתכמו ב-2012 ב-3.7 מיליארד דולר).
בנוסף, תשתתפנה החברות הישראליות באירוע עסקי שאורגן על-ידי הנספחות המסחרית במדריד בשיתוף עם עיריית ברצלונה, שם יפגשו את נציגי העירייה האחראיים להפעלת פרויקטים שונים בתחום הערים החכמות, כמו גם עם נציגי ממשלת מחוז קטלוניה האמונים על הנושא במחוז. מטרת המפגש היא לבחון השתלבותן של החברות הישראליות בפרויקטים עתידיים במחוז הנחשב לאחד מהמובילים באירופה בכל הקשור להטמעת טכנולוגיות "עיר חכמה".
יצוין כי נציבות האיחוד האירופי (הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי) הכריזה לא מכבר על תוכנית "smart cities and communities" במסגרתה יוקצו 365 מיליון אירו כבר במהלך השנה להטמעת רשתות תחבורה בנות קיימא וטכנולוגיות חדשניות בתחום היעילות האנרגטית במרכזים עירוניים ברחבי האיחוד. מטרת התוכנית היא לספק פתרונות לאתגרים הניצבים בפני האיחוד האירופי בדמות ריכוז מסיבי של האוכלוסיה בתוך הערים, צריכת אנרגיה גבוהה ובעיות סביבתיות וכלכליות הנגרמות כתוצאה מעומסי התנועה.
הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה בספרד, יפעת אלון-פרל, מסרה כי "ספרד, כחלק מהאיחוד האירופי, מקבלת כספים על-מנת להפוך את הערים המרכזיות לערים חכמות, בדגש על תחומי אנרגיה, תחבורה ואבטחה. בנוסף, ברצלונה הינה העיר אשר מובילה את פורום הערים החכמות בעולם וכן העיר מלגה הפכה למודל מצליח של עיר חכמה. על-מנת להתגבר על אתגרים בתחומי האנרגיה, הסביבה והתחבורה, קיים באיחוד האירופי ביקוש וצורך בחדשנות טכנולוגית לאספקת פתרונות יעילים וחכמים לשליטה, בקרה וניהול של הערים והרשויות. חברות ישראליות רבות מצטיינות באספקת פתרונות במגוון תחומים הרלוונטיים לערים חכמות".
עלייה של 6.5% בייצוא לספרד ב-2012
הייצוא מישראל לספרד בשנת 2012 הסתכם ב-1.05 מיליארד דולר (עלייה של 6.5% ביחס לשנת 2011). עיקרי תחומי הייצוא הם מתחומי הכימיקלים, המכונות, ציוד האלקטרוניקה, הפלסטיק והגומי, הירקות, המתכות, והציוד האופטי. סה"כ הסחר בשנת 2012 עם מדינה זו רשם עלייה של 7% והסתכם ב-2.25 מיליארד דולר.
מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה מסר כי בשנת 2012 הסתכם שווי ייצוא השירותים מישראל ב-30 מיליארד דולר בקירוב (מתוך סך ייצוא של 84 מיליארד דולר ללא יהלומים). נתון זה משקף עלייה של 11.2% בייצוא הסחורות בהשוואה ל-2011.

תאריך:  10/04/2013   |   עודכן:  10/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספרד מחפשת פתרונות ישראלים ל'ערים חכמות'
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כבוד ספרדי לישראל
חזק הנביא  |  10/04/13 17:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מנהל אגף מקרו בחטיבת המחקר של בנק ישראל, ד"ר עדי ברנדר, מסביר כי חל שיפור ניכר בהתנהלות התקציבית של הרשויות המקומיות ב-15 השנים האחרונות    היחס בין חוב הרשויות המקומיות לתוצר נמוך מאוד בישראל בהשוואה למדינות המפותחות
מירב ארד
המועמד יגאל צרפתי מכהן כיום כסמנכ"ל משרד החינוך ומנהל מינהל הפיתוח, והוא ביצע שורה של תפקידים בשירות הציבורי
מירב ארד
מקווה הטהרה שנחשף בשכונת קריית מנחם מורכב מחלל תת-קרקעי אשר אליו הובילו מדרגות    את מי הגשמים קיבל המקווה משלושה אגני היקוות שנחצבו על תקרת המקווה, והזרימו את המים הזכים באמצעות תעלות לתוך חלל המקווה
איציק וולף
ערבי ישראלי תושב טייבה נעצר על-ידי המשטרה ושירות הביטחון הכללי לאחר שביקש להצטרף בסוריה לארגון המזוהה עם הג'יהאד העולמי
עופר וולפסון
בסיכום הרבעון הראשון עולה מדד הביורוקרטיה של לשכות המסחר ו-SQ לציון שיא מאז החלה המדידה, אך הרמה הכללית עדיין רחוקה מלהיות משביעת-רצון ביחס למגזר הפרטי    המוביל בשירות - משרד התחבורה    הכי ביורוקרטית - מערכת בתי המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il