X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדוע לא נחתם עד היום הסכם לייבוא פועלי בניין מסין? שגרירות סין דוחה את נוסח ההסכם שהציעה רשות ההגירה, והרשות דוחה ככל הנראה את הנוסח של הסינים "הקבלנים אינם משתפים פעולה בהבאת פועלים מסרי לנקה"
▪  ▪  ▪
כל מדינה מתבצרת בעמדתה [צילום: פלאש 90]

מדוע לא נחתם עד היום, לאחר מגעים במשך שש שנים, הסכם להבאת פועלי בניין מסין, בעלת המאגר הבלתי-מוגבל של כוח אדם? מסמכים שהגיעו לידי News1 חושפים את הסיפור: כל צד מציע טיוטת הסכם, ואינו מוכן לקבל את הצעתו של הצד השני.
רשות האוכלוסין וההגירה שלחה לפני חודשיים, או יותר, הצעת הסכם בין ממשלות ישראל וסין, על ההליכים להבאת פועלי בניין מסין. הסינים בדקו את הנושא, והשיבו בשלילה. לדבריהם, מדובר בהעתק של ההסכם האחיד הדו-מדינתי, שישראל שולחת למדינות שונות. זה לא נראה לסינים.
הלכך, שלחה שגרירות סין לרשות ההגירה הצעת הסכם משלה. הצעה זו שונה מההסכם הדו-מדינתי, ולכן נראה שרשות ההגירה אינה יכולה להסכים לו. הרשות כפופה להחלטות הממשלה בנושא זה מיולי 2011. הפתרון של הרשות: לא הגיבו להצעה הסינית.
הסינים הרחיקו לכת, והודיעו כי הם מוכנים לשלוח לישראל משלחת של משרד התעשיה והמסחר שלהם, כדי לנהל מו"מ. רשות ההגירה לא הגיבה. בצורה זו קשה, כמובן, להגיע להסכם.
המגעים בין שתי המדינות נמשכים זה שש שנים, ועד היום לא הגיעו פועלי בניין מסין (חוץ מפועלים ותיקים שהגיעו לפני שנים). נשיא לשכת המסחר תל אביב, עו"ד אוריאל לין, אמר באחרונה למנהל רשות האוכלוסין וההגירה, אמנון בן-עמי: "הסינים מבקשים לשתף פעולה. פועלי הבנין שלהם מקצועיים, והם הטובים ביותר מכל אלו שהגיעו עד היום לישראל. הזמן לארץ את המשלחת שהציעו".
בנושא אחר, אומרת רשות ההגירה כי הציעה להתאחדות בוני הארץ לשלוח משלחת לסרי לנקה, כדי לבדוק את מכוני ההכשרה לפועלי בניין ולערוך בחינות מקצועיות לפועלים המבקשים לבוא לישראל. ההתאחדות - אומרת הרשות - לא הגיבה. התאחדות בוני הארץ אומרת בתגובה, כי מדובר בפועלי בניין לא מקצועיים, ואין עניין להביאם לארץ.
גם בצורה זו קשה להגיע להסכם ולהביא פועלי בניין.

תאריך:  10/04/2013   |   עודכן:  10/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שגרירות סין: מה שהוצע איננו הסכם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לי-אור אברבך
מנכ"ל רדיו 103 אייל פאר, בתגובה לתלונת דקל: "לא השבתי למכתבך מפאת כבודך ומשום שאני משוכנע שגם אתה כעורך ראשי של גלי צה"ל, דוגל בערכים של חופש ביטוי ופלורליזם"
חן מענית
שגב רכש 70 דונם קרקע בחדרה בנאמנות עבור התובעים, אך לטענתם איחר בדיווח לרשויות המס בכמה שנים, וכתוצאה נדרש מס גבוה יותר על העברתה    שגב: "כשהם ישלמו את מס הרכישה בסך כמיליון שקל, אשלים ההעברה"
עופר וולפסון
הודיע לראשי האוצר על כוונתו לנהל "מדיניות לוחמנית" לשמירה על אוצרות הטבע    זו תכלול הטלת וטו באמצעות "מניית הזהב" של המדינה בכיל על מכירתה לתאגיד הבינלאומי פוטאש    בנוסף, תוקם ועדה ציבורית שתבחן כל זכויות המדינה במשאבי טבע המנוהלים בידי חברות פרטיות
עידן יוסף
משאית שאיבדה את הבלמים הידרדרה ופגעה בכלי רכב בדרכה    חלקם עלו בלהבות    עדי ראייה: "זה היה נראה כמו פיגוע"    16 פצועים פונו לבתי חולים
עופר וולפסון
מנהל רשות המיסים ממליץ לשר האוצר להקים ועדה מיוחדת לבחינת הנושא, כך שייווצר שיווי משקל נכון, שיעודד יציאת נשים לעבודה ולהשתכרות גם בעסקים המשותפים של המשפחה    אומר כי יש להרחיב את היקף חובת הדיווח, אך לא באופן גורף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il