X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה הורתה להקפיא 62% מהכספים, ואת היתרה להמיר במניות של בנק מקומי ב.ס.ר. תקועה עם כ-30 מיליון שקל הערכה: גם יזמי נדל"ן פרטיים יפסידו מההוראות החדשות
▪  ▪  ▪
פישמן. מכה בעקבות המשבר הקפריסאי [צילום: פלאש 90]

היזם אליעזר פישמן נתקע עם 32 עד 56 מיליון שקל בקפריסין, בגלל המשבר הכלכלי העובר על המדינה. חברת "כלכלית ירושלים", בשליטתו, השתמשה בשנים האחרונות בקפריסין כ"גשר" להעברת כספים מישראל לאירופה, וגם בכיוון ההפוך, ככל הנראה משיקולי מס. כיום נמצאים בחשבונות החברה בקפריסין בין 32 ל-56 מיליון שקל.
עקב המשבר הכלכלי, הורתה ממשלת קפריסין על הצעדים הבאים נגד כל מי שמחזיק יותר מ-100 אלף יורו בחשבונות בנק באי: חובה להמיר 37.5% מהסכום במניות "הבנק של קפריסין", ושווי השוק שלהן נמוך ב-60% מהשווי הרשום.
את היתרה, כ-62% מהכספים, מקפיאה הממשלה עד להודעה חדשה, ולא ניתן למשוך את הכספים . חלק מההקפאה היא זמנית, ויתכן שאפשר יהיה להמיר את הכספים למניות של הבנק, אם כי גם במקרה כזה צפויים כנראה הפסדים.
כלכלית ירושלים הודיעה, כי היא בודקת מה אפשר לעשות. הפעולה העיקרית שתנקוט בה יהיה ניסיון לבטל למפרע את העברות הכספים שנעשו מישראל ומאירופה לחשבונות הבנקים באי. לא בטוח שפעולה זו תצליח.
  • גם ב.ס.ר. אירופה, בשליטת נחשון קויתי, נתקעה עם כספים בקפריסין. מדובר כנראה בכ-30 מיליון שקל, אם כי הסכום המדויק עדיין אינו ידוע.
  • האם גם יזמי נדל"ן ישראלים פרטיים נתקעו עם כספים בקפריסין? יזמים אלו, מטבע הדברים, אינם מדווחים, מכיוון שחברותיהם אינן רשומות בבורסה. יזמי נדל"ן השקיעו בשנים האחרונות סכומים גדולים בפרויקטים שונים באי, ולשם כך העבירו כספים כהון עצמי וכתשלומים לקבלנים וספקים.
דחיה בפרעון חובות ב-1.14 מיליארד שקל בצרפת
מצד שני, יכלה כלכלית ירושלים לדווח השבוע גם על בשורה טובה (הכל יחסי) לגבי חובותיה בצרפת: החברה חייבת לבנקים מקומיים 232 מיליון אירו, שהם 1.14 מיליארד שקל, העומדים לפירעון ביולי הקרוב. כלכלית מתקשה לגייס את הכספים לפרעון מלוא החובות. בשבוע שעבר אישר בית משפט מקומי לחברה דחיה בפרעון החובות עד 29 בספטמבר. בכך קיבלה החברה מרווח נשימה, כדי שתוכל לנהל מו"מ עם הבנקים ולהגיע להסכם על פרישה מחודשת של החובות.
זוהי כמובן הקלה לזמן קצר בלבד, כי דחיית הפרעון - והאיסור על הבנקים להציג את ההלוואות לפרעון לפני המועד שנקבע - הם לחדשיים עד שלושה בלבד.
כלכלית ירושלים לוותה כספים אלו, בשנים קודמות, כדי לממן רכישת עשרות נכסים, בשטח כולל של 275 אלף מ"ר. הפתרון הטוב ביותר הוא כמובן למכור נכסים כדי לפרוע את החובות לבנקים. אולם במצב הכלכלי הנוכחי בצרפת, זה לא פשוט.

תאריך:  11/04/2013   |   עודכן:  11/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישמן נתקע ב-56 מיליון שקל בקפריסין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קפריסין היתה מכבסת כספים.
הגיע הזמן  |  11/04/13 14:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פישמן - הקריסה
אלעזר לוין
דרבן, בשליטתו, תשלם כ-108 מיליון שקל בלבד, תרשום רווחי הון ותגיע לשליטה מלאה בנכס בפתח תקוה    הבניינים הושכרו למשרד הביטחון בחוזה לטווח ארוך, והוא יעביר אליהם מתל אביב ארבעה אגפים, וישלם 16.4 מיליון שקל לשנה    חיפשו שוכר שנתיים וחצי
אלעזר לוין
מכר ארבע חברות, המחזיקות ב-58 נכסים מניבים    תזרים המזומנים יגדל בכ-240 מיליון שקל
אלעזר לוין
יו"ר החברה הכלכלית מגלה, שהוא מוכר בעיקר נדל"ן בחוץ לארץ    המחאה החברתית: "בדיחה שלא יצא ממנה כלום"    "עברתי משברים פיננסיים לא ידועים"
אלעזר לוין
בוטלה מכירת 1,200 דירות בטורונטו ב-283 מיליון דולר    פגיעה נוספת של 18 מיליון שקל בשל הפיחות מול הדולר הקנדי    תזרים המזומנים של מבני תעשיה יפגע ב-154 מיליון שקל
הלל קורן
יו"ר כלכלית התייחס למצב בריאותו באירוע חגיגות חצי היובל להפרטת החברה: "אין לי מחלות, יש לי סוכרת והיא מאוזנת. מי שלא משתכנע, אני מוכן לתת לו את הבדיקות שלי"    ואל דאגה: "האג"חים ישולמו בעקבות המימושים של מיליארדי שקלים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il