X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכון כת"ר ומכון משפטי ארץ מציעים גם לאסור שביתות בשירותים חיוניים, להרחיב את הייבוא, להגדיל את הפיקוח על מחירים, למכור יותר דירות ב"מחיר למשתכן"
▪  ▪  ▪
הצעד הראשון: העצמה של הנזקקים
אחרי שלי ולפיד: מצע כלכלי ברוח ההלכה
עידן יוסף
קרקע חינם בפריפריה לחיילים ובנות שירות? רק אם המדינה תבטיח שתנוצל למגורים ולא להתעשרות. מסכימים? * מכון כת"ר לכלכלה על-פי התורה העביר למפלגות המתמודדות לכנסת מצע כלכלי-יהודי * רווחה, נדל"ן ויוקר מחיה - מקצת העקרונות שעומדים על הפרק
לרשימה המלאה

מכוני המחקר התורניים משפטי ארץ וכת"ר פרסמו (יום ה', 11.4.13) נייר עמדה בשורה של סוגיות כלכליות-חברתיות בהתבסס על מקורות היהדות. נייר העמדה כולל מספר סוגיות מרכזיות העומדות לפתחם של מקבלי ההחלטות בשנים הקרובות, ובמיוחד לקראת תקציב 2013.
המכונים ממליצים לקבוע בישראל את המדד הקנדי (MBM) כמדד העוני. היעד הממשלתי לצמצום העוני ייקבע על-פי המדד הקנדי. צמצום העוני ייעשה בעדיפות ראשונה על-ידי העצמה של הנזקקים והוצאתם ממעגל התמיכה, ועל-ידי קצבאות ותמיכה בעדיפות שנייה.
המכונים התורניים קוראים להעדיף סיוע בעין באמצעות שירותים אשר יינתנו למשפחה הענייה ללא תשלום. למעשה, מדובר בנתינת המוצר או השירות עצמו לזכאי ולא מתן כסף, לדוגמה: ביטוח בריאות לילדים ולא מתן כסף להוריהם. כמו-כן, יש להפעיל את תוכנית "מתמיכה לעבודה", כדי להגביר את התעסוקה בקרב נזקקים וכדי לאתר נזקקים שאינם ראויים לתמיכה. בניגוד למה שנעשה בעבר, יש להפעיל תוכנית זו תוך אסדרה הדוקה של משרד הכלכלה והמסחר או בידי גוף ממשלתי.
לאסור שביתה בשירותים חיוניים
על-פי נייר העמדה, קיצוץ בקצבאות האוניברסליות (כגון, קצבאות ילדים) חייב להיות מגובה בהגדלה של קצבאות לנזקקים, כדי למנוע פגיעה בהם.
בתחום יחסי העבודה, מוצע לאסור בחוק שביתה בשירותים חיוניים. סכסוכי עבודה ותביעות לשיפור תנאים בשירותים אלו יובאו להכרעה בפני מוסד בוררות, שפסיקותיו תהיינה מחייבות על-פי חוק. עוד מוצע, כי על הממשלה לקבוע מחיר מינימום למכרזים המוצעים על ידה שימנע קבלת מכרזי הפסד, ופיקוח מקצועי בהיקף הנדרש.
לשקול מיסוי על הון עצמי
בתחום המיסים, מוצע לשמור על היחס השווה הקיים בין הכנסות המדינה ממיסים ישירים כדוגמת מס הכנסה ובין הכנסות המדינה ממיסים עקיפים כדוגמת המע"מ. יחס זה צריך להישמר בכל העלאת מיסים נוספת. על-מנת לשמור על איזון זה יש לשקול הטלת מיסוי על הון עצמי מעל הממוצע, על דירה שנייה וכדומה.
כחלק מחובתה של חברה לסייע לנזקקים, מוצע שלא לגבות מיסים ישירים מנזקק הזכאי לסיוע, ואף יש לסייע לו בעזרת מס הכנסה שלילי. על הניקוד לצורכי מס הכנסה להנתן, תוך תיאום, לשני ההורים, ולא רק לאם, שכן המטרה היא לוודא שלא ייגבה ממס ממי שאין לו כדי מחייתו. על-מנת לעודד יציאה לעבודה של שני בני הזוג, יש להכיר בהוצאות גידול ילדים בסיסיות (מעון) כהוצאה מוכרת לצורכי מס.
לבדוק הרחבת סל המוצרים המפוקחים
נייר העמדה של המכונים כת"ר ומשפטי ארץ מתייחס גם ליוקר המחיה. על המדינה להגביר את התחרות בשווקים אם על-ידי הכנסת יצרנים נוספים, ואם על-ידי פתיחה גדולה יותר של השוק לייבוא. כמו-כן, יש לאכוף את חוק ההגבלים העסקיים. עליה להגביל את התחרות במקרים בהם יש חשש לקריסת הייצור המקומי או ליציאת שחקנים מקומיים מהשוק.
על-פי הצורך, מוצע להרחיב את רשימת המוצרים המפוקחים, ולכלול בה גם מוצרי חלב נוספים, ירקות ופירות בסיסיים, וכן מוצרי תינוקות, כגון תחליפי חלב וטיטולים.
יותר מחיר למשתכן
פרק נוסף מתייחס לבעיית הדיור. מוצע להרחיב את היקף מכירת הדירות במסלול "מחיר למשתכן". כלומר, להגדיל את מספר הדירות ואת מספר הזכאים, בפריפריה ובאיזורים דלי-ביקוש במרכז הארץ, כדי לאפשר לזוגות צעירים לקנות דירה. כמו-כן, יש לחייב קבלנים להקצות חלק מיחידות הדיור בפרויקטים חדשים לדירות קטנות, ובמידת הצורך להטיל פיקוח על מחיריהן של הדירות הללו.
סיום המסמך עוסק בתחום הריכוזיות. הרבנים מציעים לקבל את המלצת ועדת הריכוזיות בכל הנוגע לצמצום כוחו של בעל השליטה בחברת האם על חברת-הבת. בנוסף לכך, יש לאפשר לבעלי המניות של חברת-האם במעלה השרשרת להצטרף להצבעה כבעלי מניות בחברת-הבת.
טיוטת המסמך הוצגה בפני הצוות הכלכלי של הבית היהודי בראשות חברת הכנסת איילת שקד, לפני מספר שבועות.

תאריך:  11/04/2013   |   עודכן:  11/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיוע לנזקקים? במוצרים ובשירותים ולא בכסף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
אדריאן פילוט
ראש הממשלה ושר האוצר נפגשו היום לדון בתקציב המדינה לשנים 2013-2014 - וימשיכו לדון ביום ראשון    בהצעה: הטלת מסים על מכוניות יוקרה, דירות פאר ומוצרי מותרות נוספים    הערכות: המיסוי על מוצרי היוקרה יכניס לכל היותר חצי מיליארד שקל לקופת המדינה
ציפי לידר
בשולי הכותרות: נְשׁוֹת הפרובוקציה    סטודנטים, הַפגינו בעד הקיצוץ בהשכלה הגבוהה    ההתנצלות הישראלית בפני טורקיה: הרצחת (כמעט) וגם ירשת?    מה בין האחים אלברט והרמן גרינג?    ולקינוח זילבר שר ובועט
עידן יוסף
השר כ"ץ מאשים את נערי האוצר בסיכול מיזמים במשרדו מסיבות אידיאולוגיות באמתלה תקציבית, באופן שיגרום לאיבוד מיליארדי שקלים    "שלטון הפקידים מאיים להחריב את חזון הממשלה"    האוצר: "לא נעצור מיזמים שהוחל בביצועם"
אלעזר לוין
נשיא הקבלנים מצטרף לשר התחבורה, ומותח ביקורת חריפה על תוכניתו של שר האוצר לקצץ בתקציבי התשתית    "הקיצוץ ימנע מעבר אזרחים לנגב ולגליל, ויביא להתייקרות הדירות"    "יפוטרו מאות עובדים"
עופר וולפסון
מספר 2 ברשימת "הליכוד-ביתנו" אומר כי דן בנושא עם חברי-הכנסת של מפלגתו "ישראל ביתנו", לאור המצב הכלכלי בו נמצאת מדינת ישראל    נתן גיבוי לשר האוצר לפיד: "קל לבקר"
רשימות נוספות
לפיד מכחיש: שכר הלימוד לא יעלה  /  עופר וולפסון
לפיד מבטל את התקציב הדו-שנתי  /  איציק וולף
"קצץ בביטחון, בתחבורה ובקצבאות"   /  עידן יוסף
מתחיל עקום  /  איתמר לוין
שואת הקצבאות  /  דן אלון
א-פרופו ריקי כהן  /  יאיר דקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il