X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יציע "מיצוי כושר השתכרות" כתנאי לרכישת דירות מוזלות השר אריאל מתנגד שרי האוצר, הפנים והשיכון ממחזרים תוכניות ישנות לעידוד הבניה למגורים
▪  ▪  ▪
ליברמן. סיכוי גבוה יותר מבעבר [צילום: פלאש 90]

יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, מנסה שוב לקבוע, כי רק אם שני בני הזוג עובדים - מה שקרוי "מיצוי כושר השתכרות" - הם יהיו זכאים לקנות דירה מוזלת במסגרת מכרזי "מחיר למשתכן".
ליברמן דרש זאת כבר לפני כשנתיי, אך שר השיכון דאז, ח"כ אריאל אטיאס, התנגד, והתנגדותו התקבלה.
המשמעות המעשית של קבלת הצעת ליברמן היא, שזוגות צעירים חרדים רבים לא יוכלו לרכוש דירות מוזלות, משום שהבעל אינו עובד. אטיאס טען בזמנו שהדרישה אינה הגיונית, מאחר שדירות "מחיר למשתכן" נועדו בעיקר לסייע למעוטי אמצעים והכנסות.
נראה, כי הפעם סיכוייו של ליברמן טובים יותר, מאחר שגם שר האוצר יאיר לפיד עשוי לתמוך בהצעתו. מצד שני, השר אריאל ימשיך את קו ההתנגדות, כך שאין לדעת מה יקבע לבסוף.
ממחזרים את חוק התכנון והבניה
אריאל מציע שורת צעדים שיביאו לדעתו להוזלת הדירות, חלקם בשותפות עם שר הפנים גדעון סער. רוב ההצעות הן מיחזור של רעיונות ישנים שלא יצאו עד היום לפועל. כמעט כל ההצעות טעונות חקיקה, ואין ביטחון שהכנסת תאשרן.
ההצעות העיקריות:
  • השלמת החקיקה של החוק החדש לתכנון הבניה, האמור לקצר הליכי אישור פרויקטים. הצעת החוק הוגשה לכנסת לפני כארבע שנים. היא "תקועה" זמן רב בועדה, בעיקר משום שהיא ארוכה, בת מאות עמודים וכ-600 סעיפים, ומורכבת מאוד. גופים שונים התנגדו לחלק מהסעיפים.
  • ועדות הדיור הלאומיות וד"לים) יוסמכו לדון גם בבניה למגורים קרקעות פרטיות, ולא רק על קרקעות מדינה, כקבוע היום. זוהי דרישת התאחדות בוני הארץ. משרד האוצר וראשי רשות המקרקעין התנגדו בתוקף בעבר להצעה, הטעונה שינוי בחוק.
  • ועדות הדיור הלאומיות יוסמכו לדון גם בפינוי-בינוי ותמ"א 38. יתכן שההצעה תתקבל לגבי פינוי-בינוי. אין לה סיכוי לגבי תמ"א 38: בניה כזו היא תמיד בהיקף קטן, הוד"לים מוסמכים, על-פי החוק, לדון רק בפרויקטים גדולים יחסית. אגב - על-פי חוות דעת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד שרית דנה, גם אין לוד"לים סמכות לדון בפרויקטים של דיור להשכרה.
  • המדינה תקים קרן של כ-100 מיליון שקל למתן ערבויות לקבלנים הבונים לפי תמ"א 38. היזמים מוכנים כמובן לקבל את הכסף, אך יש להניח שבתקופה של קיצוצי תקציב, יתנגד משרד האוצר.
  • חידוש רכישת דירות לצרכי דיור ציבורי למעוטי אמצעים. הרכישה הופסקה לפני 10 שנים, בשל התנגדות האוצר. משרד השיכון דורש זה שנים לחדשה, ועתה חידש את הדרישה. ככל הידוע, משרד האוצר ממשיך להתנגד, בפרט בתקופה של קיצוצי תקציב.
  • פטור ממע"מ על מי שבנה דירה להשקעה, השכיר אותה ולאחר מכר מכר אותה. בימים שבהם עומדים להעלות את המע"מ לכל המשק, להצעה זו - הטעונה שינוי בחוק - סיכויים קלושים. לדעת האוצר, אין לעודד רכישת דירות להשקעה, משום שיש להגדיל את היצע הדירות לרכישה.
מה כן יעבור? ביטול מחירי המינימום
החידוש היחיד שככל הנראה יעבור תוך זמן קצר, היא הצעתו של שר השיכון ויו"ר רשות מקרקעי ישראל, אורי אריאל, לבטל את מחירי המינימום במכירת מגרשי הרשות. כפי שפורסם ב-News1 אתמול, עומדת מועצת מקרקעי ישראל להחליט מחרתיים (17.4.13) לבטל את מחירי המינימום במכירת מגרשים, חוץ מכמה חריגים קטנים. הדבר יביא להוזלת המגרשים, ואולי גם להוזלת הדירות
הבעיה היא, שהחלטה זו טעונה אישור שר האוצר יאיר לפיד.
לכאורה נראה, שעל-פי המדיניות המוצהרת של לפיד עליו לאשר כל החלטה שתביא להוזלת דירות. יש להמתין ולראות מה ייעשה בפועל במקרה זה.

תאריך:  15/04/2013   |   עודכן:  15/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליברמן מנסה להסיר את חסמי אטיאס
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אורי אריאל
אבי 22  |  15/04/13 13:16
 
- אורי אריאל איש ביצוע ישר אמין
תומך באורי אריאל   |  15/04/13 15:28
 
- אבי קצת צניעות וענווה לא תזיק
עטרה שגב קלימי  |  15/04/13 16:47
2
אין לי כל סימפטיה לרבניה של
דידה  |  15/04/13 16:30
3
עידוד תמ"א 38
אהרונוביץ  |  15/04/13 16:41
4
בחרתי בנט וקיבלתי אריאל שרוצה
טובול  |  15/04/13 19:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
נשיא לשכת יועצי המס בישראל מציע להשית מע"מ שונה על מוצרי בסיס ומוצרי יוקרה, בדומה למודל הספרדי    "מברך את שר האוצר על נכונותו לצעדים הכרחיים להקטנת הגירעון, אך יש להיזהר מפגיעה במגזרים מחוללי צמיחה"
יפעת גדות
ארגון הבריאות העולמי (WHO) הודיע כי אין ראיות עדיין להעברת הווירוס מאדם לאדם
עופר וולפסון
על-אף הקיצוץ הצפוי בקצבאות הילדים, תקציב הרווחה לא יקוצץ, לפי סיכום בין שר האוצר לשר הרווחה    גורמים בכירים במשרד מוסרים כי אף תיתכן תוספת תקציב לטובת תוכנית למלחמה בעוני
יפעת גדות
מחקר מצרפת מגלה כי השדיים היו מוצקים יותר ונפולים פחות אצל נשים שלא לבשו חזייה, והסבירות שנשים אלו יסבלו מכאבי גב אינה גבוהה יותר מזו של נשים שלובשות חזייה
איציק וולף
שר הביטחון דיבר באזכרה לחללי מערכות ישראל בבית העלמין קריית שאול    "עם ישראל רודף שלום, אך פיגועים וירי רקטות ילוו אותנו גם בעתיד הנראה לעין וייאלצו אותנו להגיב ביד תקיפה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il