X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסכם יעודד פעילות חברות משותפת, תוך הענקת תמיכה כספית ישירה בהיקף של עד 50% מהעלויות סך התוצר של הפרובינציה הסתכם ב-2012 בכ-900 מיליארד דולר - גדול משל הונג-קונג, טייוואן וסינגפור
▪  ▪  ▪
בנט ויונסיאן במעמד החתימה
הסכמי מו"פ קיימים ישראל-סין
הסכם עם הממשלה המרכזית - נחתם במאי 2010 מול משרד המדע והטכנולוגיה של ממשלת סין. "קול קורא" ראשון פורסם ב-2012 ובמסגרתו נתמכו 5 פרויקטים משותפים בשיעור של כ-5 מיליון שקל ע"י לשכת המדע"ר במשרד הכלכלה.
הסכם עם פרובינציית ג'יאנגסו - נחתם ב-2008. התוכנית הדו-לאומית פעילה משנת 2009; במסגרתה הוגשו כבר למעלה מ-100 בקשות לתמיכה מקבילה וכמחציתן נתמכו בשיעור של יותר מ-5 מיליון דולר ע"י המדען הראשי.
הסכם עם העיר שנגחאי - הסכם לשת"פ במו"פ עם עיריית שנגחאי. נחתם ב-2011.
הסכם עם העיר שנז'ן - הסכם המו"פ עם העיר שנז'ן. נחתם 2011. קול קורא ראשון התפרסם בדצמבר 2012.
הסכם עם פרובינציית שנדונג - נחתם בינואר 2013 וממתין לאשרור הכנסת והממשלה.

שר הכלכלה, נפתלי בנט, חתם (יום ד', 17.4.13) על הסכם לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח תעשייתי בין ממשלת ישראל לבין ממשלת פרובינציית גואנדונג שבדרום סין.
ההסכם נחתם במעמד סגן מושל הפרובינציה הסינית, צ'ן יונסיאן. כלכלת פרובינציית גוואנדונג נחשבת לגדולה יותר מזו של הונג-קונג, טייוואן וסינגפור. סך התוצר של הפרובינציה הסתכם ב-2012 ב-900 מיליארד דולר בקירוב.
היצוא של ישראל לפרובינציה בשנת 2012 עמד על כ-600 מיליון דולר בעוד שהיבוא מהפרובינציה עמד על כמיליארד וחצי דולר.
מרבית היבוא לישראל המגיע מדרום סין מיוצר בפרובינציית גוואנגדונג והוא כולל מגוון גדול של מוצרים עתירי ידע ומוצרים מסורתיים, כגון ביגוד ואביזרי לבוש, מיזוג אוויר, מוצרי פורצלן, רהיטים ואביזרים לרהיטים, טלוויזיות ומכשירי חשמל אחרים, ציוד אלקטרוניקה ומחשבים וכדומה. מוצרים המיוצאים מישראל כוללים ציוד אלקטרוני, חומרה, רכיבי תקשורת ומכונות התומכות בתהליכי יצור, רכיבים אלקטרוניים, יהלומים וכימיקלים ועוד.
סין: גידול של 37% בהוצאות המו"פ ב-2013
ההסכם שקודם ע"י הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בגואנגז'ו יהווה פלטפורמת תמיכה בסיוע המדען הראשי במשרד הכלכלה לחברות ישראליות וסיניות המעוניינות לפתח יחדיו מוצרים ושירותים בעלי רמת חדשנות טכנולוגית גבוהה. לפי הערכות, ממשלת סין תשקיע השנה 220 מיליארד דולר במו"פ. ההסכם נועד לאפשר לשתי הממשלות לעודד פעילות מו"פ תעשייתי משותפת לחברות מגואנגדונג וישראל באמצעות הענקת תמיכה כספית ישירה לחברות בהיקף שווה ערך לסכום של עד 50% מעלויות המו"פ.
יישום ההסכם בישראל יתבצע על-ידי משרד המדען הראשי במשרד הכלכלה, ובצד הסיני על-ידי המחלקה למדע ולטכנולוגיה של ממשלת פרובינציית גואנגדונג. יש לציין כי במהלך שנת 2013 מתכננת ממשלת סין להוציא לפי הערכות 220 מיליארד דולר על מחקר ופיתוח (לעומת 160 מיליארד דולר ב-2012).
אבי חסון, המדען הראשי של משרד הכלכלה, אמר היום כי הפעילות המשותפת של המשרד מול סין הולכת וגוברת כתוצאה מהביקוש הרב לכך בתעשיה. לדבריו, תמיכת המדען הראשי בפרויקטים במו"פ עם סין צומחת בקצב המהיר ביותר ואנו תומכים בעשרות בפרויקטים בכל שנה.
תוכנית חומש בתקציב של 50 מיליארד דולר
דני טל, הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בגואנגז'ו בירת פרובינציית גואנגדונג, אמר כי "לאור גודלה הגיאוגרפי של סין וחשיבות הפעילות הכלכלית במדינה זו, קידום תחום המו"פ התעשייתי עימה מתנהל הן מול הממשל המרכזי והן מול ערים ופרובינציות נבחרות. במסגרת תוכנית החומש של פרובינציית גואנגדונג עד 2015 יקודמו מיזמים בתחומים האנרגיה, בפרט יעילות אנרגטית, טיפול בפסולת ומי שפכים, אלקטרוניקה, מחשוב ענן, תקשורת, תעופה, ורכב. מדובר במעל ל-50 מיליארד דולר שממשלת הפרובינציה עתידה להקצות לטובת המיזמים הללו.

תאריך:  17/04/2013   |   עודכן:  17/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם מו"פ בין ישראל לפרובינציית גואנדונג
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
דירקטוריון לאומי התכנס לישיבה דחופה, בה החליט על ההקפאה    שר האוצר לפיד, כמו גם חברי כנסת נוספים, פנו היום למפקח על הבנקים בדרישה לבחון את ההסדר המסתמן לפיו יוותר הבנק על חוב של כ-150 מיליון שקל מצד דנקנר - השווה לשליש מחוב חברת גנדן לבנק
עידן יוסף
החוברות והסיכומים נמכרו לתלמידים בידי מו"לים ומורים למרות שלא אושרו    המפקח על המקצוע: "יש להרגיל את התלמידים ללמוד מספר המקור, ושהתלמידים בעצמם יסכמו את שהם לומדים"
תומר לוי
איצטדיון ר"ג ייצבע בירוק? בק"ש לא מוותרים על הגביע
לי-אור אברבך
הנהלת רשות השידור המליצה על צעדי קיצוץ אם הרפורמה תידחה    יו"ר הרשות: "ללא יישום הרפורמה תהפוך הרשות בעוד חודשים ספורים ביותר לחדלת פירעון"
איתמר לוין
מינויו של ציון קינן למנכ"ל מיד אחרי התפטרותו של צבי זיו הביא לשיאו את משבר האמון בין מי שהיה יו"ר בנק הפועלים לבין המפקח דאז על הבנקים    "ראינו בחומרה את מכלול התנהגותו של דנקנר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il