X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא ביהמ"ש העליון מבטיח לקדם את קיום הדיונים ברציפות לבני רומזת: דגם נציב תלונות הציבור על שופטים יוכל לשמש גם לביקורת על רשויות התביעה
▪  ▪  ▪
גרוניס. להמשיך בהתייעלות [צילום: פלאש 90]

נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, מביע ביטחון (יום ה', 18.4.13) שיפעל עם שרת המשפטים, ציפי לבני, לשיפור עבודת בתי המשפט ולהבטחת עצמאותה של מערכת בתי המשפט. הוא עמד על כך שקיומו של הכינוס הנפרד של המחוזות מהווה עדות למחלוקות המפלגות את הלשכה, ואשר עלולות לפגוע בתדמיתם של עורכי הדין ובמעמדה של הלשכה בעיני הציבור. הוא קרא לראש הלשכה ולראשי המחוזות לפעול ליישוב ההדורים. גרוניס דיבר במושב הפתיחה של כינוס מחוזות לשכת עורכי הדין.
גרוניס הוסיף, כי על סדר יומה של מערכת בתי המשפט עומד המשך ההתייעלות שהחלה בשנים האחרונות. הוא הזכיר את המחקר על משקלות תיקים שערכה מחלקת המחקר של הנהלת בתי המשפט, ואמר שממצאיו יוכלו לסייע בהחלטות לגבי ויסות עומסים בין המחוזות, בקביעת תיקנון לשופטים בערכאות ובחלוקת העבודה בין השופטים והרשמים.
שליש נדחים ביום הדיון
עוד אמר גרוניס, כי נוהל דחיית הדיונים טרם הוטמע במערכת, וכי 40% מהדיונים שנקבעים ביומני בתי המשפט - נדחים. שיעור הדיונים הנדחים ביום הדיון ממש, לאחר שהצדדים התכנסו, גדול בצורה משמעותית בבתי משפט השלום. בהליכים אזרחיים רוב בקשות הדחייה נעשות לפני יום הדיון, ובהליכים פליליים - ביום הדיון עצמו. כשליש מהדיונים הפליליים נדחו ביום הדיון, גילה גרוניס. "דחייה במועד הדיון בתיק פלילי משמעותה ירידה לטמיון של ההכנה, בזבוז זמנם של העדים ובזבוז זמן שיפוטי יקר". דחיות דיונים מוסיפות בממוצע כ-100 ימים לחיי ההליך, אמר.
לאור זאת, הבטיח גרוניס, תתחיל המערכת לטפל בקרוב בדחיות. הוא עמד על הצורך בשיתוף פעולה עם הסניגורים, הפרקליטות, הסניגוריה הציבורית, שירות המבחן וגורמים חיצוניים נוספים. הוא גם אמר, כי יש לעמוד על כך שדיונים יישמעו ברצף, או לכל היותר - בהפרשים של ימים בודדים בין הדיונים. "המטרה שלנו היא לקבוע אבני דרך לאורך חיי התיק, כך שניתן יהיה לטפל בו בצורה יעילה וממצה, מבלי לפגוע כמובן באיכות הטיפול המשפטי", אמר.
החוק וביהמ"ש, לא ההלכה והרב
ציפי לבני אמרה, כי חזרה לממשלה כדי לשמור על שלטון החוק ולקדם את ההליך המדיני - שהם המאפשרים לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. לדבריה, מעמד בתי המשפט וחוזקם של גורמי אכיפת החוק אינו רק עניין שלהם, אלא עניינו של כל מי שערכיה של המדינה יקרים לליבו. לדבריה, היא באה להגן על החוק כמקור הסמכות ועל בית המשפט העליון כפרשן החוק, ולא תתן את ידה למי שמבקשים לתת עדיפות להלכה ולרב, ולמדינה היהודית על פני המדינה הדמוקרטית.
לבני הוסיפה: "שלטון החוק פירושו גם השבת אמון הציבור בגורמי אכיפת החוק. לי יש אמון מלא בהם ובבתי המשפט, ואעמוד נגד כל מי שינסה לפגוע בהם. אבל באתי גם לתקן, ואני מקיימת דיונים כדי לראות איך לשפר את המערכת ואיך להחזיר את אמון הציבור בהם. אי-אפשר לטמון את הראש בחול, ואמון הציבור בהן הולך ויורד. הדרך עוברת בשקיפות, בנכונות לקבל ביקורת ובהתנערות מן המעטים שסורחים.
"הביקורת הבלתי-תלויה לא פוגעת אלא מחזקת את אמון הציבור. יש מחלוקות איך להחיל אותה על גופי התביעה, ובעיני נציבות תלונות הציבור על שופטים היא דוגמה מצוינת. הוא אינו פוגע במערכת בתי המשפט ובעצמאות השופטים, אלא להפך", אמרה. היא אמרה, שאם הדברים שיוחסו לשופט התעבורה נחשון אטינגר (בין היתר אמר לתובעת, כי "ז' את מוצאת בקלות") נכונים, ואפילו מקצתם, היא עצמה תגיש תלונה נגדו לנציב.
לבני הוסיפה, כי תפעל יחד עם הנהלת בתי המשפט לייעול ההליכים. "בין נוחות עורך הדין לבין האזרח אני בוחרת באזרח", אמרה, אם כי ציינה שהיא מבינה שהלשכה מוכנה לשתף פעולה בייעול ובפעולות כגון שמיעת דיונים מיום ליום.

תאריך:  18/04/2013   |   עודכן:  18/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרוניס: 40% מהדיונים בבתי המשפט נדחים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תן לו הוצאות עתק ופוזה...
לייבוש  |  19/04/13 02:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כינוסים - ועידות
איתמר לוין
תוקף את מחיקתו החלקית של חוב דנקנר לבנק לאומי    השר החבר בוועדה לשוויון בנטל קורא לדון מחדש בנושא ישיבות ההסדר, ולערביי ישראל - להתגייס לשירות אזרחי
איתמר לוין
פרידמן: כל עוד השופטים עוסקים בנושאים פוליטיים - הפוליטיקאים יתערבו במינויים    רוזנטל: שימוע בכנסת לנגיד וליועץ המשפטי לפני המינוי    פסטינגר: האקטיביזם של ברק חי וקיים
יניב כהן
הכנס יתקיים ביום ד', ה-24 באפריל 2013, בכפר המכביה
אלעזר לוין
ברמת גן מאשרים במהירות פרויקטים של תמ"א 38 - בתל אביב מחכים ומחכים, הבטיחו מכון רישוי - והוא איננו
אלעזר לוין
עורך הדין הוותיק תוקף את מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל: אתה הפאודל מספר 1 של המדינה, אתה אחראי למחדל הגדול ביותר    חוזר וקורא להקמת רשות לאומית להתחדשות עירונית ודיור עממי    "אם לא תפתרו את המצוקה, העם יוריד אתכם!"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il