X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אוהד אורנשטיין נשלח בידי עובד יחזקאל לישיבה המכרעת בנוגע לפארק איילון והתבקש להצביע בעד בנייה בשולי הפארק חתנו של דכנר ניסח מכתב שהועבר לאורי מסר במטרה לערער על החלטת המועצה הארצית שלא לבנות בפארק
▪  ▪  ▪
יחזקאל ואולמרט. השר תמך בבנייה [צילום: AP]

עובד יחזקאל, שהיה עוזרו הבכיר של אהוד אולמרט במשרד התמ"ת, שיגר עובד בכיר במשרד לישיבה מכרעת בנוגע לפרויקט חוות שלם, למרות שלאותו עובד - אוהד אורנשטיין - לא היה כל ידע בנושא. כך העיד אורנשטיין, לשעבר ראש מינהל סביבה במשרד, במשפט הולילנד (18.4.13).
חוות שלם הייתה פרויקט בנייה ענק שביקשה חברת הזרע לקדם, בשולי פארק איילון (לשעבר מזבלת חיריה). אולמרט תמך בתוכניתה של החברה להקים אלפי יחידות דיור, שיממנו חלקית את בניית הפארק, אך ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, מנע זאת.
אורנשטיין סיפר, כי יחזקאל אמר לו: "צריכה להתקיים ישיבה במועצה הארצית [לתכנון ובנייה]. אני רוצה שתייצג את הנושא - לא את הנושא של המשרד, אלא את האינטרס שיש שם לבנות יחידות דיור כדי לממן את הקמת הפארק. הפארק הוא פארק גדול ואין יכולת לממן אותו. רצוי שיהיו שם יחידות דיור". לדברי אורנשטיין, עד שהגיע לישיבה, הוא כלל לא ידע שהיא המכרעת ושתתקיים בה הצבעה.
בישיבה עצמה נמנע אורנשטיין, בעוד כל יתר חברי המועצה התיישרו לפי עמדתו של שרון, משום שלא היה לו די מידע בנושא. לדבריו, בעקבות זאת אמר לו יחזקאל שטוב שכך עשה, משום שכעת הוא יכול להגיש ערר על ההחלטה. אורנשטיין פנה למנכ"ל המשרד דאז, רענן דינור, והלה שיחרר אותו מהגשת הערר. לדברי אורנשטיין, בדרכו לדינור אמר ליעל גרוסמן, שהייתה העוזרת למנכ"ל, כי "העסק מסריח" והיא השיבה לו שאינה רוצה לדעת על כך.
השופט דוד רוזן שאל: "מה מסריח פה?". אורנשטיין: "ההרגשה שלי הייתה שאני נכנס לנושא שאני לא צריך לעסוק בו, ואסור היה להטיל אותו עלי". רוזן: "הביטוי 'מסריח' הוא ביטוי חזק". אורנשטיין: "נכון". רוזן: "מאוד". אורנשטיין: "ככה אני הרגשתי". רוזן: "מה חשבת?". אורנשטיין: "שיש פה עסקות שהן לא מהנושא של המשרד, עסקות שאולי לא כשרות".
אורנשטיין העיד על שיחת טלפון שקיבל בשנת 2010 - זמן קצר לפני שנחקר בפרשת הולילנד - מעו"ד אורי מסר, אשר שאל אותו האם חתם על המכתב. הוא לא ידע במה מדובר, ומסר "התעצבן וטרק את הטלפון". רק בחקירתו במשטרה התברר לאורנשטיין, שמדובר במכתב שניסח סטיוארט באלאן - לשעבר חתנו של שמואל דכנר, אשר עבד עימו - ואשר היה דומה מאוד לנוסח הערר שביקש ממנו יחזקאל להגיש.
סניגורו של אולמרט, עו"ד רועי בלכר, אמר שאורנשטיין שומר טינה לאולמרט משום שבמשפטו של אולמרט בפרשת מרכז ההשקעות טענו כלפיו הסניגורים, שהוא פעל בניגוד עניינים בנושא מפעל הסיליקט. אורנשטיין השיב, כי אין בליבו על אולמרט אלא להפך. אורנשטיין הוסיף בהתייחסו לאותו מכתב:
"זה מכתב די מסובך. אני לא מניח שעובד היה בא ואומר לי: על-פי סעיף זה וזה, עליך להגיש הצהרה כזאת וכזאת. לא שאני זוכר שהוא הראה לי, סביר שהוא נתן לי מכתב כזה, אמר לי: תעיין בזה ותחתום. משהו כזה. לא זכרתי שהוא הראה לי, אבל אלה פחות או יותר הדברים שהוא אמר לי לעשות".
בלכר שאל את אורנשטיין האם הוא רואה בעיה בכך שנציג המשרד יתבקש להצביע לפי עמדת השר. אורנשטיין השיב בחיוב: "אם הייתי חושב שלא ראוי לבנות בפארק ושר התמ"ת היה אומר 'ראוי', והיה לי רקע עובדתי, הייתי אומר: אני לא אצביע בעד. זכותו הלגיטימית של השר להגיד מה הוא חושב שנכון, אבל זכותו של נציג שיודע את העובדות להצביע כפי שהוא רואה לנכון להצביע. אל תשכח: אני לא ידעתי כלום". בלכר אמר, כי בפסק הדין במשפט אולמרט קבע בית המשפט המחוזי בירושלים, כי הנחיה כזו של אולמרט אינה בהכרח בלתי תקינה.

תאריך:  21/04/2013   |   עודכן:  21/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי מסר  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אריאל שרון / Ariel Sharon  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעל גרוסמן / Yael Grosman  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  רענן דינור  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'זה מסריח, חשבתי שיש עסקות אולי לא כשרות'
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כל יום מתגלה עוד טפח של שחיתות
דידה  |  21/04/13 09:32
 
- מה יהיה דידה?
יוסי מ  |  21/04/13 22:46
 
- בכמה אתה מתוגמל חלאת אדם
דידה   |  22/04/13 08:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
שרון פוחס אומרת בביהמ"ש שחששה מפני התקשורת וכי לא נעים לה להעיד נגד חבריה    רוזן: או שהיית "אאוט" במשטרה, מה שלא נראה, או שאת חוזרת בך
איתמר לוין
שרון פוחס אמרה שנדרשו לה מספר שנים כדי להבין מה בדיוק קורה במשרדו של דכנר מבחינת המעשים הבלתי חוקיים    הדגישה שלא ידעה על תשלומים לאולמרט וללופוליאנסקי    הביעה חשש שיישלחו אליה "אנשים מפחידים" בעקבות עדותה
איתמר לוין
סניגוריהם של שלושת הנאשמים פנו לפרקליטות וטענו שפטירתו של עד המדינה יצרה שינוי נסיבות מהותי המצדיק בחינה מחודשת של התיק
איתמר לוין
מנכ"ל עיריית ירושלים לשעבר: איני יודע האם אודי ניסן קיבל הנחיות כלשהן בנוגע להיטל ההשבחה בפרויקט הולילנד    על זקן: יש יועצים ששוכחים את מקומם
איתמר לוין
השופט סבור שהנקודה היחידה עימה צריכה ההגנה להתמודד היא העברת הטיפול בהיטל ההשבחה מידי הגורמים המקצועיים בעירייה לידי מי שהיה מנהל הרשות לפיתוח ירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il