X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך על-פי סקר לקראת כינוס אריאל למשפט ולתקשורת כרבע מאמינים שיש להחיל ריבונות רק על גושי ההתיישבות שני שלישים תומכים באופציה הירדנית לפתרון המדינה הפלשתינית
▪  ▪  ▪
בעד ריבונות ישראלית ביהודה ובשומרון [צילום: פלאש 90]

כ-80% סבורים שעל ישראל להחיל ריבונות ביהודה ובשומרון בתנאים כאלה או אחרים, מתוכם יותר משליש מהציבור סבורים כי ישראל צריכה להחיל את ריבונותה על כל שטחי יהודה ושומרון, בעוד כמעט רבע מאמינים כי עליה להחיל אותה רק על גושי ההתיישבות - כך עולה מסקר שנערך לקראת כינוס אריאל למשפט ותקשורת שייערך באוניברסיטת אריאל, על-ידי מכון גיאוקרטוגרפיה.
הממצאים דומים לממצאים מסקר דומה אשתקד, לבד מעלייה של 5% במספר האנשים הסבורים שהחלת הריבונות צריכה להיות רק בהסכם, לעומת זאת קיימת ירידה של כ-6% בנשאלים שענו שעל ישראל לא להחיל ריבונות על יהודה ושומרון.
עוד מגלה הסקר, כי 60% מהנשאלים המגדירים את דעותיהם כשמאל, סבורים במידה כזו או אחרת כי ישראל צריכה להחיל את ריבונותה ביהודה ובשומרון כולה או חלקה (או על כל השטח, או על גושי ההתיישבות או בהסכם עם הפלשתינים). עוד נמצא, כי 42% מהנשאלים המגדירים את דעותיהם כשמאל מסכימים במידה כזו או אחרת כי המשפט הבינלאומי צריך להכיר בריבונות של ישראל ביהודה ובשומרון.
מהסקר עולה כי יותר מחצי מהנשאלים המגדירים עצמם כמצביעי שמאל טוענים כי במידה כזו או אחרת המשפט הבינלאומי משקף דעות לא אובייקטיביות של העולם המערבי ופוליטיקאים מהמערב כלפי הסכסוך הישראלי-פלשתיני; בנוסף, כמעט שני שלישים מהנשאלים המגדירים את דעותיהם כשמאל מאמינים במידה כזו או אחרת שהמשפט הבינלאומי מושפע מהשדולה הפרו פלשתינית וגורמים אנטי ציוניים.
שני שלישים תומכים באופציה הירדנית
קרוב לשני שלישים מהציבור מסכימים במידה כזו או אחרת כי האפשרות שירדן תהפוך למדינה פלשתינית מהווה פתרון נכון גם לטווח הארוך, מכיוון שממילא מרבית אוכלוסיית ירדן פלשתינית. מתוך הנשאלים המגדירים את דעותיהם כשמאל 43% מסכימים במידה כזו או אחרת עם אפשרות זו.
ממצאים נוספים מצביעים על כך שבהקשר למקומה של ירדן בנוגע לסכסוך, רוב מכריע מהציבור מאמינים כי מימוש השאיפה הלאומית הפלשתינית צריך למצוא ביטוי בירדן, או על-ידי קיום מדינה פלשתינית ביהודה ובשומרון תוך מימוש זכויות פוליטיות בירדן (61% מסכימים במידה כזו או אחרת), או על-ידי הקמת מדינה פלשתינית בירדן מכיוון שמרבית אוכלוסיית ירדן פלשתינית (64% מסכימים במידה כזו או אחרת).
רוב הישראלים נגד חרמות על ישראל
עוד נמצא בסקר כי רובו ככולו של הציבור הישראלי נגד חרמות על ישראל ואינם מסוגלים להצדיק חרמות כאלה במידה כזו או אחרת (94%). 88% סבורים כי באופן כזה או אחר לא ניתן להצדיק חרם של ישראלים על מוצרים ושירותים שמעבר לקו הירוק, בעוד 87% סבורים כי לא ניתן להצדיק חרם (לא רק של ישראלים) על מוצרים המיוצרים מעבר לקו הירוק. בנוסף, 91% סבורים כי במידה כזו או אחרת לא ניתן להצדיק חרם על מוסדות תרבות והשכלה.
להפנות יותר משאבים להסברה
בסקר נמצא כי רק 24% סבורים כי ישראל מסבירה את עמדותיה בעולם בצורה מוצלחת. עוד עולה כי 70% מהציבור סבורים כי ישראל צריכה להפנות יותר משאבים וכספים לצרכי הסברה.

תאריך:  21/04/2013   |   עודכן:  22/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוב הציבור בעד ריבונות ישראלית ביו"ש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עכשיו ברור רק ירדן היא פלסטין!
דביר010  |  21/04/13 17:04
2
הכתבה היתה צריכה לקבל כותרת רא
alice  |  21/04/13 18:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליקים העצני
מתי נלמד לדעת שהעולם לא יכבד אותנו, כל עוד איננו מכבדים את עצמנו ושהעצמאות החומרית, אותה נחוג עוד מעט, אין לה טעם ללא עצמאות שברוח?!
יורם דורי
עמדותיו של אבו מאזן לגבי פתרון הסכסוך קשות לעיכול. התבטאויותיו, לעתים, מעוררות זעם. מהלכיו מרגיזים ומטרידים. אך מכאן ועד להגדרת האין פרטנר המרחק רב
יובל יועז
דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי: "אנחנו מייצרים היום סרטון שייצג את המציאות האמיתית בג'נין. בנוסף, פנינו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, במטרה לנסות ולאסור את הקרנת הסרט 'ג'נין ג'נין' בבתי ספר"
דרור אידר
ההכרה היכתה בפניי; במהלך הפוך של ההיסטוריה יכול היה לעמוד היסטוריון ערבי ליד חורבות המושבה העברית הראשונה בארץ ישראל ולתעד את הניסיון היהודי הכושל להיאחז במקום    לכן יום ששוננו היה ליום אסונם
נרי אבנרי
היא כתבה מכתב התרפסות לרוצח בנה, המחבל הכלוא. התשובה שקיבלה הייתה יריקה בפרצוף: "אני לא יכול לקיים דיאלוג עם מי שמתעקשת להשוות בין הפושע (הבן הנרצח), לבין הקורבן (המחבל הכלוא)". הרופסים היהודים הם מקור האופטימיות של מבקשי אדמתנו. הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il