X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למרות ההפגנות, השבתת פעילות חברות הטיסה הישראליות ואיומי ההסתדרות בשביתה רחבה יותר אישרה הממשלה את ההסכם שיאפשר הוזלת כרטיסי הטיסה לחו"ל שר האוצר: הרפורמה טובה לישראל אל על ממשיכה לבטל טיסות
▪  ▪  ▪
הפגנה סוערת ליוותה את ישיבת הממשלה [צילום: פלאש 90]

ממשלת ישראל אישרה את הסכם "שמיים פתוחים". בישיבתה השבועית נדרשו השרים להצביע על התוכנית, שגורמת לזעם רב בקרב חברות התעופה הישראליות, והיא אושרה ברוב גדול. יישום ההסכם יימשך כ-5 שנים במטרה לאפשר לחברות הישראליות להיערך לתחרותיות.
16 שרים תמכו בהסכם שהוצג על-ידי שר התחבורה, ישראל כ"ץ, ו-3 התנגדו לו. השרים שהצביעו נגד אישור ההסכם הם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', שרת העליה והקליטה, סופה לנדבר, והשר להגנת הסביבה, עמיר פרץ. שר החקלאות, יאיר שמיר, לא השתתף בישיבה מכיוון שהיה בעבר יו"ר דירקטוריון אל-על.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לאחר אישור ההסכם כי מטרת הרפורמה היא הורדת מחירי הטיסות מישראל ואליה והגברת התיירות הנכנסת. "אני מברך את שרי האוצר והתחבורה שהתייצבו להעביר את הרפורמה הזאת שנדונה כבר שנים רבות. נמשיך לקדם רפורמות להורדת יוקר המחיה ולייעול השירותים לאזרחי ישראל", אמר.
על-פי הסכם "שמים פתוחים" יוכלו כל חברות התעופה באיחוד האירופי להפעיל טיסות ישירות מכל מקום באיחוד אל ישראל. בתמורה יוכלו חברות התעופה הישראליות להפעיל טיסות ישירות לכל שדה תעופה באיחוד האירופי.
השר כ"ץ, שהגיש לממשלה את הצעת המחליטים ציין כי ההצעה שאושרה היא בשורה חשובה ויום של חג לאזרחי ישראל שיוכלו בקרוב לנסוע לאירופה במחירים מוזלים. "מדובר בהחלטה הראשונה של הממשלה החדשה שנועדה להוריד את יוקר המחייה בישראל" הוסיף כ"ץ.
שר התחבורה ציין בישיבת הממשלה כי ההסכם יאפשר להגדיל את התיירות הנכנסת לישראל וייצור אלפי מקומות עבודה חדשים עבור הישראלים. לדבריו ההסכם אמור לצרף את ישראל לחלק מהעולם התעופה האירופי, ויהפוך את הטיסות למוצר שווה לכל נפש. בנוסף לכך הוא יפתח בפני ישראל כ-500 שדות תעופה בכל רחבי אירופה, ללא כל הגבלה.
ההסכם כולל בין השאר, התאמה בין חלק מדיני הטייס של ישראל והאיחוד האירופי בתחומי בטיחות הטיסה, הגנת הסביבה. הגנת הצרכן ובקרה אווירית ומבטיח אימוץ סטנדרטים מתקדמים במשק התעופה הישראלי.
לדברי כ"ץ, במהלך השנים האחרונות בוצעו מחקרים רבים שהצביעו על תועלות כלכליות ממשיות כתוצאה מיישום מדיניות תעופה ליברלית של שמיים פתוחים, מהבדיקות עולה כי הנהגת שמיים פתוחים בתוך מדינות האיחוד האירופי, הגדילה את מספר צמדי הערים שבניהם יש קשר תעופתי ישיר ב-74%, בין השנים 1992-2000.
"כתוצאה ממדיניות השמיים הפתוחים תעריפי הטיסות צנחו בשנים אלה ב-34% ושיעור הגידול השנתי בהיקף הנוסעים גדל ב-9% בשנה בין השנים 1998-2002 לעומת 4.8% לשנה בין השנים 1990-1994", אמר והוסיף כי במסגרת ההחלטה הוגדל בהדרגה אחוז ההשתתפות של המדינה בהוצאות הביטחון עד לגובה של 80%, זאת כי פועל יוצא של חתימה על הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי. בנוסף לכך, נקבעה השתתפות נוספת בהיקף של 5 מיליון שקלים בשנה, בכל אחת מהשנים הקרובות.
שר האוצר, יאיר לפיד, אמר בישיבת הממשלה כי מדובר ברפורמה שתהיה טובה לישראל. "הרפורמה תוביל לירידת מחירים ולהגברת התחרות. היא לא תפגע בהיקף מקומות העבודה במשק אלא להפך", אמר.

תאריך:  21/04/2013   |   עודכן:  21/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אישרה הסכם "שמיים פתוחים"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אתם מודעים שאיגוד זה לעובדים
123משה  |  21/04/13 14:48
2
עתיד העובד תלוי באיתנות החברה
י.  |  21/04/13 15:23
3
נחיתות בארץ
שלומי גליק  |  21/04/13 15:34
4
נחיתות בארץ
שלומי גליק  |  21/04/13 15:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תשלם 236 מיליון שקל    HP תשכור את הבניינים מאמות ל-7 עד 15 שנים    המימון -מאמצעי אמות    עסקת תשואה של 7.8%    החברה האמריקנית: העדפנו לעבור מבעלות לשכירות, ונמשיך להשקיע בישראל
אלעזר לוין
לחברה נותרו למכירה רק 77 מתוך 640 דירות    נמכרו כמעט כל הדירות בפתח תקוה, מודיעין ושוהם    החברה מכרה תוך 8 חודשים 26 מ-36 דירות באשקלון    הרויחה אשתקד 31.7 מיליון שקל
איציק וולף
אלמנות ההרוגים טוענות כי המשא-ומתן עם ישראל אינו על דעתן    מחר ייפתחו באנקרה המפגשים בין המשלחת הישראלית בראשות עמידרור לבין המשלחת הטורקית
עידן יוסף
יוסי ישי יפרוש משירות המדינה לטובת רמי כהן, שהגיע מהמגזר העסקי והציבורי
פאדי מועלם
מניית אל על נופלת 8% בצל השביתה    חברות התעופה הישראליות שובתות החל מהבוקר לקראת אישור "שמיים פתוחים" בממשלה    דירקטוריון בנק לאומי החליט ביום שישי לבטל את הסדר החוב שהוצע לנוחי דנקנר    ב"י יבחן את תהליך קבלת ההחלטות בעניין חברות התעופה הישראליות שובתות החל מהבוקר לקראת אישור "שמיים פתוחים" בממשלה    דירקטוריון בנק לאומי החליט ביום שישי לבטל את הסדר החוב שהוצע לנוחי דנקנר    ב"י יבחן את תהליך קבלת ההחלטות בעניין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il