X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר החקלאות מינה ועדת מעקב להתייעלות משק החלב הממשלה אישרה את תיקון חוק משק החלב שיאפשר ליישם את הרפורמה
▪  ▪  ▪
גודל הרפת למינימום של 70 פרות חולבות [צילום: דפנה יוריסטה ורן סולומון, משרד החקלאות]

שר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר, מינה ועדת מעקב להסכם התייעלות משק החלב, הידוע בכינויו מתווה לוקר. על-פי המתווה, יגיע גודל הרפת למינימום של 70 פרות חולבות, בהיקף כושר ייצור שנתי שלא יפחת מ-700 אלף ליטר. תהליך ההתייעלות הוגדר בין השנים 2016-2013.
ביום שני תדון ועדת החריגים של החשב הכללי במשרד האוצר על הקצאת 80 מיליון שקלים ליישום המתווה, זאת לאחר ששר החקלאות, יאיר שמיר ושר האוצר, יאיר לפיד חתמו בשבוע שעבר על כתב המינוי של ועדת המעקב שהקמתה נדחתה בממשלה הקודמת.
בראש הוועדה עומדת ד"ר תניב רופא, סגנית בכירה למנהל הרשות לתכנון במשרד החקלאות ומשמשת גם יושב-ראש מועצת החלב. תפקיד הוועדה הוא לעקוב אחר יישום מתווה לוקר ובמידת הצורך להמליץ לשרי החקלאות והאוצר על הצעדים הדרושים לעידכון התוכנית.
הצעת תיקון החוק שיגיש היום שמיר לממשלה נועדה לתקן את חוק משק החלב מ-2011 כך, שבארבע השנים הקרובות ניתן יהיה ליישם את מתווה לוקר. על-פי החלטת ממשלה מאוקטובר 2012, על משרד האוצר לתקצב בהיקף של 200 מיליון שקלים את המתווה באמצעות משרד החקלאות, כמו גם לתת אמצעים לשיפור המחקר בנושא הרפתות וההדרכה לרפתנים להגברת יעילות.
שר החקלאות, יאיר שמיר, אמר: "ההסכם נועד להוביל להורדת המחיר לצרכן תוך חיזוק משק החלב המשפחתי על-ידי שיפור יעילותו שיאפשר המשך פריסת ענף ההתיישבות״.
כאמור, הסכם העקרונות בענף החלב להפחתת מחיר החלב ומוצריו לצרכן אושר בממשלה הקודמת, אך יישומו נדחה בשל הליך הבחירות לכנסת ה-19 והקמת ממשלה חדשה. ההסכם נחתם על-ידי שרת החקלאות לשעבר, אורית נוקד, שר האוצר לשעבר, יובל שטייניץ, מנכ"ל משרד רה"מ, הראל לוקר, מנכ"ל מועצת החלב, שייקה דרורי ו יו"ר התאחדות מגדלי בקר, יעקב בכר, ונועד להסדיר את ענף החלב לשנים הקרובות.
ההסכם נועד להוביל להורדת המחיר לצרכן באמצעות הפחתה במחיר המטרה, פתיחת השוק לייבוא, וכן להבטיח את המשך פריסת הענף בהתיישבות. הוא נחתם במטרה לפתח, לייעל ולבסס את ענף הרפת מחד-גיסא, ולהפחית את מחיר החלב ומוצריו לצרכנים מאידך-גיסא. שיפור יעילות הרפת והבאתה לכדי יחידת ייצור מינימלית יעילה יותר על-ידי הגדלתה למינימום של 70 פרות חולבות, בהיקף כושר ייצור שנתי שלא יפחת מ-700 אלף ליטר. תהליך ההתייעלות הוגדר בין השנים 2016-2013.
בהסכם נכתב כי שרי החקלאות והאוצר ימנו ועדת מעקב בה יהיו נציגים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משרד האוצר, התאחדות מגדלי בקר ומועצת החלב. תפקידי הוועדה לעקוב אחר התקדמות המתווה, ולהמליץ לשרים על עידכון המתווה ותיקונים לרבות תיקוני חקיקה. אך כניסת ההסכם לתוקף ומינוי הוועדה נדחו בשל הליך הבחירות לכנסת.

תאריך:  22/04/2013   |   עודכן:  22/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרה חולבת: מתווה לוקר יוצא לדרך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
עידן יוסף
יוסי ישי יפרוש משירות המדינה לטובת רמי כהן, שהגיע מהמגזר העסקי והציבורי
חיים שטנגר
מסתבר שהמבוגר האחראי, נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, נמצא בעניינים עמוק מאוד. סטנלי פישר הודיע ליאיר לפיד בפגישה שהתקיימה בינם, קודם ליום העצמאות, כי הוא מתנגד בתוקף להעלות את יעד הגירעון התקציבי, בתקציב המדינה לשנים 2013-2014. כתוצאה מכך, נאלץ שר האוצר לחזור בו מהצהרותיו והוא ייאלץ כנראה, למורת רוחו, לחתוך בבשר החי
איתן קלינסקי
מצער, שהאמירה כי יש עתיד, תכניה מהווים פגיעה אנושה במיוחד במשפחות ברוכות ילדים. זה בנוסף לקיצוץ בתקציבי בריאות וחינוך, שייאלצו רבים בלית ברירה לקנות אותם שירותים
הרב אליהו קאופמן
לעמיר פרץ עוד היו מושגים צבאיים כקצין וכאיש פוליטי וותיק על מה מדובר אבל לפטפטן המיקרופון היהיר אין אפילו בדל של הבנה השכלתית, מקצועית וניסיון בכלכלה ובעסקים. אבל כך יישאר נתניהו שר אוצר ואילו בבחירות הבאות לפיד יעלם
דוד אוחנה
למפלגה לא תהיה ברירה אלא להמציא את עצמה מחדש עם מנהיג חדש, שהציבור יכול לראות בו יורש עתידי. יש כמה מועמדים ראויים, בוודאי מול אולמרט או לפיד. צעד נוסף הוא למתג את הליכוד מחדש כמפלגה חברתית, ונקייה מכל שחיתות. רק כך תצליח המפלגה למנוע קדנציה מיותרת בספסלי האופוזיציה
רשימות נוספות
גרמן וכהן מחוץ לוועדה המוניציפלית  /  עידן יוסף
עמית בן-צור - יו"ר מטה ראש האופוזיציה  /  מירב ארד
טאבלט לכל שר  /  עידן יוסף
שלא ימכרו לנו לוקשים  /  אפרים הלפרין
ברכות ליאיר לפיד  /  איתן קלינסקי
משפחת סאלח שבתי או סטנלי פישר  /  נורית מץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il