X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברי קונגרס אמריקנים קוראים לבצע בדיקה מדוע לא הוביל המידע שהעבירו הרוסים על טמרלן צרנייב לסיכול הפיגוע בבוסטון קריאות להעמדת דז'וחר צרנייב לדין בבית משפט פדרלי שם יש אפשרות לדרוש להשית עליו עונש מוות
▪  ▪  ▪
האחים צרנייב. אחד מת והשני פצוע קשה [צילום: AP]

דז'וחר צרדייב, החשוד כי יחד עם אחיו טמרלן ביצע את הפיגוע במרתון בוסטון ורצח שוטר במכללת MIT, שב להכרה וחקירתו החלה. רשתות טלוויזיה אמריקניות דיווחו כי חקירתו של צרדייב, שאינו מסוגל לדבר בשל צינורית חמצן שהוכנסה לגרונו בבית החולים בית ישראל בבוסטון שבו אושפז, מתנהלת בכתב.
גורמים במשטרה המקומית מעריכים כי שני האחים הצ'צ'נים שביצעו את הפיגוע במרתון בבוסטון תכננו לבצע פיגועים נוספים. זאת על סמך ארסנל הנשק שנמצא בידי הטרוריסטים. אד דיויס, אחד ממפקדי המשטרה, ציין אמש כי בידי השניים נתפסו רובים ומטעני חבלה רבים בנוסף למטעני החבלה שפוצצו במהלך המרדף שהסתיים במותו של אחד הטרוריסטים ובלכידת השני.
גורמים רשמיים העריכו כי ישנה סבירות גוברת והולכת ששני האחים פעלו לבד ולא היו קשורים לארגון טרור מוכר כלשהו. עם זאת, חוקרי ה-FBI עדיין מחפשים רמזים לאיתור מי שאימן את השניים או מי שהיווה להם השראה. במסגרת חקירה זו נעשתה גם פנייה לממשלת רוסיה בבקשה לקבלת מידע נוסף אודות פנייה שנעשתה בשנת 2011 מצד הרוסים לארצות הברית אשר בה הצביעה רוסיה על קשר אפשרי בין אחד החשודים בביצוע הפיגוע לבין קבוצות איסלאמיות קיצוניות.
ברוסיה אמרו בימים האחרונים כי הזהירו את המודיעין האמריקני אודות קשריו של טמרלן צרנייב עם קיצונים איסלמיסטיים. "האמריקנים פשוט לא קלטו", אמרו.
פרסום דבר הפנייה הזאת של הרוסים הוביל ביממה האחרונה לקריאות לבדק בית בבולשת הפדרלית האמריקנית. חברי קונגרס ציינו כי זו אינה הפעם הראשונה שבה מקבלת הבולשת מידע אודות מפגע פוטנציאלי אך מפספסת אותו ונאלצת להתעורר לאחר שהפיגוע כבר יצא אל הפועל.
דיון נוסף שהחל להתנהל בארצות הברית הוא היכן יתנהל משפטו של צרנייב. מחוקקים אמריקניים החלו לדרוש שהמשפט יתנהל בבית משפט פדרלי ולא בבית דין צבאי או בבית משפט מקומי של מדינת מסצ'וסטס. לטענתם, גם בבית משפט פדרלי ניתן יהיה להתייחס לצרנייב כמי שנשבה במהלך מלחמה, מלחמה בטרור, ובניגוד לבית המשפט המקומי, ניתן יהיה גם לדרוש לגזור עליו את העונש החמור ביותר בספר החוקים - עונש מוות.

"צ'צ'ניה, לא צ'כיה"!

ובתוך כך פרסם שגריר צ'כיה בארצות הברית הודעת הבהרה אשר בה ציין כי מאז הפיגוע בבוסטון נתון דף הפייסבוק של השגרירות במתקפה חסרת תקדים של אמריקנים זועמים שלא יודעים את ההבדל בין צ'צ'ניה, מולדתם של האחים צרנייב, לבין צ'כיה. זאת בשל הכתיב האנגלי של צ'כיה שיכול להישמע לבורים כמילה 'צ'צ".
"הרפובליקה של צ'כיה וצ'צ'ניה הן שתי יישויות מדיניות שונות. הרפובליקה של צ'כיה היא מדינה במרכז אירופה וצ'צ'ניה היא חלק מהפדרציה הרוסית", ציין.
עוד הוסיף כי כפי שנשיא צ'כיה הבהיר במסר ששלח לנשיא האמריקני, ברק אובמה, הרפובליקה של צ'כיה היא בעלת ברית של ארצות הברית במלחמה נגד הטרור.

תאריך:  22/04/2013   |   עודכן:  22/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחבל מבוסטון התעורר ומשיב לשאלות בכתב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אובמה, כל המוסלמים הם קשר אחד
שולם  |  22/04/13 13:56
2
שוב נכשל הביון האמריקאי כאשר
פלא יועץ   |  23/04/13 16:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
כיהן בתפקידו האחרון כסמנכ"ל משרד החינוך ומנהל מינהל הפיתוח והוא ביצע שורה של תפקידים בשירות הציבורי    יחליף בתפקידו את עמרם קלעג'י
עידן יוסף
שר החקלאות מינה ועדת מעקב להתייעלות משק החלב    הממשלה אישרה את תיקון חוק משק החלב שיאפשר ליישם את הרפורמה
איציק וולף
סנטורים אמריקנים קוראים לשפוט את דז'וחר צרנייב בבית משפט פדרלי, שם ניתן יהיה לגזור עליו עונש מוות    משטרת בוסטון: האחים הצ'צ'נים תכננו פיגועים נוספים
דובי בן גדליהו
מדובר בעשרות מיליוני שקלים שזרמו לקופת המדינה בפריסה חלקית של המצלמות
עידן יוסף
התאחדות התעשיינים פנתה לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה כי יורה להפסיק את השביתה בענף התעופה    הנשיאה ארד אינה ממהרת וקבעה את הדיון לשעה 18:00
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il