X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סניגורו של אולמרט: דכנר העניק ליוסי אולמרט 500,000 שקל כחלק משיטתו לנסות להשפיע בעקיפין על אולמרט התובע: אם הכל כל-כך פשוט - מדוע נדרשו ליוסי 180 עמודים עד שאישר את קבלת הכסף?
▪  ▪  ▪
רוזן (בעניבה). "אל תיתלה כל כך בדכנר"

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, שב ואומר (יום ג', 23.4.13), כי על אהוד אולמרט להתמודד עם עדותו של אחיו יוסי בנוגע ל-500,000 השקלים שנתן שמואל דכנר ליוסי בשנת 2003.
סניגורו של אולמרט, עו"ד רועי בלכר, הציג לראשונה את גירסתו של אולמרט בנוגע לאותם כספים שנתן דכנר ליוסי, בעת שהלה נקלע לקשיים כלכליים כבדים. בלכר אמר, כי השאלה שבמחלוקת בין התביעה להגנה היא מדוע העניק דכנר כספים אלו וממי שמע על מצוקתו של יוסי. בלכר הזכיר, כי אברהם נתן - לשעבר נציב שירות המדינה שהועסק בידי דכנר - לא פסל בעדותו את האפשרות שהוא אשר סיפר לדכנר על מצוקתו של יוסי.
לדברי בלכר, שיטתו של דכנר להשיג השפעה על אולמרט הייתה דרך מקורבים: הוא ביקש מעו"ד אורי מסר שייצג אותו, הוא ביקש מעו"ד אלי זהר (פרקליטו של אולמרט גם כיום) לסייע בנושא חברת הזרע, ונראה שמאותה סיבה גם סייע ליוסי. "זו לא הייתה נדיבות אלא רצון להשיג השפעה על אולמרט", טען בלכר.
"משפחה של מסמכים מזויפים"
בלכר הוסיף, כי דכנר עצמו הוא האדם היחיד שטען ששמע מאולמרט על מצוקתו של יוסי, והזכיר שבנקודה זו הוא לא נחקר נגדית. לדברי בלכר, המסמך שכתב דכנר ובו תיעד כביכול שיחה עם אולמרט בנושא, כולל תאריך בו אולמרט כלל לא היה בארץ, והוא שייך ל"משפחה של מסמכים מזויפים שחיבר דכנר".
רוזן השיב: "התביעה תטען שזה שכל ישר. אולמרט יהיה חייב במתן הסבר. יכול להיות שהוא ישכנע אותי שלא ידע, אבל אם הראיה עומדת - אולי לא אשתכנע בכך. זה יוכרע על-פי השכל הישר". בלכר הגיב, כי אם מדובר בשכל ישר בלבד - הוא מוכן לסכם כבר כעת ולהתמודד עם הטענה לפיה אחיו של פלוני קיבל כסף מן הסתם משום שפלוני ביקש לתת לו. עוד הזכיר בלכר, כי דכנר טען גם שתרם למימון הגנתו של אריה דרעי, וכי הכסף נגנב ולכן לדרעי לא ידוע על כך.
רוזן הגיב: "אל תיתלה כל-כך בדכנר". הוא הזכיר כיצד חלק מן הסניגורים לעגו לדבריו של דכנר על מומחיותו החשבונאית, עד שבא רו"ח ארנון רצ'קובסקי והעיד שלא היה עובר את בחינות ההסמכה בלי להיעזר בספרים שכתב דכנר.
"המסמך לא נכון, הדברים נכונים"
התובע, עו"ד יוני תדמור, הגיב על טענותיו של בלכר בנוגע לזיוף מסמכים. לדבריו, התביעה מוכנה לקבל שדכנר ייצר מסמכים בדיעבד, אך לגישתה - הוא שחזר בהם אירועים שהתרחשו. תדמור התייחס למסמך שכתב דכנר כביכול בשנת 1998 בנוגע לתרומות אסורות לאולמרט, ואשר התברר שהוא מתייחס לתרומות משנת 1995. לדבריו, יואב סרנה - שהיה מנהל פרויקט הולילנד - אישר בעדותו שדכנר ביקש ממנו לתרום 5,000 שקל לקמפיין אולמרט ושדכנר כיסה תרומה זו בצ'ק נגדי. הדבר, טען תדמור, מאשר את גירסתו של דכנר לפיה העניק לאולמרט תרומות אסורות כשוחד.
"אני מסכים שהוא לא אמר אמת בנושא הזה", הוסיף תדמור. "אמרנו שדכנר הוא עד בעייתי. אבל הלל צ'רני אמר שהוא חושב שראה את אותו מסמך, אז מה לי אם זה היה ב-1995 או ב-1998?". לדברי תדמור, באותה צורה יש להתייחס למסמך בו תיעד דכנר לשיטתו את בקשתו של אולמרט לסייע ליוסי: "אנחנו יודעים שאולמרט לא היה בארץ באותו תאריך. יכול להיות שהמסמך לא נכון אבל הדברים נכונים".
עוד התייחס תדמור להתפתחות גירסתו של יוסי אולמרט בחקירתו בידי ה-FBI והמשטרה. "אם הכל כל-כך פשוט, יש יהודי שנקלע למצוקה ודכנר מחכה בפינה לעובדי ציבור - למה לקח ליוסי 180 עמודים להגיד את זה? למה הוא לא אישר מיד שקיבל את הכספים?". בלכר השיב: "יוסי היה מאוד לחוץ, כי הוא חשש שאם יגיד את זה - הוא מושיב את אחיו על ספסל הנאשמים, ולכן התחמק".

תאריך:  23/04/2013   |   עודכן:  23/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי מסר  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"השכל הישר יכריע בכסף ליוסי אולמרט"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איכשהו המשפחה המצחינה הזו
סמטה אלמונית  |  24/04/13 10:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
ד"ר יואב סרנה: הפרויקט אושר במהירות גדולה בהרבה מן הרגיל    סניגורו של אולמרט הוכיח: התרומות שלטענת דכנר ניתנו בשנת 1998 ניתנו למעשה שלוש שנים לפני כן
איתמר לוין
"הראיות נגד אולמרט הן נסיבתיות והתביעה תטען שדי בהן כדי להרשיעו; דכנר הוא חלק מהמארג"    אומר על עדותו של דכנר: "אפשר לפסול אותה לחלוטין ואפשר לבחון כל נקודה לגופה"
איתמר לוין
אסא אליאב אומר, כי נראה שהטיפול הועבר מאיתן מאיר לאודי ניסן כדי שיהיה נוח יותר ליזמי הולילנד    טוען שטכס החתימה על ההסכם בנושא ההיטל אצל אולמרט היה חריג
איתמר לוין
אוהד אורנשטיין נשלח בידי עובד יחזקאל לישיבה המכרעת בנוגע לפארק איילון והתבקש להצביע בעד בנייה בשולי הפארק    חתנו של דכנר ניסח מכתב שהועבר לאורי מסר במטרה לערער על החלטת המועצה הארצית שלא לבנות בפארק
איתמר לוין
שרון פוחס אומרת בביהמ"ש שחששה מפני התקשורת וכי לא נעים לה להעיד נגד חבריה    רוזן: או שהיית "אאוט" במשטרה, מה שלא נראה, או שאת חוזרת בך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il