X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סיכום בין האוצר לתחבורה לשינוי התמהיל

רכבת העמק תמורת מיזמי סלילת כבישים

הסכמה בין משרד האוצר למשרד התחבורה תאפשר קידום מיזמי תשתית שנועדו להקפאה במקומם יידחו מיזמי תשתית אחרים בכבישים 3, 4, 79 ו-541
▪  ▪  ▪
תוואי רכבת העמק. העבודות יימשכו [צילום: פלאש 90]

עמידתו של שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, על הרגליים האחוריות כדי להציל מפני הקפאת מיזם רכבת העמק ומיזם הרכבת לכרמיאל, נושאת פרי.
על-פי סיכום שהושג בין משרד האוצר למשרד התחבורה, ישונה התמהיל למיזמים הראשונים באופן שיאפשר את דחייתם של מיזמים אחרים תמורת אלה שאותם לא היה השר כ"ץ מוכן לדחות מחשש כי ייתקעו לחלוטין. באוצר מדגישים ששיעור הקיצוץ יישאר כמות שהוא.
להלן רשימת המיזמים שיידחו בשנה או בשנתיים, כפי שנמסר ל-News1:
  • כביש 3, בקטע שבין אשקלון לקריית מלאכי - הנאמד בסך של כ-2 מיליארד שקלים;
  • כביש 79, בקטע שבין סוללים לריינה - הנאמד בכ-500 מיליון שקלים;
  • כביש 4, בקטע שבין בר-אילן לגהה - הנאמד בכ-275 מיליון שקלים;
  • כביש 541 (קטע כביש באזור שפיים) - הנאמד בכ-285 מיליון שקלים.
בנוסף יוקפאו מיזמים קטנים יותר - מפרידן על כביש 65 באזור אום אל פאחם והקמת מרכז לבקרת תנועה.
המיזמים שקידומם יימשך הם:
  • קו הרכבת לכרמיאל
  • קו הרכבת חיפה-בית שאן (רכבת העמק)
  • המשך כביש 6 דרומה עד לערד
  • המשך כביש 6 צפונה עד סומך
  • כביש 531
  • שדרוג כביש 1 בין ירושלים לתל אביב
  • הרכבת המהירה לירושלים (A1)
  • המשך קו הרכבת הקלה בתל אביב (הקו האדום)
  • פרויקט BRT בשרון (פרויקט הסעת המונים)
  • חשמול הרכבת
  • המשך פיתוח הסעת המונים בירושלים ובחיפה
  • הקמת מחלפים על כביש 77 (בין צומת המוביל לצומת גולני)
  • כביש 77 בין תל קשיש לישי ("הזרוע המזרחית")
  • שדרוג כביש 65
  • שדרוג כביש 85
  • הקמת מחלף ראש העין
  • שדרוג כביש 38 משער הגיא לבית שמש
  • הפרדה מפלסית (רכבת - כביש) ברמלה
  • אחזקת רשת הדרכים הבינעירונית בכל הארץ
  • מוקדי סיכון ופרויקטי תשתית בערים
כמו-כן יימשכו פרויקטים של בטיחות בדרכים בכבישים העירוניים והבינעירוניים.
במספר מיזמים נוספים יבוצעו הסדרי מימון מיוחדים, הכוללים דחייה של תשלומים. בנוסף לכך, יגויסו כשני מיליארד שקלים, מהנפקת אג"ח ברכבת ישראל.
שר התחבורה כ"ץ ברך על הסיכום ואמר כי "מתווכי נדל"ן יודעים כבר מזמן כיצד הרכבת משפיעה על הביקושים באזורים הסמוכים לתחנות רכבת או שיש להם חיבור נוח ונגיש אליה. זה קרה יותר מעשור בבנימינה ובפרדס חנה, זה קרה בשנים האחרונות ביבנה, בראשון לציון (מערב), בנתניה (מזרח) וזה מה שעומד לקרות בקרוב בבית שאן ובכרמיאל ובמקומות רבים נוספים בארץ".

נוסח החלטת הממשלה בעניין

סך של 390 מיליון ש"ח במזומן יופחתו מבסיס תקציב הפיתוח של משרד התחבורה בשנת 2013, וסך של 990 מיליון ש"ח במזומן מבסיס תקציב הפיתוח לשנת 2014, בין היתר עבור הפחתה בתקציב תוכנית העבודה הרב שנתית של חברת נתיבי ישראל לשנים 2016-2011, באמצעות:
  • דחייה של ביצוע מיזמי כבישים בינעירוניים, בהם כביש 3 בין אשקלון לקריית מלאכי, כביש 79 בין סוללים לריינה, כביש 541, מחלף אום אל-פחם בכביש 65, כביש 4 בין בר-אילן לגהה, ומיזם בקרת התנועה בתוכנית הרב-שנתית של חברת נתיבי ישראל, והפחתה בהתאם של 30 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2013, ושל 270 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2014;
  • דחיית מיזמים חדשים בתחום הכבישים הבינעירוניים והפחתת תקציב הביצוע של מיזמים קטנים בתחום הכבישים הבינעירוניים;
מתכונת מכרזי הביצוע ברכבת העמק תשתנה כך שיופחת בהתאם סך של 125 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2014. מתכונת מכרזי הביצוע ברכבת עכו-כרמיאל תשתנה כך שיופחת בהתאם סך של 10 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2013, ושל 115 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2014.
גם בתחום הכבישים העירוניים החדשים, יהיה צמצום ותחול הפחתה בהתאם של 150 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2013, ושל 150 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2014;
ביצוע מיזמים בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל יצומצם, ותהיה הפחתה בהתאם של 100 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2013;
ביצוע מיזמי תחבורה ציבורית יידחה, ותבוצע הפחתה בהתאם של 100 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2013, ו-30 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2014;
300 מיליון ש"ח יופחתו בבסיס שנת 2014, באחת משתי הדרכים הבאות:
  • לפנות לרכבת ישראל על-מנת שתבחן אפשרות דחיית תשלומים לספקי ציוד נייד בסך של 300 מיליון ש"ח, ופריסתם על פני כעשר שנים משנת 2015 ואילך;
  • צמצום מיזמים נוספים - בסך של 200 מיליון ש"ח בתחום הכבישים העירוניים;
בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל בסך של 100 מיליון ש"ח.

תאריך:  23/04/2013   |   עודכן:  23/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכבת העמק תמורת מיזמי סלילת כבישים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
סטודנט ערבי שבמצוות האיסלאם ביקש להתפלל ברציף הרכבת בהוד השרון נלקח בכוח בידי מאבטח שהפריע לתפילתו    ברכבת ישראל ממלאים פיהם מים
עידן יוסף
מפרסם באתר האינטרנט הרשמי פרסומת לאפליקציה של חברה מסחרית, תוך העדפה מובהקת על פני המתחרות בשוק יישומי המידע    אגד: לא פוסלים אפליקציות אחרות
עידן יוסף
שירות המידע על התחבורה הציבורית הטוב בעולם מגיע גם אלינו, ומקדים בהרבה את משרד התחבורה
נסים גבאי
ממשלת ישראל הוציאה לאורך השנים על תשתיות וכבישים מאות על גבי מאות מיליארדים של שקלים    חובה לבטל הוצאות אלו ומיד, כי הכבישים בישראל מיצו את עצמם
עידן יוסף
הקואופרטיב וכן מנהל ורכז החברה בקריית חיים הורשעו במסגרת הסדר טיעון בגין בכך שהניחו לנהגי אגד הנוהגים ברכב ציבורי לנהוג בחריגה שיטתית מעבר לשעות הנהיגה מותרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il