X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה לייעול מנגנוני רגולציה בישראל הגישה מסקנותיה לממשלה, שייושמו במסגרת חוק ההסדרים ממליצה לחייב דיונים בין רגולטרים לפני קבלת החלטות, לצמצם עלויות מנהלתיות הקשורות בעבודת הרגולציה קובעת כי יש לאחד בין רשות החשמל לרשות הגז ובין הרשות השנייה למועצת הכבלים והלווין
▪  ▪  ▪
יו"ר הוועדה, גל הרשקוביץ [צילום: פלאש 90]

ועדה ממשלתית ממליצה (יום ד', 24.4.13) לייעל את הרגולציה בישראל ולבחון את הממשקים בין הרגולטורים השונים. מסקנותיה ייושמו במסגרת חוק ההסדרים לשנים 2014-2013.
בין עיקרי המלצותיה של הוועדה:
  • הקמת ועדת שרים לענייני רגולציה שתפקח על עבודת הרגולציה הממשלתית.
  • כינון מנגנון לשיתוף פעולה בין רגולטורים, שיאפשר העברת ידע ושיתוף וגם פתרון מחלוקות, באופן מקצועי ויעיל.
  • הפעלת תוכנית לצמצום בעלויות מנהלתיות הכרוכות בהחלת רגולציה.
המלצה מרכזית נוספת היא חיזוק רגולטורים עצמאיים בתחום התשתיות (משקי תקשורת, אנרגיה, מים ותחבורה), בהתאם להמלצת גופים בינלאומיים שונים. המלצה זו נועדה גם לענות על כשלים מבניים בפעילות הרגולטורית בישראל ולהשוות את רמתה לזו הנהוגה בעולם.
הוועדה ממליצה על איחוד בין רשות החשמל לבין רשות הגז כך שגוף בודד יקבע את מבנה משק האנרגיה בישראל, לרבות תעריפי החשמל ושימושי הדלקים השונים של המשק. בתחום התכנים, ממליצה הוועדה לאחד את שני הרגולטורים הקיימים היום לתחום השידורים - הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, ומועצת הכבלים והלווין - למועצת תכנים מאוחדת שתעסוק בפיקוח על תכנים בלבד.
עוד ממליצה הוועדה על הקמת רשות תקשורת, אשר תהיה אחראית על קידום התחרות בתחום, על היתרי פעולה בענף, על הפיקוח ועל קידום טובת הציבור.
בראש הוועדה עומד הממונה על התקציבים במשרד האוצר, גל הרשקוביץ וחברים בה יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט. המלצות הוועדה הוגשו לממשלה שתדון בהן במסגרת התוכנית הכלכלית.
הוועדה הוקמה לאור מסקנות הוועדה לשינוי חברתי וכלכלי (ועדת טרכטנברג) שהצביעה על כשלים ברגולציה הממשלתית. למשל, ריבוי גורמי רגולציה שעוסקים בתחומים משיקים. כשל נוסף הוא היעדר תיאום ושיתוף פעולה בין גורמים רגולטוריים המונע קבלת החלטות מושכלות. לכשלים ברגולציה הממשלתית תרומה ליוקר המחיה, לפגיעה ביציבות ובצמיחת המשק.
במסגרת עבודת הוועדה נעשתה סקירה מקיפה של בעיות העולות מעבודת הרגולציה הממשלתית, בין היתר בעזרת השוואות לדרכי התמודדות עם בעיות רגולציה במדינות מפותחות בעולם.
יו"ר הוועדה, הממונה על התקציבים, גל הרשקוביץ, מסר בתגובה: "הרגולציה הממשלתית פועלת היום באופן שמכביד על האזרחים בישראל, עקב חוסר סנכרון בפעילות הרגולציה של הממשלה. יישום המלצות הוועדה יסייע באופן משמעותי גם לסקטור העסקי, והוא משמעותי במיוחד בעת הנוכחית".
יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, ציין כי "רגולציה הינה נדבך מרכזי בפעילות יעילה של המשק ועל הרגולטורים מוטלת אחריות לפעול להבטחת יעילות השווקים, אך לעיתים, החלטות רגולטוריות מצוינות בהיבט הצר של השוק עליו הרגולטור אמון, יוצרות עלויות עודפות ברמת המשק. התהליך שאנו מציגים, אותו מקדם משרד ראש הממשלה עם שותפיו, ישפר את התחרותיות במשק ויביא להפחתת מחירים לצרכנים, לצד המשך הגנה מיטבית על האינטרס הציבורי".

תאריך:  24/04/2013   |   עודכן:  24/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הרשות השנייה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הרגולציה: לאחד סמכויות רגולטורים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אנדרוגנוס שוק חופשי ורגולציה
או ש ..או ש..  |  24/04/13 14:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית כהנא
"יש צורך להתחבר לעולמם הפנימי של קשישים דמנטים בכך שהם עצמם יובילו אותנו להבין את המסרים שהם מעבירים לנו באמצעות היכולות שנותרו בהם"
איציק וולף
14 צוותים של יחידת מבקר צה"ל בחנו את פקודות התעסוקה המבצעית ועסקו בהוראות הפתיחה באש ובתוכניות האימונים, תוך בחינת כשירות ומוכנות הכוחות לביצוע משימת הביטחון השוטף בכל הגבולות - מן הצפון ועד הדרום
תומר לוי
אחרי מכבי ת"א, גם בנאדו בעקבות המגן של ק"ש
יפעת גדות
במסגרת מבצע נבדקו 58 אתרים    כנגד ארבעה מפעילים המחזיקים בתעודת מפעיל זיקוקין יינקט הליך של שימוע בטרם שלילת רישיון, כנגד שניים מתוכם הגיש משרד הכלכלה תלונה למשטרת ישראל    יבואן זיקוקי דינור, שנמצאו ליקויים חוזרים באתר ההפעלה שבאחריותו, יזומן לשימוע    במהלך יום העצמאות נפצעו קל שני מפעילי זיקוקין לאחר שלא פעלו בהתאם לנהלי הבטיחות והתפעול
תומר לוי
הארגנטיני מתקשה לחזור לכושר. אבוחצירה ייעדר בשבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il