X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכספים קיבעה את צו הוראת השעה שהעלה את מס הקנייה על הבירה ביוני 2012, מ-2.18 שקלים לליטר ל-4.19 שקלים נציג האוצר: "הבירה איננה בן חורג בעולם העסקים הקטנים"
▪  ▪  ▪
בוועדה דרשו מהאוצר למצוא פתרונות כדי להקל על המבשלות הקטנות [צילום: פלאש 90]

בתום ויכוח סוער, הכריעה (יום ד', 24.4.13) ועדת הכספים כי המס על הבירה לא יירד ויישאר על רמתו הקודמת - 4.19 שקלים לליטר.
בכך קיבעה הוועדה את צו הוראת השעה שהעלה את מס הקנייה על הבירה ביוני 2012, אז הוא עמד על 2.18 שקלים לליטר.
על-פי האוצר, התוספת להכנסות המדינה עומדת על 245 מיליון שקל בשנה.
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), חזר על עמדתו, כי "ככל שנגדיל את הכנסות המדינה ממיסים ממוצרים מסוג זה, נמנע קיצוצים והעלאת מיסים כואבים יותר".
בטרם ההצבעה המכרעת, הודיע סלומינסקי לחברי הוועדה, כי "יש הסכמה עם האוצר שבפעם הבאה שיעלו את המיסים על האלכוהול, יחריגו את הבירה. בנוסף, נפעל למצוא דרכים לסיוע למבשלות הקטנות. ביומיים שעברו מאז הדיון הקודם התקיימו דיונים בינינו לאוצר בעניין הניסיון להחריג את המבשלות הקטנות אך זה בעייתי מבחינה חוקית. קשה להחריג גורמים ספציפיים בענף מסוים מהעלאת מס על הענף כולו".
סמנכ"ל בכיר תכנון וכלכלה באוצר, ערן יעקב, שהודה בדיון הקודם, שבין השאר, מאחורי הכוונה להעלות את המס על הבירה קיים עניין פיסקאלי לכסות את הגירעון, הצהיר כי "ככל שנעלה את המיסים על האלכוהול, נשקול להחריג את הבירה. כמובן בהתאם לבדיקות מתאימות ובחינת ההשפעות של העלאת המיסוי עד כה. יחד עם זאת, הבירה איננה בן חורג בעולם העסקים הקטנים. יש המון מענקים והטבות שהמדינה נותנת לעסקים הקטנים".
כאמור, בדיון הקודם ביום שני (22.4.13) הסביר יעקב את העיקרון של המיסוי הנוכחי, שכבר נכנס לתוקף ביוני 2012 ועתה הופך לקבוע: נקבע שעל משקה עם 100% אלכוהול ישולם מס קנייה של 84 שקלים ומתוך זה גוזרים באופן ליניארי, שעבור משקה עם 5% אלכוהול (הממוצע של אחוז האלכוהול ברוב הבירות) ישולם מס בשיעור 5% מ-84 שקלים. בסופו של דבר מדובר בהעלאה של המס ב-2 שקלים לליטר מ-2.18 שקלים ל-4.19 שקלים; כלומר 0.60 אגורות לבקבוק של 330 מ"ל".
חברי הכנסת, כולל אלו שתמכו באישור הצו והפיכתו לקבוע, קראו לאוצר לבחון באופן ממשי ואף לחזור לוועדה עם פתרונות על-מנת להקל על המבשלות הקטנות.
ח"כ רובי ריבלין (הליכוד-ביתנו) קרא לערן יעקב לחזור לוועדה בתוך כשלושה חודשים עם המלצות כיצד ניתן להקל על המבשלות הקטנות שהן בבחינת 'תעשיה ינוקא'. ריבלין אמר ליעקב כי "דבריך כמוהם כהבטחה שלטונית לבחון את האפשרות להחריג בעתיד את תעשיית הבירה בעת שיועלו המיסים על האלכוהול".
ח"כ אראל מרגלית (העבודה) אמר ליעקב: "עליך להבין שזהו אינטרס של קואליציה ואופוזיציה להגן על המבשלות הקטנות כחלק מהשאיפה להגן ולחזק את העסקים הקטנים".
מבשלת הבירה הקטנה של פ"ת: "אנו על סף סגירה!"
דניאל אלון, מנהל המבשלה היחידה במרכז הארץ, מבשלת gems בפתח תקוה, הגיע לוועדה אך תקוותו לביטול המס לא צלחה. "ביולי האחרון העלו לנו את המס בן לילה במאה אחוז. בתגובה הקמתי את ארגון יצרני הבירה הקטנים במטרה להילחם על חיינו . לצערי למרות הסיסמאות של הבחירות הממשלה הצביעה בעד למרות שיש הרבה רצון לעזור לנו, במיוחד עיריית פתח תקוה וראש העיר אורי אוהד שתומכים במאבקנו מאחר שאנו מוסד בילוי מרכזי ומיתולוגי בעיר וגם פונים לכל הציבור דתיים וחילוניים, צעירים בלילה ואנשי הייטק ביום".
לפני ההצבעה נפגש אלון עם אנשי משרד האוצר במטרה לנתק לפחות את המבשלות הקטנות שתרומת העלאת המס עליהן למדינה הוא 2 מיליון שקל בלבד מהסכום הכולל שהמדינה אמורה להרוויח מהעלאת המס. אלון הוסיף ואמר: "אנחנו נמשיך להיות מקום בילוי אבל עם המס הזה לא נוכל להפיק בירה בישראל". ראש עיריית פתח תקוה אורי אוהד מסר: "תמכנו מאוד בהקמת מבשלת הבירה, הפנינה של במתחם ההייטק השוקק של העיר, ואנחנו נהיה מוכנים למען הקהילה והצעירים, לסייע מול הוועדות הרלוונטיות בכנסת כדי לא לכרות את הענף עליו אנו יושבים".

תאריך:  24/04/2013   |   עודכן:  24/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אריה פינקוביץ ניהל את כפר "תקוה" והעביר לחברת-בת מיליוני שקלים שחלקם הגיעו לכיסו    יהודה שפורן ידע על המתרחש ולא דרש גילוי בדוחות    ישלמו 3.75 מיליון שקל בערכי 2003
יפעת גדות
כך אמר השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ שהורה להכין תוכנית לקליטת 500 בני שירות אזרחי מהמגזר החרדי והערבי    בין התפקידים שיוצעו: פיקוח באגף ים וחופים, פיקוח על פעולות הדברת מזיקים ביישובים ומגוון רחב של תחומים שיסייע להשתלב בעתיד בחברה ובכלכלה
עופר וולפסון
כותב לראש הממשלה ולשר האוצר כי בהצעת התקציב הדו-שנתי "קיימות גזרות כלכליות קשות שיש בהן לפגוע במצבו הכלכלי של ציבור העובדים והגמלאים"    דורש לקיים עמו מו"מ מיידי
עופר וולפסון
הוועדה לייעול מנגנוני רגולציה בישראל הגישה מסקנותיה לממשלה, שייושמו במסגרת חוק ההסדרים    ממליצה לחייב דיונים בין רגולטרים לפני קבלת החלטות, לצמצם עלויות מנהלתיות הקשורות בעבודת הרגולציה    קובעת כי יש לאחד בין רשות החשמל לרשות הגז ובין הרשות השנייה למועצת הכבלים והלווין
נורית כהנא
"יש צורך להתחבר לעולמם הפנימי של קשישים דמנטים בכך שהם עצמם יובילו אותנו להבין את המסרים שהם מעבירים לנו באמצעות היכולות שנותרו בהם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il