X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לוצאטו את לוצאטו: ההיקף הכספי של התרופות המזויפות: כ-120 מלש"ח עלייה תלולה בזיופי מותגים בענף הטקסטיל מדי שנה מחברי הדוח: "הפחתת 10% מהסחר הפיראטי - תוספת של 800 מיליון דולר לתוצר"
▪  ▪  ▪
ד"ר אסתר לוצאטו, מנכ"ל שותפה בקבוצת לוצאטו

קבוצת "לוצאטו את לוצאטו" פרסמה (יום ד', 24.4.13) דוח מקיף באשר למצב הקניין הרוחני בישראל, ממנו עולה תמונה עגומה של הנזקים העצומים שתעשיות הזיוף גורמות למשק מדי שנה בתחומי היצירה השונים. הדוח יוצא לאור השבוע לרגל יום הקניין הרוחני העולמי החל ב-26 באפריל השנה.
בפרק העוסק בזיופים בשוק התרופות העולמי מובאת הערכה של יודעי דבר בתחום לפיה כל תרופה רביעית שמשווקת בעולם מקורה בהתארגנויות בינלאומיות שמטרתן לייצר, לסחור ולהפיץ בסחר בלתי חוקי של תרופות. הן תרופות מזויפות והן בזיוף של אריזות ואריזה מחדש של תרופות מסוג אחד כאילו היו תרופות מסוג אחר. ההערכה היא כי כ-10 אחוזים משוק התרופות העולמי המוערך בכ-850 מיליארדי דולרים מקורו בתעשיות הזיוף המאורגנות. הללו מזייפים תכשירים רפואיים שונים: כדורי ויאגרה שונים, סטרואידים, מוצרים אנטיביוטיים, תרופות להורדת לחץ דם ועוד.
לדברי מחברי הדוח, מדי שנה מתים בעולם בין חצי למיליון איש בגלל שימוש בתרופות מזויפות.
בדוח מודגשת העלייה התלולה בתחום זיופי המותגים בענף הטקסטיל בישראל משנה לשנה. לדברי מחברי הדוח, תופעת זיופי המותגים בענף הטקסטיל תופסת תאוצה ומהווה איום ממשי על המגזר העסקי, זאת למרות המאבק שמנהל אגף המכס ברשות המיסים נגד המבריחים והזייפנים.
זייפני הטקסטיל לא מהססים לזייף חולצות, נעליים, מכנסי ג'ינס, משקאות חריפים ושמני זית. במחקר מובאת הערכת איגוד לשכות המסחר בישראל לפיה נזקי תעשיית הזיופים של מותגי האופנה השונים מגיעים לכמיליארד וחצי שקלים.
נזקים חמורים נגרמים מדי שנה גם לתעשיית המוזיקה והסרטים בישראל שחלק משמעותי ממנה מגיע לשוק ממקורות מפוקפקים שלא מקפידים לשמור על זכויות יוצרים.
עורכת הדוח, ד"ר אסתר לוצאטו, מנכ"ל שותפה בקבוצת לוצאטו, מציינת בדברי הפתיחה שלה לדוח כי חרף הממצאים הקשים שמובאים בדוח הרי שמדינת ישראל עשתה בשנים האחרונות מאמץ רציני להלחם בתעשיות הזיוף ולשמור על הקניין הרוחני. כתוצאה משורה של פעולות אכיפה וחקיקה משמעותיות ישראל הוצאה בשנת 2013 מהרשימה השחורה של המדינות שפוגעות בקניין הרוחני בעולם. אם כי היא עדיין נמצאת ברשימת המדינות שיש עדיין "לעקוב אחרי מצב הקניין הרוחני בתחומן".
לדברי לוצאטו, טיפוח הקניין הרוחני בישראל הוא עניין בעל חשיבות לאומית ממדרגה ראשונה וכי כל הפחתה של 10 אחוזים מהמסחר הפיראטי בתחום התוכנות למשל מניב פעילות כלכלית חדשה בסך 800 מיליוני דולרים בשנה ומייצר 3,207 מקומות עבודה ועשוי להוסיף להכנסות המדינה ממיסים כ-430 מיליוני דולרים. כל זאת על-פי נתוני ארגון ה-BSA העולמי האמון על נושא זכויות היוצרים.
בפרק על תעשיית ההיי-טק הישראלית בדוח נמתחה ביקורת על הירידה בהשקעות המדינה בתחום - "דבר שפוגע בקטר הצמיחה החשוב ביותר שהיה לישראל בעשור האחרון". ד"ר לוצאטו קוראת בפתח הדוח למדינת ישראל לשוב ולהשקיע בתחום ההיי-טק כדי להחזיר לישראל את מעמדה במובילה טכנולוגית ומדעית בעולם.

תאריך:  24/04/2013   |   עודכן:  24/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמיליון תרופות מזויפות נמכרו בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
חניכיו של גוטמן ישחקו ב-7.9, רק יומיים לפני רוסיה
עידן יוסף
קרן קימת לישראל השלימה היום העברה של כחצי מיליארד שקלים לטובת משפחות נספי השואה - מדובר בסכום הגדול ביותר, שהועבר לחברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה המשמשת כנאמנת הנספים בשואה
לי-אור אברבך
בהנהלה הנוכחית נאלצים לבצע את הקיצוץ, ששיעורו צפוי להיות שונה מבכיר כזה לאחר, לאור החלטת דירקטוריון חדשות 10 מלפני כחצי שנה, שטרם מולאה
עמירם ברקת
מדובר במהלך דרמטי שצפוי להיתקל בהתנגדות קשה מצד ועדי העובדים בחברות נמלי אשדוד וחיפה    עיני איים הבוקר בשביתה כללית במשק; נתניהו: לא תרתיעו אותנו    הממשלה תבטיח לעיני שעובדי נמל העתיד יאוגדו בהסתדרות
דניאל מני
לפני שנתיים לעגו למעבר שלו אך ניו יורק לוהטת בגללו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il