X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קצין האג"מ של כלא איילון לא הקפיד על מילוי הוראות ההשגחה על זיגייר; הסוהר שאמור היה לפקח עליו ביצע את מלאכתו בצורה רשלנית; האחראי על המשל"ט לא הקפיד על ההשגחה
▪  ▪  ▪
זיגייר. התאבד במקלחת

שלושה אנשי שב"ס גרמו לכאורה בהתרשלותם למותו של בן זיגייר, כאשר התאבד בתאו בכלא איילון בדצמבר 2010. כך קובעת נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון, דפנה בלטמן-קדראי, בדוח נסיבות המוות שהותר לפרסום (יום ה', 25.4.13). שמותיהם של אנשי השב"ס - קצין בדרגת סגן-גונדר ושני סוהרים בדרגת רס"ר - לא הותרו לפרסום.
זיגייר הוחזק בתנאי סודיות, בידוד ומידור, באגף מופרד, בו היו תא (כולל שירותים ומקלחת) וחצר טיולים מופרדת, ותחת הוראות פיקוח מיוחדות. באגף היו שלוש מצלמות שפעלו 24 שעות ביממה, חלה חובה לבצע רישום לגביו אחת למחצית השעה ומצבו הנפשי נבדק בצורה שוטפת.
זיגייר נבדק בזמן מעצרו 12 פעמים בידי שלושה פסיכיאטרים, ובכל הבדיקות נקבע שהוא אינו אובדני. כמו-כן נפגשו איתו עובדות סוציאליות אחת לשבוע, ובסך-הכל - 57 פעמים. בלטמן-קדראי מצאה, כי מעטה הסודיות סביב זיגייר גרם להתנהלות חריגה בטיפול בו והמידע בנוגע אליו נפל בין הכסאות.
לא בוצעו רישומים
ביום מותו נפגש זיגייר עם אשתו ובתו הקטנה, פגישה בה נמסרה לו הודעה קשה מבחינתו. מאוחר יותר התקשר עימו, בצורה חריגה, עו"ד משה מזור (אחד מעורכי דינו), אך המידע על כך לא הועבר בין הסוהרים. מרכז השליטה שממנו בוצע הפיקוח על זיגייר אויש בידי ארבעה סוהרים במקום חמישה, בשל מצוקת כוח-אדם, וחדר המפקח לא אויש - למרות שהייתה חובה לאיישו עד השעה 10 בערב.
יומן הפיקוח על זיגייר מלמד, כי מהשעה 17:52 ועד 19:37 לא בוצעו הרישומים הנדרשים מדי חצי שעה בנוגע למתרחש בתאו. הסוהר טען שפיקח על זיגייר, אך יומן הרישום נותר בחדר הפיקוח כאשר עבר למשל"ט ולכן התצפיות לא נרשמו. הסוהר אמר, כי הבחין בסימנים מחשידים - אך סימנים אלו היו כבר מהשעה 18:54, כאשר נכנס זיגייר לשירותים, והוא הבחין בהם רק לאחר כשעה. זיגייר נמצא מת רק לאחר השעה 20:00.
עוד נמצא, כי שתיים משלוש מצלמות הפיקוח סיפקו תמונה לקויה בתנאי חשיכה, וכי מאחת מהן לא ניתן היה לצפות מעמדת הבקרה. התקלות לא תוקנו למרות מספר פניות, מנימוקי תקציב. עם זאת, ניתן היה להבחין שזיגייר נכנס למקלחת, ולאחר מכן ניתן היה להבחין בצפייה מוקפדת "בפלג גופו העליון של המנוח כשהוא ללא תנועה".
היו צריכים לצפות
בלטמן-קדראי קובעת, כי כל הגורמים היו צריכים לצפות את האפשרות שזיגייר יפגע בעצמו, והיה הכרח לפקח עליו בקפידה כדי למנוע זאת. לאור זאת, הוכחה חובת הזהירות של השב"ס, ולאור זאת יש לבחון האם הוראות נוהל הפיקוח יושמו כנדרש.
"במועד האירוע לא התקיימו התנאים הצריכים למילוי הוראות הפיקוח המיוחדות על המנוח", היא קובעת. חדר הפיקוח לא היה מאויש, לא בוצע רישום על תנועותיו של זיגייר, הפיקוח נעשה בצורה חלקית בלבד מהמשל"ט, ויש אינדיקציות לכך שניתן היה להבחין בסימנים המחשידים לפני המועד בו אובחנו. כמו-כן, אומרת בלטמן-קדראי, נכשל קצין האג"ם בכך שלא הקפיד על קיום הוראות הפיקוח.
"קיים קשר סיבתי עובדתי בין הימנעות מפיקוח מוקפד לבין גילוי מאוחר של המעשה האובדני", קובעת בלטמן-קדראי. זיגייר אומנם היה נחוש בדעתו להתאבד, אך המדינה יכולה הייתה למנוע ממנו לבצע את רצונו, היא אומרת. "ההתרשלות נשוא הליך זה פגעה לכאורה בערך המוגן ביותר - חיי אדם", נקבע.
היו אמורים להבחין
בלטמן-קדראי קובעת, כי המפקח רס"ר מ"ע התרשל לכאורה כאשר הפחית את רמת הפיקוח על זיגייר ולא איתר במועד את הסימנים המחשידים. האחראי על ניהול המשל"ט באותו יום, רס"ר א"ד, וקצין האג"ם, סגן-גונדר נ"ע, היו צריכים לצפות שהפחתת הפיקוח עלולה להביא להתאבדותו של זיגייר. לגבי שלושת אלו, מבסס חומר החקירה קיומו של יסוד נפשי לעבירה של גרם מוות ברשלנות.
אילו היה הפיקוח נעשה כיאות, קובעת בלטמן-קדראי, היו הסוהרים מבחינים מבעוד מועד בכך שזיגייר נכנס למקלחת בשעה 18:54 וניתן היה לראות את פעולותיו החריגות. העובדה שהמפקח היה בחדר הבקרה, ממנו לא ניתן היה לצפות על אזור המקלחת, יוצרת קשר סיבתי בין המחדלים לבין מותו של זיגייר.

תאריך:  25/04/2013   |   עודכן:  25/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זיגייר מת בשל רשלנות שלושה אנשי שב"ס
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
האם תהיה תחתית לנפילת המשטרה ל"ת
והשב"ס,ערסים נמאס  |  25/04/13 11:17
2
לא מאמין להם
אלי דניאל  |  25/04/13 11:20
3
כותרת שיקרית מונחית ...
מגיב ותיק  |  25/04/13 12:40
4
סקופ: מדוע התאבד האסיר X ?
חשדנית  |  25/04/13 20:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת האסיר X
פזית רבינא
כמו כוחות הביטחון, גם העיתונאים בארץ ובעולם עוקבים אחר התפתחותה של פרשת האסיר איקס, סוכן המוסד שהתאבד בתא מעצרו. אלא שיש כאלה המוסיפים אלמנטים צבעוניים מדי ורזים מדי לסיפור הגדול שייתכן כי לעולם לא נדע את פרטיו. בן זיגייר, גרסת התקשורת
איציק וולף
המגזין הבריטי חושף כי איש המוסד שנכלא בחשאי בישראל מסר לחיזבאללה מידע רגיש אודות שני סוכנים לבנוניים שעבדו בשירות המודיעין הישראלי
איתמר לוין
אחרי פרשת קם-בלאו, הארץ הוא אמצעי התקשורת האחרון שניתן להסתפק כלפיו באזהרה בלבד    מה הפלא שהעיתון הזה ממשיך להשתין מהמקפצה?    וינשטיין ממשיך לשבור את השיאים של עצמו: קובע שהייתה עבירה - ובאותה נשימה מחליט שלא לחקור אותה
איתמר לוין
עם זאת החליט וינשטיין שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד העיתון, בשל גישתו הכללית להימנע ככל האפשר מחקירות כאלו ומשום שהידיעה הוסרה מהאתר לאחר שלוש שעות
איתמר לוין
ביהמ"ש קובע, כי אין די בכך שבני משפחתו של עציר מביעים חשש שהוא יתאבד, כדי להטיל אחריות על השב"ס במקרה שבו הוא אכן מתאבד
רשימות נוספות
סכנה שנאשם יודה בעבירה שלא ביצע  /  איתמר לוין
שותפיו של זיגייר: פול י' ודיוויד ז'  /  איציק וולף
ראיות לכאורה לאשם גורמי שב"ס במות זיגייר  /  יובל יועז
זה הסוד שלי  /  הרב אייל ורד
שעתה הפחות יפה של התקשורת  /  צ'לו רוזנברג
לרוץ לספר לחבר'ה  /  מאיר אינדור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il