X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יישום הרפורמה שאושר בממשלה צפוי להסיר את כשלי השוק וחסמי התחרות בענף הרכב תוזיל את מחירי הרכב החדש לצרכן ואת חלקי החילוף בעשרות אחוזים
▪  ▪  ▪
מזכיר הממשלה האוזר עם רה"מ נתניהו הבוקר [צילום: פלאש 90]

הרפורמה בענף הרכב יוצאת לדרך. הממשלה אישרה פה אחד (יום א', 28.4.13) את המהלך שנועד להגדיל את התחרות, אשר לדברי שר התחבורה ישראל כ"ץ צפוי להוזיל את מחירי המכוניות החדשות ב-20% לפחות.
הצעה להחלטה שאושרה בממשלה מסדירה את תחומי הרכב ופותחת לתחרות את ענפי הרכב השונים ובכללם יבוא, מכירת רכב חדש ומשומש, ליסינג והשכרה, טיפול במוסכים, חלקי חילוף, ביטוח ושמאות.
בתחום יבוא כלי הרכב, ההצעה מרחיבה את ערוצי היבוא ומגדירה סוגים נוספים של יבואנים, בהם יבואן זעיר שיוכל מעתה לייבא עד 20 כלי רכב מחו"ל בשנה שגילם עד 12 חודשים. כמו-כן, היא מגדילה את סוגי הרכב המותרים ביבוא לכלל היבואנים.
בתחום שיווק כלי רכב חדשים, ההצעה שאושרה מאפשרת לחברות ההחכר (ליסינג) וההשכרה למכור כלי רכב חדשים ללא רישום בעלות ומאפשרת לגורמים נוספים שאינם יבואני רכב כמו מוסכים ומגרשי מכוניות למכור כלי רכב חדשים.
בענף חלקי החילוף יוסרו חסמים שמנעו עד כה, לדברי משרד התחבורה, את הוזלת החלפים. במסגרת זאת יבוטלו דרישות ותקנים מיוחדים לישראל ויותאמו לתקינה הבינלאומית, תוך הגדלת היצע החלפים, צמצום עלויות בקיצור הליכי האישור. במסגרת זאת יוקם מאגר לחלקי החילוף והיבואנים יחויבו לפרסם לציבור את מלאי חלקי החילוף ומחירם.
בתחום המוסכים והתחזוקה מוסדר בהצעה נושא הטיפול ברכב והמוסכים גם בתקופת האחריות ומתווסף סוג נוסף של מוסך - "מוסך מומחה", שיוכל לטפל בכל כלי הרכב ויהווה תחרות למוסכים הקשורים ליבואני הרכב. כמו-כן, תוגבר השקיפות בפני מוסכים המבקשים להצטרף כמוסך רשת ליבואן ויוגבר הפיקוח על המוסכים במטרה למנוע הונאות.
בתחום הסחר בכלי רכב משומשים כוללת ההצעה מתן מידע על היסטוריית כלי הרכב ואופי בעלויות קודמות, וכן ציון ברישיון הרכב על נזק מהותי שעבר כלי הרכב. ההחלטה כוללת שקיפות בנושא מלאי החלפים והמערכות הקיימות בעת תחזוקת הרכב. יבואני חלקי החילוף יחויבו לפרסם את מלאי חלקי החילוף ומחירם באתרי האינטרנט והלקוח יהיה חשוף בזמן אמיתי לכל המידע הקיים בענף חלקי החילוף ויוכל לבחור את החלף בו ירצה להשתמש לתיקון הרכב (חלופי או מקורי).
בישיבת הממשלה היום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יקדם רפורמות משמעותיות להגברת התחרות בממשלה הנוכחי. "הסיבה העיקרית ליוקר המחיה הגבוה בישראל היא מונופולים וקרטלים שמונעים תחרות ומונעים את הורדת המחירים לרמה שהם יכולים להיות בה", אמר.
"אנחנו מחויבים להוריד את יוקר המחיה בישראל. זו ממשלה שמקדמת רפורמות. הרפורמות הללו יהיו באוויר, בים וביבשה, בכל תחום שהוא. לפני שבוע קידמנו את הרפורמה בשמיים הפתוחים, והיום אנו מביאים רפורמה להוזלת כלי הרכב והטיפול במוסכים. בהמשך נביא רפורמה גדולה מאוד בנמלי הים של ישראל ובמקביל לכך נקים ועדה להוזלת יוקר המחיה", דברי נתניהו.

תאריך:  28/04/2013   |   עודכן:  28/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפורמת הרכב אושרה: "תוזיל מחירים ב-20%"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
גם יבטלו את מס הכנסה ומע"מ,
אשרי המאמין  |  28/04/13 15:10
 
- נשמט בטעות
יוא"ב  |  28/04/13 18:53
2
אשרי המאמין !הוא פתי או טפש! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  29/04/13 00:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
נסים גבאי
שאלה שכל אדם שפוי וסביר בישראל חייב לשאול את עצמו בכל הרצינות: במי נבחר בבחירות החדשות? שוב בשבלונה המוכרת של אלוף הרייטינג שסוחף אחריו כמות גמדים שתאייש מספר המנדטים שיצליח לסחוף?! האם שוב נבחר בשלגיה תורנית שאחריה יבואו גמדים שכל אחד מהם שווה לבדו כקליפת השום האלקטוראלית?
יובל ברנדשטטר
יש ללפיד ולממשלה הנבחרת המנדט להעמיד מבחן ברור לזכאות אישית לשירותי המדינה, ולעמוד בו למרות הלחצים המגזריים
דן אלון
אז היום ריקי כהן משלמת יותר, החרדים מקבלים פחות, והסיכוי היחיד לפריצת מעגל השוטים של החברה הישראלית, באמצעות עידוד הסולידריות הפנימית וטיפוח הערבות ההדדית, הפוטנציאל הזה נדם. אדומי הצוואר מריעים למלך החדש המכה באויב החדש-ישן. הפוך יאיר, הפוך!
דרור אידר
חריפות הוויכוח בעניין החרדים מעידה שהציבור הישראלי אינו אדיש כלפיהם, אלא דווקא מטפח סביבם ציפיות חיוביות    אלא שאסור להגיע למצב של דה-הומניזציה    וגם: על שם מי רשומה החוכמה בטאבו?
אפרים הלפרין
קצין בכיר במשטרה בדימוס, סגן שר האוצר, עוסק בהדברת הטפילות, והוא אוהב את הטפילים, אוהב אותם מכל הלב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il