X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הח"כ לשעבר קיבל סכום זה תמורת ארגון פגישה בין דני דנקנר ליחיאל לקט בנושא קרקעות המלח - אך מתברר שכלל לא ידע במה מדובר ולא הכיר את המסמכים המרכזיים הנוגעים לנושא
▪  ▪  ▪
גולדמן. ישב כמה דקות ועזב [צילום: ערוץ 10]

הח"כ לשעבר מיכה גולדמן פעל לקידום ענייניה של חברת תעשיות מלח מבלי להכיר את הנושא בו מדובר. כך עלה (יום א', 28.4.13) מעדותו של גולדמן במשפט הולילנד.
גולדמן קיבל 50,000 דולר תמורת תיאום פגישה בין דני דנקנר לבין יו"ר קק"ל דאז, יחיאל לקט, בניסיון לגבש רוב במועצת מקרקעי ישראל להפשרת קרקעות החברה לבנייה למגורים. לדבריו, דנקנר ביקש ממנו להסדיר את הפגישה מכוח היכרותו עם לקט, כאשר הסיכום היה שאם הניסיון לא יעלה יפה - לא יקבל דבר. גולדמן בא עם דנקנר למשרדו של לקט בירושלים, ישב כמה דקות ועזב את הפגישה.
לדברי גולדמן, הוא והח"כ לשעבר אלי גולדשמידט הקימו חברת לובינג משום שצברו "ניסיון באותם מקרים שהיה צורך לבוא עם ערך מוסף של ניסיון, אם זה בקידום פרויקטים מול ועדות תכנון, מול ראשי רשויות שהם למעשה ראשי הוועדות המקומיות או מסמיכים את אחד הסגנים שלהם לעמוד בוועדות התכנון. מאחר שאני ידעתי את הנושאים האלה מתוקף תפקידי בעבר, ידעתי את ההליכים שפועלים בצורה מסודרת, כך שהניסיון אפשר לי לסייע ולעזור בקידום התוכניות בצורה כזו של לחסוך עיכובים מיותרים".
עוד הסביר גולדמן, כי ברוב המקרים ישבו מולו בעלי תפקידים ברשויות המקומיות שהם חסרי ניסיון או בעלי ניסיון מועט, ולכן הוא ידע כיצד להתמודד איתם. הוא הדגיש, כי אין מדובר בשתדלנות לבצע מעשה בלתי חוקי. "אני אומר לו על-פי חוק בסעיף ובמקרים שיש להם תקדימים בבתי משפט, היכולת שלי יש לה ערך מוסף". לדבריו, למי שיש ניסיון מעשי - יש יתרון על פני בעלי השכלה כמו עורכי דין או שמאים.
בחקירה הנגדית אמר גולדמן, כי לא נפגש בנושא עם מנכ"ל וסמנכ"ל תעשיות מלח דאז, נדב שחר ותמיר קדישי; לא נפגש עם עורכי הדין שטיפלו בהפשרת הקרקעות; לא נפגש עם המתכננים והשמאים; לא הכיר את דוח מבקר המדינה על העסקה; ולא הכיר את חוות דעתו של היועץ המשפטי דאז, אליקים רובינשטיין. סניגורו של דנקנר, עו"ד יוסי בנקל, גם הראה לו שהוא טועה בדברו על הארכת הסכם החכירה של תעשיות מלח, שתוקפו עד שנת 2046.
השופט דוד רוזן שאל: "אתה בכלל לא נכנסת לנושא שהיה במוקד המחלוקת?". גולדמן: "לא נכנסתי לנושא הזה". רוזן: "נראה לי גם שאתה לא יודע מה הנושא". גולדמן: "אני לא נכנסתי". רוזן: "כמובן לא הגשת שום חוות דעת או התייעצות עם איזשהם מומחים אחרים בנושא לדנקנר?". גולדמן: "נכון". רוזן סיכם: "אתה אפילו לא יודע על מה הנושא". הוא תהה מדוע בכלל התלווה גולדמן לדנקנר: "הוא ילד גדול, יש לו נהג עם ג'יפ, למה הוא צריך אותך בתור ליווי?". גולדמן השיב, משום שהשתתפותו הייתה חשובה לדנקנר.
עידו דיסנצ'יק, שהעיד אחרי גולדמן, נשאל בידי רוזן האם תשלום של 50,000 דולר תמורת ארגון פגישה נראה לו סביר, כאשר הוא עצמו קיבל מדכנר 1,500 דולר לחודש. דיסנצ'יק השיב בשלילה, אם כי אמר שיש הבדל בין עבודה שוטפת לבין עבודה חד-פעמית.

תאריך:  28/04/2013   |   עודכן:  28/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 (יוסף) עידו דיסנצ'יק  אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי גולדשמידט  אלי גולדשמידט  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אליקים רובינשטיין / Elyakim Rubinstein  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מיכה גולדמן  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיכה גולדמן, 50,000 דולר וחוסר הידיעה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ח"כ לשעבר מוכרים את הכח שלהם
ברבבות - שחיתות  |  28/04/13 14:01
 
- בכפר תבור מקום מושבו
דידה  |  28/04/13 15:28
2
איך זה קורא לפתע
דידה  |  28/04/13 14:59
 
- דיטדה -לוקה בדימנצציה ל"ת
מתיתיהו  |  28/04/13 16:04
 
- דידה -לוקה בדימנציה
מתיתיהו  |  28/04/13 16:09
3
חברי כנסת ובעלי תפקידים בכירים
bero  |  29/04/13 18:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
עופר לוי העיד שהביא לזקן פעמים רבות מעטפות וייתכן שהכילו כסף    מדגיש שלא ראה מה הכניס דכנר למעטפות ולא פתח אותן    הניח שלדכנר וזקן הייתה מערכת יחסים אישית מאוד
איתמר לוין
דכנר העיד שנזקק למאות אלפי דולרים לטיפול רפואי באדית וולף - אך היא העידה שהטיפול כוסה בידי ביטוח הבריאות    בכיר בעולם התחתון הוציא "פסק בוררות" נגד דכנר
איתמר לוין
אדית וולף: התרשמתי שהיה קשר בין ההצעות הכספיות שהביא קלנר בשם צ'רני לבין הימנעותו של אבי מלפנות למשטרה    "אבי אמר לי בזמן אמת שהישגיו באים תמורת כסף"
איתמר לוין
ההערכות מבוססות על דבריו של השופט רוזן, לפיהם על אולמרט להתמודד עם עדותו של אחיו בנוגע לכספים מדכנר    התביעה שוקלת לזמן את שולה זקן כעדה מטעמה אם לא תעיד להגנתה
איתמר לוין
סניגורו של אולמרט: דכנר העניק ליוסי אולמרט 500,000 שקל כחלק משיטתו לנסות להשפיע בעקיפין על אולמרט    התובע: אם הכל כל-כך פשוט - מדוע נדרשו ליוסי 180 עמודים עד שאישר את קבלת הכסף?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il