X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סטנלי פישר בוועדת הכלכלה של הכנסת:

בנקים יכולים להגדיל אשראי ב-20 מיליארד

גילוי מפתיע של הנגיד: "הבנקים לא הגיעו לתקרת האשראי לנדל"ן - הם לא רוצים לגייס כסף" שיווק מגרשים ל-7,000 דירות בבית שמש נתקע בגלל משרד התחבורה
▪  ▪  ▪
פישר. גילוי מפתיע [צילום: דוברות הכנסת]

"הבנקים לא הגיעו לתקרת האשראי לענף הנדל"ן, והם יכולים להגדיל אותו ב-20 מיליארד שקל ויותר". כך אמר (29.4.13) נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר. הוא דיבר בישיבת ועדת הכספים של הכנסת, שדנה במשבר הדיור. פישר הפתיע, מאחר שחלק מהבנקים טוענים זה זמן רב, שכבר הגיעו לתקרה המותרת להם, 20 אחוז מסך האשראי למשק.
פישר אמר, כי הבנקים אינם מגדילים את האשראי, משום שאינם רוצים בכך. סיבה אפשרית היא חשש מהתמוטטות או קשיים של קבלנים ויזמים, שיקבלו את ההלוואות.
מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, האשים את משרד התחבורה ואת עיריית ראש העין בחלק מהמחסור בדירות. "אנחנו מוכנים להוציא מכרזים למכירת מגרשים ל-7,000 דירות בבית שמש, אך המכרזים מעוכבים בגלל אי-הרחבת כביש 38", אמר והוסיף כי האחריות לכביש , המוביל לבית שמש, היא של משרד התחבורה.
באשר לראש העין, אמר ליברמן: "מכרנו מגרשים לבניית 4,000 דירות בישוב. העירייה הוציאה עד היום היתרי בניה ל-400 דירות בלבד".
פישר:להחמיר במס שבח על דירה שניה
הנגיד פישר האשים את הבורסה בעליית מחירי הדירות. לדבריו, התשואות בהשקעות בשוק ההון היו בירידה, ולכן פנו משקיעים רבים לרכישת דירות, וכך הגדילו את הביקוש.
הנגיד הציע שהכנסת תתקן את חוק מס שבח, כך שמי שמוכר דירה שניה (דירה להשקעה, לא למגורים), ייאלץ לחכות שנים רבות בין מכירה למכירה, כדי לקבל פטור ממס שבח של 25% על רווחי המכירה. החל מיום ראשון הבא, 5 במאי - יהיה על המוכר להמתין 6 שנים בין מכירה למכירה. הממשלה הציעה בזמנו פער של 8 שנים, אך ועדת הכספים של הכנסת הקודמת הקטינה את התקופה.
עוד אמר פישר, שכדי להגדיל את היצע הדירות יש להקטין את הביורוקרטיה, כך שאפשר יהיה לבנות מהר. הוא קרא לרשות מקרקעי ישראל לשווק עוד ועוד מגרשים לבניית דירות.

תאריך:  29/04/2013   |   עודכן:  29/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנקים יכולים להגדיל אשראי ב-20 מיליארד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שלוש הרשויות הנוספות שיקבלו את הפרס הן: אשדוד, יקנעם, מעלה אדומים וקריית ביאליק    לרשויות יוענק פרס כספי בסך 100 אלף שקלים אשר יושקע בפרויקט חינוכי בתוך הרשות
שירות גלובס
עו"ד עינבר לב: "זוגיות של הגרושה עם בן זוג אמיד עלולה ליצור פערים גדולים בין היכולות הכלכליות של האם לאלה של האב - וזו עילה מצידו להפחתה בתשלום"
איתמר לוין
אישר לראשונה מאסר בפועל למשך עשרה חודשים בשל עבירה זו, ואומר שבעתיד אף יהיה מקום להחמיר עוד יותר בעבירות ניירות ערך בכלל ובשימוש במידע פנים בפרט
עופר וולפסון
בדיקות עדכניות מלמדות כי הרשת החברתית הפופולרית בעולם הגיעה לרוויה בשווקים המפותחים    בששת החודשים האחרונים, פייסבוק איבדה כמעט 9 מיליון מבקרים מדי חודש בארה"ב וכ-2 מיליון בבריטניה    המשתמשים הצעירים כבר מצאו אלטרנטיבות    ביום ד' - החברה תכריז על רווחיה לרבעון הראשון ותספק תמונה ברורה יותר על המצב
גיא קצוביץ'
פרופ' אליס ברזיס מאוניברסיטת בר-אילן, אשר מילאה תפקידים בכירים בבנק ישראל, מבהירה: "גיל הפרישה נמוך היסטורית בגלל שגברים נהגו להתחתן עם נשים צעירות מהן"    "הטענות של ארגוני הנשים לא נכונות - מה שיקרה במציאות זה שהשוק יתאזן, הרפורמה תסייע למשק ולמעמד האישה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il