X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התחזקותו המתמשכת של השקל פוגעת בתנאי הסחר וביכולת היצוא הישראלי להתמודד בשווקי חו"ל הלמן-אלדובי: "זו יותר התחזקות של השקל מאשר חולשה של הדולר" אורן אלדד מ-Atrade: "הנגיד ייתן לדולר לנסות לתקן את עצמו"
▪  ▪  ▪
הדולר בירידה. לאן פניו? [צילום: AP]

לראשונה מאז ספטמבר 2011, שער הדולר היציג נקבע על רמה נמוכה מ-3.60 שקלים. הדולר היציג ירד (יום ב', 29.4.13) ב-0.3% ושער היציג נקבע על 3.592 שקלים.
בבית ההשקעות הלמן-אלדובי מעריכים כי החולשה האחרונה של הדולר מול השקל היא יותר התחזקות של השקל מאשר חולשה של הדולר, שכן בבחינה של "מדד הדולר" המודד את ביצועי המטבע מול שותפות הסחר הגדולות של ארה"ב לא ניתן להצביע על אותה מגמה.
בבית ההשקעות מציינים כי בין הסיבות להתחזקות המטבע המקומי ניתן לציין את תחילתה של הזרמת הגז מתמר לפני כחודש אשר מפחיתה את הצורך בייבוא דלקים ובכך תומכת בשקל. סיבה נוספת ורלוונטית עוד יותר בימים האחרונים הן ההתבטאויות של שר האוצר החדש, יאיר לפיד, שנתפסות כמשהו חיובי בעיני משקיעים זרים.
כמו-כן, ציינו בבית ההשקעות כי החברות שצפויות ליהנות מהמהלך הן כמובן חברות שליבת עסקיהם והפריסה שלהם היא בארץ אך המכשור וההוצאות שלהם מקורם בחו"ל.
"צריך לזכור שאנחנו עדיין חיים במזרח התיכון, ושינוי גיאופוליטי קטן עלול להביא לבריחת משקיעים ולשינוי כיוון במסחר במט"ח", מסייגים בהלמן-אלדובי.
אורן אלדד, מנכ"ל Arade, ציין כי הפעם יש היחלשות אמיתית של הדולר בשווקי העולם לקראת הציפיה להודעה של הבנק הפדרלי בארצות הברית על המשך או אי המשך ההרחבה הכמותית. "אם בפעם שעברה הירידה הייתה מעשה ספקולנטים, הפעם לא מדובר בכך, ולכן הנגיד ייתן לדולר לנסות לתקן את עצמו ויתערב רק ב-3.54-3.55. פישר לא יילך נגד השוק בכל הכוח", ציין.
"בנק ישראל נמצא בצומת דרכים מרכזי"
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, אמר כי "הסביבה העסקית ובראשה היצוא מנוע ההזנק והקטר של המשק הישראלי נתון במשבר מצד אחד ההאטה בפעילות הכלכלית הגלובלית, ומנגד התחזקותו המתמשכת של השקל הנוגסת קשות בתנאי הסחר וביכולת היצוא הישראלי להתמודד בשוקי חו"ל. בנק ישראל היושב על צומת דרכים מרכזית ולרשותו מגוון אמצעים בעלי השפעה יעילה ואפקטיבית בטווחים השונים נדרש לעמוד על המשמר ולספק רשת הגנה כבר בטווח הקצר".
פריימן התייחס למתרחש בכלכלה הגלובלית ואמר כי "בסביבה נטולת לחצים אינפלציונים, כאשר יפן מיצאת לעולם את הדיפלציה המקומית ומחירי חומרי הגלם מסייעים במיתון לחצים פוטנציאלים, ראוי כי בנק ישראל יפעל להפחתת שער ריבית השקל באופן חד כבר בטווח הקצר. הורדת שער ריבית השקל ב-0.5% תפגע בכדאיות ההימור המטבעי ותתמוך בהוזלת עלויות ובשיפור תנאי הסחר לתעשיה כולה".
מנכ"ל פריקו הסביר כי החשש מהיווצרות בועות פיננסיות בשוק המניות ובזירת הנדל"ן נדרשים למענה, אולם בשלב הנוכחי על-רקע החולשה בשוקי המניות בעולם והתשואות המוגבלות שנרשמו בזירה המקומית, לעומת שווקי חו"ל, כמו גם מגבלת האשראי צמוד הפריים והתכנון הנרחב שלתוספת יחידות דיור בהיקפים משמעותיים, צפויים למתן את ההשפעות של הפחתת הריבית בזירת שוק ההון והנדל"ן.
"המחויבות לאחריות לאומית דורשת פעולה משולבת לשמירת חוסנו של מעמד הביניים, פגיעה מתמשכת בסקטורים מובילים ומרכזיים, תתורגם במהרה לפגיעה באוכלוסיית מעמד הבניים. שיפור הניצולת התעשייתית, השקעה במאומנות ועידוד ההשקעה בתשתיות ובקווי יצור מתקדמים, צפויים לשמש בסיס ראוי לעידוד הצמיחה וצמצום ההשפעה בתחום התעסוקה", הסביר פריימן.

תאריך:  29/04/2013   |   עודכן:  29/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שופט התעבורה שלמה נחשון-אטינגר התבטא בגסות כלפי תובעת משטרתית    פורש לאחר שלבני וגרוניס ביקשו מגולדברג לבדוק את התנהגותו ולבני הודיעה שבמידת הצורך תגיש נגדו תלונה משמעתית
מערכת אתר ערוץ הספורט
רונאלדו יפתח בשלישי מול דורטמונד (ישיר באפליקציה)
אלעזר לוין
תשלם 29.5 מיליון שקל – רוב הסכום להוצאות פיתוח    רשות המקרקעין עדיין לא דיווחה על העסקה
יפעת גדות
ח"כ עיסאוי פריג' בוועדת החינוך, בדיון על גל הגזענות והאלימות: "לפסול נוער גזעני משירות בצה"ל"
אלעזר לוין
הסביר כי השתתף בדיוני הוועדה שעוסקת בשיויון בנטל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il