X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לחץ האוויר במטוס נמוך יותר מזה שבגובה פני הים ועובדה זו מקשה על המוח להשתמש בחמצן שבאוויר ולכן פוגעת בביצועיו
▪  ▪  ▪
רק לנוח [צילום: תע"א/יח"צ]

בפעם הבאה שאתם טסים, הנה סיבה טובה לסגור את המחשב, לוותר על התשבצים ולהעדיף להחזיק כוס משקה ביד וליהנות מהסרט המוקרן בטיסה - הטיסה במטוס מקשה עלינו לחשוב. לפחות כך טוען רופא בריטי ידוע בתחום התעופה.
פרופ' דייוויד גרדוול מייעץ לטסים להישען אחורה ולהירגע במקום להישאר עסוקים בפתירת תשבצים או בהשלמת עבודה חשובה.
הסיבה היא שלחץ האוויר במטוס נמוך יותר מזה שבגובה פני הים ועובדה זו מקשה על המוח להשתמש בחמצן שבאוויר ולכן פוגעת בביצועיו.
בדרך כלל, כשמטוס משייט בגובה של 12,000 מטר, לחץ האוויר במטוס יהיה שווה-ערך ללחץ האוויר שבחוץ בגבהים 2,400-1,800.
לדברי מומחים, אין ראיות לכך שגריבת גרבי לחץ מונעת התפתחות של פקקת וריד עמוק (קריש דם בוורידים העמוקים של הרגל העלול לגרום לתסחיף מסכן חיים בתוך הריאות).
לדברי פרופ' גרדוול, מקינג קולג' לונדון, "תהליך הלמידה נפגע במידה מסוימת בגובה של 2,400 מטרים ולכן הביצועים של מטלות שנלמדו לאחרונה נפגעים בגובה כזה, ולא ממש רצוי לקבל החלטות חשובות בשלב הזה".
יחד עם זאת, הוא מסביר, אם אנחנו מיומנים מאוד במה שאנו עושים, סביר להניח שהביצועים שלנו לא ייפגעו, אלא בעיקר אם מדובר במשימות חדשות.
זו הסיבה לכך שהחשיבה של טייסים בחברות תעופה מסחריות אינה נפגעת. הם רגילים לבצע משימות בסימולטור על הקרקע עוד לפני שהם מבצעים אותן במהלך הטיסה.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  01/05/2013   |   עודכן:  01/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לקבל החלטות בטיסה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בלבול מוח טיפוסי
יהושפט  |  1/05/13 11:11
2
טוב זה מסביר מדוע הערים הקדושו
אלון_  |  1/05/13 13:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון אפיינו לראשונה את המנגנונים המובילים לפגיעה בבקרת פעילותה של מערכת החיסון בעכברים בעקבות חשיפה ממושכת ללחץ
אלעזר לוין
נמכרו 3,000 דירות לעומת כ-3,300 דירות בחודש פברואר הקצר    ירידה של 2.7% במכירת דירות ברבעון הראשון    סך המכירות: ירושלים בראש, תל אביב במקום שני, יבנה במקום שלישי
עידן יוסף
נהגי הקטרים ממורמרים מסידורי המשמרות הממוחשבים החדשים והודיעו לחברה על מחלתם    תדירות הרכבות הפרבריות תופחת    נהגים מחליפים מוטסים מאילת
מירב ארד
היו"ר החדשה ציינה כי בכוונתה לדרוש מממשלת ישראל קביעת מדיניות מקיפה למיסוד מעמד הזרים בישראל
יפעת גדות
חוקרים גילו כי גברים שסבלו מהשמנה בתחילת גיל הבגרות היו בסיכון לפתח מחלות קטלניות לפני גיל 50
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il