X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שותפויות חיפושי הגז דלק קידוחים ואבנר הודיעו כי הערכת הרזרבות עלתה בכ-11% ל-19 TCF הערכת הקונדנסט עלתה מ-22 מיליון ל-34 מיליון חביות מנכ"ל דלק קידוחים: "פוטנציאל הגז הטבעי במשק הישראלי גדול מהערכות ועדת צמח"
▪  ▪  ▪
עוגן חשוב למשק הגז בישראל [צילום: AP]

שותפויות חיפושי הגז דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט הודיעו (יום ד', 1.5.13) על גידול משמעותי נוסף בהערכת הרזרבות של מאגר "לוויתן".
הערכת הרזרבות עלתה מכ-TCF 17 (טריליון רגל מעוקב) לכ-TCF 19, גידול של כ-11%. כמו-כן, עודכן טווח הרזרבות לכ-TCF 24-15.
יש להזכיר כי בנוסף לגז הטבעי, על-פי הערכות במאגר תמר 13 מיליון חביות של קונדנסט (נוזל הידרוקרבוני שנוצר במהלך הפקת גז טבעי - ע.ו) ובמאגר לוויתן גדלה הערכת הקונדנסט מ-22 מיליון חביות ל-34 מיליון חביות. מדובר בשיפור של 54% מההערכה הקודמת. הקונדנסט משמש כתוסף בייצור תזקיקי נפט שמחירו קרוב למחירה של חבית נפט מסוג ברנט שכיום נסחרת סביב 100 דולר.
"מדובר בעוד הוכחה לכוחה של תעשיית הגז הישראלית ועלינו לשמור על המומנטום", אמר יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר חיפושי נפט גדעון תדמור. "ישראל כבר היום מגיעה ליעדים שבוועדת צמח צפו שנגיע אליהם רק בעוד כמה שנים. הביטחון האנרגטי של ישראל מתעצם. אימוץ מסקנות ועדת צמח יאפשר ביצועם של קידוחי אקספלורציה נוספים באופן שיגדיל עוד יותר את רזרבות הגז הטבעי במשק הישראלי".
מנכ"ל דלק קידוחים, יוסי אבו, הוסיף כי "עידכון הרזרבות במאגר לויתן ותמר, יחד עם התגליות הנוספות וקידוח האקספלורציה 'כריש' המתבצע בימים אלה, מעידים כי פוטנציאל הגז הטבעי במשק הישראלי גדול מהערכות ועדת צמח".
"המומחים בתעשיית הגז הטבעי מעריכים כי בשנת 2016 צפוי בישראל מחסור בתשתית להובלת הגז הטבעי למשק הישראלי. פיתוח מאגר לוויתן יבטיח מענה לכל צרכי המשק הישראלי", אמר אבו. "העולם לא מחכה לנו - ישראל כבר הפכה לשם דבר בתעשיית הגז והנפט העולמי ועלינו להמשיך קדימה ולתפוס מקום בראש יצואניות הגז בעולם".
שר האנרגיה והמים סילבן שלום מסר בתגובה: "אני מברך את השותפות על החדשות הטובות ועל הגילויים הנוספים במאגר 'לוויתן', שהינו עוגן חשוב למשק הגז בישראל. הגדלת היצע הגז במאגרים יאפשר מצד אחד לספק יותר גז למשק המקומי ומצד שני לייצא ולהגדיל את ההכנסות למדינה להשקעות בחינוך, ברווחה, בבריאות, להשקעות בנגב ובגליל ועוד השקעות לטובת אזרחי ישראל".

תאריך:  01/05/2013   |   עודכן:  01/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גידול משמעותי נוסף בהערכת רזרבות "לוויתן"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נשמע כקידום מכירות לצורך ייצוא
נירון קיסר   |  1/05/13 16:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביה"ד הארצי לעבודה קיבל את עמדתו של עו"ד ריצ'רד רוברטס, ולפיה הביטוח הלאומי אינו רשאי לגבות ממנו דמי ביטוח בגין דיבידנד לאחר שהגיע לגיל 65
יפעת גדות
אימא סיפרה לחברים - אך גם שיקרה לבנה - כי הוא חולה סרטן, כדי שתוכל לקבל מהם תרומות לטיפולים
עופר וולפסון
אישרה את המסגרת הדו-שנתית של התקציב ושל חוק ההסדרים לשנים 2014-2013, בהוראת שעה אחרונה    שר האוצר לפיד הופיע בפעם הראשונה בפני הוועדה: "תקציב הוא הרגע שבו המדינה מגדירה את סדרי העדיפויות שלה ויש חשיבות שגם הכנסת תביע את עמדתה לגביו ולא רק פעם בשנתיים"
עופר וולפסון
יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', פרסמה טבלה מקיפה של כל ארגוני העובדים החדשים במשק מהשנה החולפת ועודדה עובדים נוספים להתאגד    ביקרה את שכינתה "העשור הכלכלי של נתניהו": "כבר לא מעסיקים עובדים, אלא קונים שירותים מקבלן"
יפעת גדות
עמידה מלאה בתקנים תמנע מאות אשפוזים בשנה ותצמצם באופן ניכר את תחלואת לב וריאה    התועלת הכלכלית למשק לאור צמצום הנזק הבריאותי מוערכת בכ-8 מיליארד שקל לשנה    לא יינתן אישור להקים מפעלים שצפויים לזהם באזור מסוים מעבר לתקנים המחמירים ובתוך כשנתיים יידרשו גם המפעלים הקיימים לעמוד בדרישות החדשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il