X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש המחוזי קובע שיש להעניש בחומרה את מי שבזמן ההשעיה ממשיך להשתמש בתואר "עורך דין" קובע: עבודה ללא תשלום עבור בן משפחה אינה מתן שירות בתמורה מבחינה אתית
▪  ▪  ▪
למנוע את זילות המקצוע [צילום אילוסטרציה]

יש לפעול בחומרה ובנחרצות נגד עורכי דין מושעים הממשיכים להצמיד את התואר לשמם ומתחזים למי שמורשים לפעול במקצועם. כך אומר (22.4.13) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה יועד הכהן.
הכהן דחה את ערעורו של עו"ד יעקב שפירא, שהושעה מלשכת עורכי הדין, על הרשעתו בכך שבזמן ההשעיה ייצג את אשתו בהליכים משפטיים בעניינה. שפירא טען, כי מדובר היה בהמשך של הליכים שהחלו לפני ההשעיה, הוא לא קיבל תמורה והציג את עצמו כעורך דין רק מכוח ההרגל. הוא הורשע בבתי הדין המשמעתיים של הלשכה וכאמור הכהן דחה את ערעורו.
הכהן מקבל את עמדתו של בית הדין הארצי - בניגוד לזו של בית הדין במחוז תל אביב - ולפיה מתן שירות ללא תמורה לבן משפחה אינו מהווה בכל זאת קבלת תשלום. בית הדין המחוזי סבר שמדובר בחיסכון כספי לתא המשפחתי, ולכן גם כיסו של עורך הדין נהנה ממנו. ואולם הכהן אומר, כי אדם יכול לסייע לבני משפחתו בלא לצפות לקבל תמורה, ואין מקום להרחיב את משמעותה של המילה "תמורה" גם לחיסכון עקיף - במיוחד כאשר מדובר בסעיף הנושא בחובו ענישה משמעתית ואף פלילית.
לעומת זאת, אומר הכהן, הוכח ששפירא פעל "דרך עיסוק" של עורך דין, כאשר חתם עבור אשתו על מסמכים בציון התואר "עורך דין". אין אפשרות לנתק את העיסוק בזמן ההשעיה מהפעולות שנעשו לפניה, מדובר בפעולות מובהקות של עורך דין, ואילו היה מבקש שפירא רק לסייע לאשתו - היה עליו להודיע במפורש ליתר הצדדים שהוא מושעה.
מעשיו של שפירא הטעו את מי שמולו לחשוב שהוא עורך דין, מוסיף הכהן, ובכך נפגעה אחת ממטרותיה של ההשעיה. לדעת הכהן, פעילות של עורך דין ככזה בתקופת השעייתו נושאת מימד של התחזות, למרות שהוא לא הפך להיות "לא עורך דין". המחוקק התכוון למנוע מאדם כזה לפעול כעורך דין ולמנוע הטעיה של הציבור, ומכאן מימד ההתחזות.
בנוגע לעונשו של שפירא - שנת השעיה נוספת - אומר הכהן, כי יש לעקור מן השורש את התופעה של הצמדת התואר "עורך דין" לשמו של מי שהושעה. תופעה זו גורמת לזילות המקצוע ולזילות הדין המשמעתי, מסיגה את גבולו של מקצוע עריכת הדין ופוגעת באפקטיביות של הדין המשמעתי הנראה כאילו הוא נותר על הנייר בלבד. את לשכת עורכי הדין במחוז תל אביב ייצג עו"ד זרי חזן.

תאריך:  05/05/2013   |   עודכן:  05/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"להחמיר עם עו"ד מושעים המשתמשים בתואר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נישום שפקיד השומה הפחית את השומה לפי מיטב השפיטה שנקבעה לו, טען שהיה צריך לשמוע את עמדתו לפני כן    רובינשטיין: זכות הטיעון נועדה למקום בו עומדים לפגוע בקניינו של אדם
אביתר בן-צדף
אחרי הבחירות בספטמבר, יצטרכו האוסטרלים להכריע בין ייצור עצמי של צוללות לבין רכש בחו"ל
איתמר לוין
הפחית שנה מעונשו של שוטר במשמר הגבול שאיפשר תמורת שוחד ל-49 משאיות להיכנס לישראל ללא בדיקה    רובינשטיין קבע שירצה 6.5 שנות מאסר וכי החמרת הענישה תחל מהמקרים הבאים
אביתר בן-צדף
בניגוד לעמדת הצבא האמריקני
עידן יוסף
הוועדה דרשה מידע מפורט על אופן העסקת לבקרת הבקרה החיצונית המפיקה את "דוח ריבה" על התחבורה הציבורית    המשרד גם התעלם מההנחיה וגם האריך את זיכיון החברה ושילם לה 31 מיליון שקל עבור 9 חודשי פעילות בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il