X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יעלה בשנת 2013 ל-4.65% מהתוצר, במקום 4.9% כפי שביקש בהצעתו המקורית זו הפעם הראשונה מאז 1985 בה הממשלה לא תעמוד במסגרת ההוצאה
▪  ▪  ▪
לפיד. עדיין יאפשר את הגדלת התקציב [צילום: פלאש 90]

לאחר קיום דיונים מרתוניים הוחלט במשרד האוצר להביא לאישור הממשלה ביום ראשון (5.5.13) הצעה מרוככת להעלאת יעד הגרעון של ישראל: זה יעמוד על 4.65% מהתוצר בשנת 2013, במקום 4.9% בהצעה המקורית של שר האוצר יאיר לפיד, ועל 3% תוצר בשנת 2014.
אתמול הזהירה סוכנות הדירוג פיץ' כי העלאת הגרעון ל-4.9% עלולה לפגוע בדירוג של ישראל. באוצר הפנימו כאמור את האזהרה, ומיתנו את העלייה ביעד הגירעון. במקביל, חברת הדירוג S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל במטבע מקומי, אך אישררה את דירוג האשראי של מדינת ישראל במטבע חוץ - החשוב מבין השניים. כעת שני הדירוגים עומדים על "+A".
למרות ההחלטה האחרונה, באוצר עדיין יאפשר את הגדלת התקציב ב-6.5 מיליארד שקל השנה, כך שכמה מן הגזירות שיוטלו על הציבור יידחו עדיין לשנה הבאה. דחיית הגזירות מתאפשרת בעקבות העלאת יעד הגרעון ועסקת ישקר, ש-20% הנותרים ממניותיה שנותרו בידי משפחת ורטהימר נמכרו השבוע למשקיע וורן באפט. עסקה זו צפויה לתרום לקופת המדינה כ-1-2 מיליארד שקל במיסים.
למורת זאת, גם תחת ההחלטה החדשה צפויה הממשלה לאשר קיצוץ של 6.5 מיליארד שקל בתקציב 2013 והעלאות מיסים בהיקף של כ-5 מיליארד שקל, על-מנת לעמוד ביעד הגירעון לשנה הנוכחית.
המערכת הפוליטית והכלכלית גדשה אתמול על-רקע ההצעה של לפיד. מדובר בפעם הראשונה מאז 1985 שהממשלה לא תעמוד במסגרת ההוצאה שנקבעה.
"החלטה המונעת משיקולים פוליטיים"
שמואל בן אריה, מנהל מחקר שוק מקומי בפיוניר, אמר כי "ההחלטה להעלות את יעד הגרעון מונעת משיקולים פוליטיים. אני נאלץ להסכים עם הנגיד סטנלי פישר כי הרחבת יעד הגרעון, ובמיוחד בצורה שרירותית וכתוצאה מאילוצי לוחות זמנים, מסוכנת לתדמית הכלכלה היציבה והאחראית של מדינת ישראל מאז משבר 2008. יציבות זו נבנתה בין היתר ע"י הובלה נכונה של בנימין נתניהו, אשר באופן תמוה לא הביע התנגדותו למהלך המוצע. איני יכול שלא לתהות מה יקרה לאחר עזיבת 'המבוגר האחראי', הנגיד סטנלי פישר".
רפי גוזלן, כלכלן המאקרו הראשי של בית ההשקעות IBI, הגיב בצורה מאופקת יותר. לדבריו, "הדגש לא צריך להיות יתר על המידה על 2013 שקרוב למחציתה כבר מאחורינו והיכולת לבצע התאמות משמעותיות בתקציב שנה זו מוגבל למדי. הדגש יעבור לדעתנו במהרה לתקציב 2014 ובעיקר להתאמות האדירות הצפויות בו בכדי להגיע ליעד גירעון של 3%. להערכתנו חזרה לתוואי ההוצאות שהוגדר ע"י הכלל הפיסקאלי והעלאת מיסים של 5 מיליארד ש"ל לא יספיקו בכדי להגיע לגירעון של 3% ב-2014. לפיכך, חבילת המיסים וקיצוץ ההוצאות ייאלצו לעבור מקצה שיפורים ובכל אופן ייבחנו בקפידה יתרה ע"י השווקים נוכח ההתפתחויות האחרונות".

תאריך:  03/05/2013   |   עודכן:  03/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד מיתן את העלאת יעד הגירעון
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
יאירי, כמו שילד קטן שמשחק בלגו
הגננת חיה  |  3/05/13 20:09
2
מה יהיה
דודקה  |  3/05/13 22:16
 
- כמה שיהיה גרוע יותר (לעם), יהי
לימבו  |  4/05/13 07:17
 
- אסון הביאו עלינו מצביעיו
סיסו  |  5/05/13 12:38
3
קיבל קופה עם גרעון ענק!
סיישל.  |  4/05/13 11:57
4
לפיד יש המון שומנים בשלטון
סיסו  |  5/05/13 08:27
5
המלך הוא עירום ל"ת
זלמן  |  5/05/13 08:30
6
דוגמא למקומות בהם יש לצמצם
טנא  |  5/05/13 12:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
עופר וולפסון
לפיד מבקש להגדיל את יעד הגירעון לשנת 2013 באופן משמעותי עד לשיעור של 4.9% מהתוצר    ראש הממשלה הביע תמיכה במהלך - שיוגש להצבעת הממשלה ביום א' הקרוב    באופוזיציה בירכו: "סוף סוף צעד נכון של לפיד"    ויש מי שמזהיר מצעדים פופוליסטים
עופר וולפסון
בעקבות פניית יו"ר הוועדה לביקורת המדינה והתנועה לאיכות השלטון הורה יהודה וינשטיין כי הלל קוברינסקי לא ישתתף עוד בישיבות    דורש בנוסף הפרוטוקולים מהישיבות בהן השתתף עד כה, ומבקש לברר כיצד אושרה כניסתו לישיבות בעלות האופי הרגיש, על-אף שאינו מועסק בשום תפקיד ממשלתי
עופר וולפסון
אישרה את המסגרת הדו-שנתית של התקציב ושל חוק ההסדרים לשנים 2014-2013, בהוראת שעה אחרונה    שר האוצר לפיד הופיע בפעם הראשונה בפני הוועדה: "תקציב הוא הרגע שבו המדינה מגדירה את סדרי העדיפויות שלה ויש חשיבות שגם הכנסת תביע את עמדתה לגביו ולא רק פעם בשנתיים"
קובי קמין
שר האוצר, עזוב אותנו מעוד אחוז מע"מ, או מהיטפלות לכסף הקטן ביחס שהולך לחרדים. לֵך על הכסף הגדול האמיתי שאתה ואני וכל אזרחי ישראל מחפשים
עופר וולפסון
כותב לראש הממשלה ולשר האוצר כי בהצעת התקציב הדו-שנתי "קיימות גזרות כלכליות קשות שיש בהן לפגוע במצבו הכלכלי של ציבור העובדים והגמלאים"    דורש לקיים עמו מו"מ מיידי
רשימות נוספות
רק מוסדות שילמדו ליבה יתוקצבו  /  עידן יוסף
רכבת העמק תמורת מיזמי סלילת כבישים  /  עידן יוסף
ועדת הכספים: מחירי הסיגריות לא יוזלו   /  עופר וולפסון
רוקדים על החתונות  /  חיים שאולזון
שני כובעיו של לפיד   /  שאול רוזנפלד
לחשוב מחוץ לקופסה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il