דלק סילוני למטוסים (דס"ל) משמש לתדלוק מטוסים, ולאיכותו יש חשיבות מהמעלה הראשונה בשל השפעתה המכרעת על בטיחות התעופה. למרות החשיבות, מגלה ביקורת שערך משרד
מבקר המדינה בחודשים יולי 2011 - נובמבר 2012 לבחינת הפעולות להבטחת איכות הדס"ל וליישום ההמלצות בעקבות אירועים של זיהומים בדס"ל - שההפקרות במשק זה חוגגת.
הביקורת מגלה כי למרות שקיים תקן דס"ל מחייב (רק משנת 2010), אין הוא מחייב לבדוק אם הדס"ל מכיל חומרים שפוגעים באיכותו, כפי שאירע בבדיקת המסננים בשלבי אספקת הדס"ל באירוע שאירע בנתב"ג במאי 2011. עוד נמצא, שאין שום נהלים קבועים לסוגי הבדיקות שעל הגורמים הטמפלים לבצע בכל שלב בשרשרת הייצור והאספקה - כדי להבטיח את האיכות. מעבר לכך, קיימת זריקת אחריות הדדית בין מינהל הדלק ורש"ת בעניין שאלת אחריותו של מי מהגופים לפקח על איכות הדס"ל בתוך שדות התעופה בכלל, ובנתב"ג בפרט.
עוד נמצא כי מינהל הדלק לא ביצע באופן שוטף וקבוע מעקב אחר התחזוקה והתפעול של תשתיות משק הדס"ל, וטרם תוקנו הליקויים ויושמו ההמלצות שנקבעו על-ידי ועדות הבדיקה שקמו בעקבות האירועים שפגעו באספקת הדס"ל התקינה למטוסים.
בסיכומו של דבר, קובע דוח הביקורת כי יש להקים גוף מרכזי שיכוון את האסדרה והתכלול של הפעילות בתחום זה ויהיה בעל סמכויות וכלים מתאימים לפיקוח, לאכיפה ולתיאום בין הגורמים הפועלים בו. עוד קובע דוח המבקר, כי על משרדי האנרגיה והתחבורה, רש"ת, רת"א, תש"ן ומכון התקנים לפעול בנחישות וללא דיחוי כדי לוודא שהמלצות ועדות הבדיקה ייושמו במלואן ויתוקנו הליקויים אשר העלה משרד מבקר המדינה בדוח זה.