שנה חלפה מאז נודע כי
משרד התחבורה משקיע הון עתק - 40-30 מיליון שקל בשנה - כדי להעסיק חברת בקרה חיצונית על מפעילי התחבורה הציבורית. כאשר התוודעה לכך ועדת הכלכלה של הכנסת, החליטה (9.5.12) לדרוש מידע מלא על מה שנראה על פניו כבזבוז מיותר של כספי ציבור.
חבר הוועדה, ח"כ
אורי מקלב (יהדות התורה), שקיבל פנייה בעניין מארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, בדק מה נעשה מאז אותה ישיבה, וגילה כי דרישותיה של ועדת הכלכלה ממשרד התחבורה להמציא לה נתונים אכן לא מולאו, ולישיבה שתקיים הוועדה ביום שני הקרוב יידרשו להגיע בכירי משרד התחבורה לתת דין וחשבון מדוע לא ביצעו את המוטל עליהם. "משרד התחבורה מצפצף עלינו", אמר מקלב.
הוועדה דרשה בזמנה משני נציגי משרד התחבורה בדיון, יהודה אלבז ושלמה כץ, להעביר אליה עד 30 ביוני 2012 מידע נוסף על ההסכמים עם חברת הבקרה "ריבה" - לרבות מועדי המכרזים ותנאיהם, מה התשלומים ששולמו לחברה מאז 2005, מהם מרכיבי הבדיקה, מהם ממצאי הבקרות בחמש בשנים האחרונות, רשימת הפעולות הננקטות נגד הפרות, מידע נוסף על הקרן לשיפור התחבורה הציבורית ומה הכלי לפיקוח על פעילות הרכבת הקלה בירושלים.
דבר מכל זה לא הועבר. אדרבה, משרד התחבורה ציפצף על הוועדה ולא הכין במועד מכרז חדש למציאת חברת בקרה. בכך איפשר לחברת ריבה להמשיך לפקח עד אוקטובר 2013, עבודה בת תשעה חודשים בלבד, שתמורתה תקבל 31 מיליון שקלים.
דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה מסר ל-News1 כי "משרד התחבורה עובד בשיתוף פעולה הדוק עם ועדת הכלכלה. לא ידוע לנו על בקשה לקבלת מידע שלא נענתה".