X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה דרשה מידע מפורט על אופן העסקת לבקרת הבקרה החיצונית המפיקה את "דוח ריבה" על התחבורה הציבורית המשרד גם התעלם מההנחיה וגם האריך את זיכיון החברה ושילם לה 31 מיליון שקל עבור 9 חודשי פעילות בלבד
▪  ▪  ▪
מקלב. דיון מעקב בוועדה [צילום: פלאש 90]
הפריץ לא מת
במשך חודשים הייתה הכנסת בסחרחרה ממושכת של מערכת בחירות. היא התקשתה לפקח על פעילות הממשלה, ואת הפרצה הזו נראה שיש פקידים שמנסים לנצל כדי להימנע ממתן דין וחשבון. הם מפרים את החלטות הכנסת מתוך הנחה שעד להקמת הכנסת הבאה הפריץ ימות.
במצב הדברים היום, יכולה לקום כנסת חדשה ובהיעדר ח"כ שיעקוב אחרי מילוי ההנחיות לפקידים, החלטות של הוועדות נשארות על הנייר. כדי למנוע זאת, על הכנסת להקים פיקוח באמצעות מנגנון הכנסת. מנגנון הכנסת, המורכב מעובדיה המקצועיים הקבועים של הכנסת (ולא מהח"כים), אמור יהיה לדרוש מהגופים המפוקחים עמידה בדרישות ועדות הכנסת. הוא יעקוב אחרי כל החלטה, ובמידת הצורך ידווח על אי-מילויה לנציבות שירות המדינה ולשרים הממונים, עם עותק למוסד מבקר המדינה. רק כך תיפסק ההפקרות.

שנה חלפה מאז נודע כי משרד התחבורה משקיע הון עתק - 40-30 מיליון שקל בשנה - כדי להעסיק חברת בקרה חיצונית על מפעילי התחבורה הציבורית. כאשר התוודעה לכך ועדת הכלכלה של הכנסת, החליטה (9.5.12) לדרוש מידע מלא על מה שנראה על פניו כבזבוז מיותר של כספי ציבור.
חבר הוועדה, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), שקיבל פנייה בעניין מארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, בדק מה נעשה מאז אותה ישיבה, וגילה כי דרישותיה של ועדת הכלכלה ממשרד התחבורה להמציא לה נתונים אכן לא מולאו, ולישיבה שתקיים הוועדה ביום שני הקרוב יידרשו להגיע בכירי משרד התחבורה לתת דין וחשבון מדוע לא ביצעו את המוטל עליהם. "משרד התחבורה מצפצף עלינו", אמר מקלב.
הוועדה דרשה בזמנה משני נציגי משרד התחבורה בדיון, יהודה אלבז ושלמה כץ, להעביר אליה עד 30 ביוני 2012 מידע נוסף על ההסכמים עם חברת הבקרה "ריבה" - לרבות מועדי המכרזים ותנאיהם, מה התשלומים ששולמו לחברה מאז 2005, מהם מרכיבי הבדיקה, מהם ממצאי הבקרות בחמש בשנים האחרונות, רשימת הפעולות הננקטות נגד הפרות, מידע נוסף על הקרן לשיפור התחבורה הציבורית ומה הכלי לפיקוח על פעילות הרכבת הקלה בירושלים.
דבר מכל זה לא הועבר. אדרבה, משרד התחבורה ציפצף על הוועדה ולא הכין במועד מכרז חדש למציאת חברת בקרה. בכך איפשר לחברת ריבה להמשיך לפקח עד אוקטובר 2013, עבודה בת תשעה חודשים בלבד, שתמורתה תקבל 31 מיליון שקלים.
דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה מסר ל-News1 כי "משרד התחבורה עובד בשיתוף פעולה הדוק עם ועדת הכלכלה. לא ידוע לנו על בקשה לקבלת מידע שלא נענתה".

סחבת וטריקים בפרסום

שבעה חודשים אחרי הדיון בוועדת הכלכלה, בעקבות הליכים משפטיים שמנהלת נגדו התנועה לחופש המידע, נכנע משרד התחבורה וחשף לראשונה את דוח הבקרה התפעולית על חברות התחבורה הציבורית בישראל לשנת 2011. הדוח, המכונה דוח ריבה על שם החברה המכינה אותו, היה חסוי בשל מה שהוגדר "סודות עסקיים".
בדוח שפורסם נעשה "שיפוץ" לעומת דוחות קודמים. הוא אומנם לא היה מסורבל כקודמיו, אך בד-בבד אינו מפורט כבעבר, אינו מפרט את הליקויים כדבעי והחמור מכל - מלבד שמות הקואופרטיבים - אגד ודן – לא צוינו בו שמות חברות התחבורה הציבורית הפרטיות המפעילות את אשכולות התחבורה, מלבד האשכול חסר השם המופעל בידי חברת ג'י בי טורס.
עד היום (מאי 2013) לא פורסמו דוחות ריבה משנת 2012. ממשרד התחבורה נמסר כי הדוחות נמצאים כיום בתהליך בדיקה ואימות, ורק לכשיסתיים התהליך יפורסמו באתר המשרד. הדוח האחרון שפרסם משרד התחבורה היה שנתי. זאת למרות שחברת ריבה מוציאה דוחות רבעוניים. בהימנעותו מלהציג את הדוחות כמתחייב, מונע המשרד דיון בשיפור פעילות התחבורה הציבורית בישראל.
אין זו הפעם הראשונה בה מתעלם משרד התחבורה מדרישה של ועדת הכלכלה. בהחלטה שקיבלה באוקטובר 2009, נאמר כי על המשרד להעביר לוועדה אחת לרבעון את דוחות ריבה. משרד התחבורה אינו ממלא כאמור את ההנחיה.

תאריך:  05/05/2013   |   עודכן:  05/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכלכלה: משרד התחבורה מצפצף עלינו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עידן יוסף
דוח בקרה על חברות התחבורה הציבורית שמפיקה חברת ריבה עבור משרד התחבורה אינו מונח מדי רבעון על שולחנה של ועדת הכלכלה    ועדת הכלכלה: ביקשנו שוב ושוב    משרד התחבורה: לא מבקשים באמצעות העיתונות    ועוד: על מה מתלוננים הנוסעים?
עידן יוסף
ח"כ יצחק וקנין וחברי ועדת הכלכלה תובעים ממשרד התחבורה לפרסם את דוחות הבקרה על התחבורה הציבורית    תשובות – עד ה-30 ביוני!
עידן יוסף
התרגיל: פרסום דוח מצומצם שאינו מציין את שמות חברות התחבורה הציבורית ואינו מעניק להן ציונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il