בסוף שנת 2011 עמדה מצבת כלי הרכב המנועיים בישראל על כ-22 מיליון רכבים, מתוכם כ-81% כלי רכב פרטיים, כ-13% משאיות והשאר רכבים אחרים הכוללים אוטובוסים, מוניות, כלי רכב דו גלגליים ואחרים.
בשנת 2011 היו בישראל כ-346 כלי רכב לכל אלף אנשים, מתוכם כ-279 אלף כלי רכב פרטיים. מדד זה, הנקרא רמת המינוע, אומנם נמצא בעלייה אך נכון לשנת 2010 עמד על 57% בלבד.
בשנת 2011 נסע הישראלי הממוצע מעט יותר מבשנה שקדמה לה - 16.8 אלף קילומטרים לעומת 16.7 אלף קילומטר בשנת 2010.
הכנסות המדינה ממיסוי עקיף על ענף הרכב (הכוללות מס קניה, מכס, בלו דלק, אגרות רכב ונהיגה, וכן מע"מ על מרכיב המס) הסתכמו בשנת 2011 ב-33.4 מיליארד שקל, ללא שינוי מהותי לעומת שנת 2010. זאת לעומת עלייה של יותר מ-10 אחוזים בין השנים 2009 ל-2010.
המטרה העיקרית של המיסוי המיוחד על ענף הרכב היא הפנמת העלויות החיצוניות הנובעות מהשימוש בכלי הרכב. מס הקנייה על כלי רכב הוא גם מס פרוגרסיבי המצמצם במידת מה את האי שוויון בחלוקת ההכנסה הפנויה.
הכנסות המדינה ממס קניה על רכישת כלי רכב בשנת 2011 הסתכמו בכ-8.4 מיליארד שקל - ירידה ריאלית של 5.7% בהשוואה לשנת 2010. זאת, למרות שבשנת 2011 יובאו לישראל כ-230 כלי רכב - גידול של 11.2% לעומת שנת 2010. הדבר נובע, ככל הנראה, משינוי בתמהיל היבוא ורכישת כלי רכב זולים יותר ו/או פחות מזהמים ועל כן זכאים להפחתה גדולה יותר במס הקניה.
אומדן ההכנסות של מס הקניה על כלי רכב בשנת 2012 נמוך אף יותר ומגיע לכ-8 מיליארד שקל בלבד.
מנתוני מינהל הכנסות המדינה עולה כי ההכנסות מאגרות רכב עלו בשיעור של כ-0.6% והן עומדות על כ-3.5 מיליארד שקל.