X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשרד להגנת הסביבה סיכם עם הרכבת: הקרונות יופעלו על חשמל ולא תהיה קרינה מסוכנת באזורים מיושבים יוקמו שנאים אשר יפחיתו את רמת הקרינה הנפלטת מפעילות הקו לרמה שעומדת בסף שנקבע
▪  ▪  ▪
הטמנת אדני מסילה מתחת לפסים

המשרד להגנת הסביבה הכחיש (יום ב', 6.5.13) את הפרסומים לפיהם הוא מונע את מיזם חישמול הרכבת. המשרד ורכבת ישראל הגיעו בסוף השבוע שעבר לסיכום שיאפשר את הנעת הרכבת באמצעות חשמל וימנע מהציבור להיחשף לקרינה מסוכנת.
על-פי הסיכום, באזורים מיושבים בהם ישנו חשש לקרינה חורגת, יוקמו שנאים אשר יביאו להפחתת הזרם בקו ולכן ברמת הקרינה הנפלטת. בדרך זו תעמוד הקרינה באותם אזורים ברמות הנמוכות מהסף שנקבע במשותף בין המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות.
לפני מספר חודשים הודיעה הרכבת למשרד כי בשל שגיאה בחישובים, רמת הקרינה המתוכננת תהיה גבוהה מן הסף ומההיתר שניתן לה ב-2011, ומאז התקיימו מגעים בין הצדדים למציאת פתרון שיאפשר את הנעת הקרונות באמצעות חשמל, אך ימנע חשיפה מסוכנת, בלתי סבירה ובלתי מוצדקת של הציבור לקרינה.
הסיכום שהושג מבטא את עמדת המשרד לפיה הוא תומך בתחבורה ציבורית ולא מזהמת ומתנגד לחשיפת הציבור לקרינה ברמות בלתי סבירות, בלתי מוצדקות ואף מסוכנות. "צר לנו שעמדה זו לא באה לידי ביטוי בפרסום בעיתונות, אלא נדחקה לטובת שלל טיעונים התומכים באישור המיזם על-אף הקרינה החורגת וחשיפת הציבור אליה", נמסר מהמשרד להגנת הסביבה.
כעת המיזם ממתין להכרעת הוועדה לתשתיות לאומיות.

תאריך:  06/05/2013   |   עודכן:  06/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרונות חשמליים ימנעו קרינה מסוכנת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לחשמל קו רכבת העמק חיפה ת"א
רכבת העמק  |  6/05/13 22:36
2
קרינה
יצחקיב  |  8/05/13 09:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
אלפי תלונות נוסעים מוגשות בשנה למשרד התחבורה    משרד התחבורה טוען: קיבלנו רק 700    בוועדת הכלכלה נמנע המשרד מלהסביר מדוע אינו עושה שימוש באמצעים הטכנולוגיים הקיימים כדי לאכוף את ההפרות בתחבורה הציבורית
עמוס שנער
הייתי רוצה לראות יותר רכבות, יותר קווי אוטובוס מלאים באנשים, רכבת תחתית בערים המרכזיות והרבה הרבה פחות מכוניות על הכביש
עידן יוסף
הוועדה דרשה מידע מפורט על אופן העסקת לבקרת הבקרה החיצונית המפיקה את "דוח ריבה" על התחבורה הציבורית    המשרד גם התעלם מההנחיה וגם האריך את זיכיון החברה ושילם לה 31 מיליון שקל עבור 9 חודשי פעילות בלבד
עידן יוסף
קוצר בחצי משך הודעת הגעה של נכה לרכבת    לנכים המגיעים לתחנה ללא תיאום יינתן סיוע, אך לא התחייבות למקום שמור    כל הרכבות נגישות, אך לא כל התחנות
שולמית קיסרי
שר התחבורה החל בימים האחרונים ללכת בדרכי לפיד-בנט: תקשורת עם ההמונים בפייסבוק והכרזות הנשמעות כפעמי המשיח או לפחות כפעמי "הכחלון החדש". נשמח לכחלוניזם במשרד התחבורה...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il