X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תגובות קשות באופוזיציה על התוכנית הכלכלית הדו-שנתית שהציג משרד האוצר "לפיד אמר לפני הבחירות כי הפוליטיקאים הישנים יעלו עוד מיסים ועוד מיסים למעמד הביניים הישראלי. פשוט הונה את הציבור"
▪  ▪  ▪
יחימוביץ'. תכנית דכאון ומכות [צילום: פלאש 90]

"אכזריות, בגידה בציבור, ובעיקר שגיאה כלכלית מרה שאין בה ולו בשורה אחת" - כך כינתה (יום ג', 7.5.13) יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ', את התוכנית הכלכלית לשנים 2013 ו-2014 שפרסם משרד האוצר, הכוללת גזירות קשות, העלאות מיסים וקיצוצי תקציבים.
"זאת תוכנית דיכאון ומכות ולא תוכנית צמיחה", אמרה יחימוביץ'. "הבור בתקציב נוצר כי איש לא העז לגבות ממקורות הגבייה המשמעותיים ביותר - ההון הגדול ומשום שהגזירות ויוקר המחיה והשחיקה בשכר פגעו קשות במעמד הביניים ובעניים והם הפסיקו לצרוך. לפיד ממשיך את אותה טעות קשה בדיוק אך באופן ברוטאלי וחסר בושה עוד יותר. הגרעון עובר מהכיס של הממשלה - לכיס של האזרח".
יחימוביץ' אומרת כי לפיד פשוט הונה את הציבור ומצטטת מדבריו שבועיים לפני הבחירות: "אל תקנו את התיאטרון הזה. הפוליטיקאים הישנים שלנו מגיעים תמיד לאותה תשובה פעם אחר פעם שנה אחר שנה - הם יעלו עוד מיסים ועוד מיסים למעמד הביניים הישראלי. הם תמיד עושים קולות כאילו הפעם הם מתכוונים ברצינות ואז ברגע האמת נגלה שמי שמשלם את החשבון הוא מעמד הביניים הישראלי. כי מעמד הביניים הישראלי תמיד סופג הכל. זו הסיבה שאנחנו מביאים לשולחן פוליטיקה חדשה. כי אי-אפשר להמשיך כך".
יחימוביץ' הוסיפה כי "הפוליטיקה החדשה מעולם לא הייתה כל כך ישנה, אטומה, חסרת מעוף ומזיקה כפי שהיא מצטיירת מתוכניתו".
"כל משפחה ממעמד הביניים תשלם 8,500 שקל בשנה"
חבר מפלגתה של יחימוביץ', ח"כ איציק שמולי (העבודה), ממובילי המחאה החברתית של קיץ 2011, אמר כי "לפיד של 2013 הוא מודל משוכלל יותר של נתניהו מ-2003. מי ששאל איפה הכסף והציב קווים אדומים למדיניות הזו הפך להיות קבלן הביצוע וחזר אלינו תוך ימים ספורים עם תוכנית גרועה יותר מזו שבגללה הלכנו לבחירות. האדם העובד אכן נמצא במרכז - במרכז המטרה! כל משפחה ממעמד הביניים תשלם 8,500 שקל בשנה - הנה הכסף!"
"העלאת מס בשיעור אחיד - החלטה אטומה והרסנית"
ח"כ סתיו שפיר (העבודה), גם היא ממובילי המחאה, אמרה כי "העלאת מס בשיעור אחיד על מנכ"ל שמשתכר 200,000 ש"ח בחודש ועל אחות שמרוויחה 7,000 ש"ח היא אטומה והרסנית. בהחלטת האוצר אין ראיה קדימה ותכנון ארוך-טווח, היא מתעלמת מגובה ההכנסה של האדם בו היא פוגעת ורק תוביל להגדלת הפערים בחברה".
לדבריה, "רק השבוע נודע לנו, דרך פרסום דוח הכנסות המדינה, על הפסדי העתק שנגרמו לקופה הציבורית כתוצאה ממתן הטבות המס השערורייתיות של שטייניץ לארבע החברות הגדולות במשק - על חשבון כל האחרות. כעת נראה שיורשו הרוחני של נתניהו, לפיד, מתכנן לחזור על אותה מדיניות - הפעם כלפי העובדים. אם המלחמה הזו על האדם העובד תימשך, בעוד עשרים שנה לא יהיה במדינת ישראל בכלל מעמד ביניים, אלא רק כמה משפחות עשירות כקורח ומיליוני עבדים שמשרתים אותן".
שפיר אומרת כי על האוצר להעלות את ההכנסות למדינה באמצעות במיסוי ישיר - הוגן ודיפרנציאלי. "זה מחייב את מי שיש לו הרבה יותר לשלם קצת יותר ממי שאין לו בכלל. אוצר אחראי צריך להציג בפני אזרחי ישראל תוכנית: מה הציפיות שלהם להכנסות מגביית המיסים הזו, כיצד הם מתכננים לפצות על הקיצוצים בשירותים בסיסיים ביותר. עצוב שאלו שבאו למחאה עם שלטי 'איפה הכסף' החליטו לחפש אותו עכשיו דווקא בכיסם של אותם מפגינים, תוך שהם מחסלים את כל הישגי המחאה החברתית - מחוק חינוך חינם לגילאי 4-3 ועד סבסוד טיפולי השיניים. מאות אלפי האזרחים שיצאו לרחובות קיוו לשינוי, ומה שהם קיבלו זה סטירה קשה מבית הפוליטיקה החדשה".
"האוצר החליט לגרש מהארץ את המשפחות הצעירות"
יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה בתגובה כי הגזרות הכלכליות יגדילו אי השוויון, שכבר היום הוא מהגדולים בעולם המערבי.
"האוצר החליט לגרש מהארץ את המשפחות הצעירות וילדיהן. העלאת המע"מ, הרחבת תשלומי ההורים, ביטול הסבסוד בצהרונים, והקיצוץ הצפוי במשרד החינוך יפגעו במשפחות שכבר היום מתקשות לסגור את החודש, ויהפכו את המינוס בתקציב שיצרה הממשלה למינוס בחשבונות הפרטיים של הציבור", אמרה גלאון. "אי השוויון, שכבר היום הוא מהגדולים בעולם המערבי, צפוי לגדול למימדים חסרי תקדים".
"הם אולי חושבים שהמחאה החברתית מאחורינו"
ח"כ דב חנין (חדש) תקף בחריפות את הצעת התקציב שהוגשה על-ידי שר האוצר לפיד. לדבריו, "הממשלה גיבשה תקציב מלחמה. נגד העם. במקום להחזיר את משאבי הטבע לידי הציבור, במקום לחייב את הטייקונים במיסוי הוגן, במקום לקצץ בכיבוש ובהתנחלויות - הממשלה מעדיפה לקצץ בקצבאות ילדים, בשירותים הציבוריים ובזכויות העובדים".
"הם אולי חושבים שהמחאה החברתית מאחורינו. אבל הם עוד יופתעו למצוא אותה לפניהם", אמר.

תאריך:  07/05/2013   |   עודכן:  07/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יחימוביץ' על הצעת התקציב: "אכזריות ובגידה"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
שלי יחמוביץ יכלה למנוע זאת אבל
שמעון אמסלם  |  7/05/13 13:50
2
שר האוצר
מירי אטיה  |  7/05/13 15:45
3
שר האוצר
מירי אטיה  |  7/05/13 15:45
4
צביעות=מדוע העדיפה יחימוביץ לה
קורןנאוה טבריה  |  8/05/13 05:59
5
שר האוצר יאיר לפיד
שוחר טוב  |  8/05/13 07:51
6
הוצאות שלטון מיותרות לקצץ בהן!
טנא  |  8/05/13 09:43
7
המשך..הוצאות שלטון מיותרות 2
טנא  |  8/05/13 10:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
עופר וולפסון
במהלך השנים 2013 ו-2014 יוצעו לציבור 20% ממניות כל אחת משתי חברות התעשיות הביטחוניות    הממשלה מצפה לגייס מאות מיליוני שקלים מההנפקה, שתסייע לקופת המדינה הגירעונית
עופר וולפסון
על-רקע הקיצוצים החדים בתקציב הדו-שנתי הצפוי ל-2013 ול-2014, מתכוונת הממשלה להגביר את המלחמה בהון השחור    בין השאר תיקבע חובת דיווח מיוחדת של נותני שירותי מטבע וכל עוסק בעל מחזור של 1.5 מיליון שקל ומעלה יחויב בדיווח מפורט
עידן יוסף
בגזירות: מס ערך מוסף יעלה ל-18%    קצבאות הילדים יקוצצו ל-140 לכל ילד    בוטל הפטור לעקרות בית המוענק מביטוח לאומי ומביטוח בריאות
נסים גבאי
במקום להתחיל ולתקן עוולות, החליט שר האוצר המוזר שלנו לדחות את הקץ "לשנה הבאה"?! ההגיון מחייב לפחות קול נגדי (קונטרה) לטמטום המסתמן לקראת אישורו של תקציב המדינה
עופר וולפסון
יעלה בשנת 2013 ל-4.65% מהתוצר, במקום 4.9% כפי שביקש בהצעתו המקורית    זו הפעם הראשונה מאז 1985 בה הממשלה לא תעמוד במסגרת ההוצאה
רשימות נוספות
תגובות מעורבות להחלטה להגדיל הגרעון  /  עופר וולפסון
מקורב ללפיד לא ישתתף בישיבות התקציב  /  עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה: סוף לתקציב הדו-שנתי  /  עופר וולפסון
קרטלים ברשות המדינה  /  קובי קמין
רוקדים על החתונות  /  חיים שאולזון
שני כובעיו של לפיד   /  שאול רוזנפלד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il