X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה ממחקר שנערך בשירותי בריאות כללית כאשר מדובר בחיסונים ברכש פרטי, כמו החיסון כנגד אבעבועות-רוח, קיים הבדל בין ילדים לפי סדר הלידה
▪  ▪  ▪
סדר הלידה משפיע על החיסונים [צילום: AP]

ילדים בכורים חוסנו ב-30% יותר בהשוואה לילד שני וב-50% יותר בהשוואה לילד השלישי. כך עולה ממחקר של מכון כללית למחקר בשירותי בריאות כללית.
נתוני הכללית בין השנים 2009-2003, בחנו את שיעור ההתחסנות של ילדים בשלושה חיסוני ילדות בשעה שהיו חיסוני רשות ולא ניתנו במסגרת טיפת חלב: החיסון ורילריקס נגד אבעבעות-רוח, חיסון רוטה נגד וירוס הרוטה וחיסון פרבנר נגד מחלה עקב חיידק הפנאומוקוקוס.
המחקר נערך על-ידי נטלי גבריאלוב, דוקטורנטית באוניברסיטת בן-גוריון והוא בחן נתונים של כ-110,000 ילדים. מנתוני המחקר עולה, כי כאשר מדובר בחיסונים ברכש פרטי, כמו החיסון כנגד אבעבועות-רוח בשנים 2008-2003, קיים הבדל בין ילדים לפי סדר הלידה: ההורים חיסנו את בנם/בתם הבכור/ה כנגד אבעבועות-רוח בשיעור גבוה ב-30% בהשוואה לבנם השני, ב-50% בהשוואה לבנם השלישי (במשפחות בהן יש שלושה ילדים ויותר).
המחקר מצא גם, כי התופעה של השקעה פחותה בחיסון הילדים לפי סדר הלידה, נמצאה כמושפעת מהיבטים תרבותיים יותר מאשר מהיבטים סוציואקונומיים.
ד"ר רן בליצר, מנהל מכון כללית למחקר ומנחה הדוקטורט, ציין: "ציפינו למצוא הבדלים בין הבכורים לשאר הילדים, אבל הופתענו מעוצמת התופעה ומהמשך התעצמות ההבדלים בין כל ילד לבא אחריו בסדר הלידה". לדבריו, "התופעה קשורה בהיבטים תרבותיים רחבים שקשורים לאופן שבו מגדלים את הילד הראשון ואלו שבאים אחריו. בדיוק כמו הסיפור שנהוג לספר על המוצץ שנופל על הארץ - בילד הראשון האימא תחטא אותו במים רותחים. הילד השלישי כבר יקבל אותו חזרה לאחר ניקוי קל על דש החולצה. אין ספק שהקושי והמאמץ הכרוכים ברכש החיסון באופן פרטי והעלות הכרוכה בו, מקצינים את ההבדלים בשיעור ההתחסנות לפי סדר הלידה".
עוד עולה מתוצאות המחקר, כי יעילות החיסון במניעת מחלה משמעותית וביקור אצל רופא הייתה גבוהה מאוד, כאשר בקרב ילדים שחוסנו, נמנעה 70% מהתחלואה הצפויה.
במעקב אחר 400,000 ילדים אשר נולדו משנת 2003 ואילך, מתברר כי בקרב השכבות הסוציואקונומיות הגבוהות, שיעורי ההתחסנות כנגד אבעבועות-רוח היו גבוהים פי שלושה ויותר מהשכבות הנמוכות. בין השנים 2008-2003, לא השתנה היקף התחלואה בשכבות הסוציואקונומיות הנמוכות, היא נותרה ללא שינוי. לעומת זאת, בקרב השכבות הגבוהות, אכן נרשמה ירידה מובהקת בתחלואה - קודם כל בקרב הילדים אשר התחסנו, אך לא רק בהם. מתברר, כי בקרב השכבות הסוציואקונומיות הגבוהות, גם בקרב הילדים אשר לא התחסנו, נוצרה השפעה בלתי ישירה - העובדה שהרבה מהילדים חוסנו, מנעה התפשטות המחלה בסביבה המיידית - דבר אשר הקטין את היקף התחלואה ב-20% ביחס לצפוי - בקרב הילדים שלא חוסנו.
לדברי ד"ר בליצר, "בעתיד יש לכן לשקול בכובד ראש החלטה למתן חיסוני ילדות מומלצים כחיסונים ברכש פרטי מחוץ לטיפות החלב. יש לשקול את מלוא ההשלכות לאור הלקחים ממחקר זה - השלכות ישירות ובלתי ישירות, לטווח בינוני ולטווח ארוך".

תאריך:  07/05/2013   |   עודכן:  07/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הורים מחסנים יותר את הילדים הבכורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את בקשתו של דרור חוטר-ישי למנוע את מכירת החברה שהייתה שייכת לדוד אפל ואשר בה היו לו מניות    גרוניס: חוטר-ישי לא הציג שום הסדר חילופי לזה שאושר פה אחד בידי הנושים
יפעת גדות
אמש נערך אירוע הפתיחה של קונגרס "העולם שייך לגמלאים" בבנייני האומה בירושלים    בכינוס השתתפו נציגי ציבור, פעילים חברתיים ומאות גמלאים מרשויות מקומיות שונות ברחבי הארץ, ביניהם כ-230 נציגי המועצה הציונית
מערכת אתר ערוץ הספורט
מוריניו תוקף: "לפפה יש בעיה ברורה, שנקראת 'וראן'''
עופר וולפסון
רשות ני"ע קיימה מפגש עם נציגי הגופים הפיננסיים המוסדיים, שדן בשאלה כיצד מצופה מהם לפעול כדי להגביר את מערובותם בהגנה על משקיעים    האוזר: "ככל שהמוסדיים יהיו פעילים יותר ויגנו על האינטרסים של המשקיעים, כך יפחת הצורך ברגולציה"
עידן יוסף
במסגרת חקירת עבירות באמצעות רשת ה״דארק.נט״ נעצרו ועוכבו 30 חשודים    סמים מסוכנים הופצו באמצעות פיצוצייה בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il