X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טיוטת התקציב הדו-שנתי חושפת כי קשישים סיעודיים ישלמו בקרוב סכום של 105 שקל לחודש, במקום 70, עבור העסקת עובד המבקרים: "גזירה חסרת טעם, אחרי הגדלת ההשתתפות העצמית בתרופות, הקיצוץ בסל התרופות והעלאת המיסים"
▪  ▪  ▪
הקשישים יממנו השירות החדש [צילום: פלאש 90]

בכוונת האוצר להעלות ב-50% את האגרה שמשלמים קשישים סיעודיים לחברות כוח האדם הסיעודי. על-פי טיוטת התקציב הדו-שנתי שנחשפה הבוקר (ג', 7.5.13), ישלמו קשישים סיעודיים סכום של 105 שקלים לחודש (במקום 70) עבור העסקת עובד.
על-פי הצעת הממשלה יידרשו החברות לסייע לקשישים "במילוי טפסים" ולהגדיל את מספר הביקורים בבית הקשיש, אך בתמורה יידרשו הקשישים לממן את השירות החדש.
"זו גזירה חסרת טעם. התנהלות של שליפות שפוגעת בציבור הכי חלש בחברה - קשישים סיעודיים", אמר לפני שעה קלה פרופ' אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, בכינוס הגמלאים בבנייני האומה. "תוסיפו לזה את הגדלת ההשתתפות העצמית בתרופות בשיעור של 100 מיליון שקל בשנה, את הקיצוץ בסל התרופות ואת העלאת המיסים. שר האוצר פוגע לא רק במעמד הביניים אלא גם במעמד הביניים של דור המייסדים ודן אותם לעוני ומצוקה".
עו"ד יפעת סולל, היועצת משפטית של עמותת "כן לזקן", מסרה בתגובה: "אנו נדהמים מהעקביות שבה המדינה מצמצמת את חובותיה כלפי ציבור הזקנים. ההצעה להעלות את התשלום החודשי אשר זקנים משלמים ל'לשכות הפרטיות' אצלן רשומים העובדים הזרים בסיעוד, היא בגדר הוספת חטא על פשע, והיא נתפסת בעינינו כציניות איומה! מאז הרפורמה ב-2009, זקנים המעסיקים עובד זר נדרשים לשלם 70 ש"ח בחודש, אך הם לא מקבלים מהחברות דבר, למרות שישנה חובה שכזו. למשל, החובה לשלוח מדי פעם עובדים סוציאליים לבדיקה. כעת, ובמקום ולטפל בכך, מוסיפה המדינה 'צ'ופר' נוסף - תוספת של 50 אחוז בתשלום החודשי".
"מדובר באנשים שהמדינה התנערה ממחויבותה כלפיהם - לא נותנת את הטיפול שהם צריכים, אותו טיפול סיעודי, ורק 'מרשה' להם לממן את הטיפול לעצמם, באמצעות עובדים זרים. תוספת התשלום הזו הינה צעד משמעותי בהתנערות מאחריות", הוסיפה סולל.
מספר הקשישים הזקוקים לגמלת סיעוד מגיע ללמעלה מ-130 אלף איש, ומספר הקשישים המאושפזים במוסדות סיעודיים אשפוז ממושך מגיע לכ-20 אלף נוספים. עם זאת, יש להניח כי המספר האמיתי של הקשישים הזקוקים לטיפול סיעודי בבית, בקהילה או במוסד אשפוזי, גדול יותר וזאת בשל כשלים רבים, שתמציתם העדר זכאות עבור חלק מהקשישים וקושי רב לממש זכאות עבור השאר.

תאריך:  07/05/2013   |   עודכן:  07/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר מתכנן: 50% תוספת לאגרת קשיש סיעודי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מקבלי ההחלטה - עלובי נפש!!! ל"ת
הניה  |  7/05/13 19:20
 
- ואכזריות ברמות ממש מבהילות
הגועל בהתגלמותו  |  7/05/13 23:40
2
לפיד עלוב נפש, בוחר את המסלולי
מוטי1  |  8/05/13 08:38
3
הוצאות שלטון מיותרות לקצץ בהן!
טנא  |  8/05/13 09:41
4
המשך..הוצאות שלטון מיותרות2
טנא  |  8/05/13 10:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
עופר וולפסון
שר האוצר מגיב לביקורת הקשה על-רקע פרסום התוכנית הכלכלית הדו-שנתית: "נכון שמעמד הביניים נפגע בטווח הקצר, אבל הקיצוץ הזה הוא רק חלק מתוכנית כוללת שתקטין את יוקר המחיה, תוסיף מקומות עבודה, תוזיל את הדיור, את המים, תביא לשוויון בנטל ותשפר את חייו של האדם העובד"
איתמר לוין
הגזירות המתרגשות עלינו במסגרת התקציב זהות לאלו שכבר הוצעו ובוצעו בשנים קודמות. המשותף להן: הן יפגעו בעניים יותר מאשר בעשירים, והאוצר בוחר בהן משום שהן קלות לביצוע. הדרך הנכונה היא להתחיל לחשוב בצורה יצירתית, גם אם זה יהיה יותר קשה
עופר וולפסון
תגובות קשות באופוזיציה על התוכנית הכלכלית הדו-שנתית שהציג משרד האוצר    "לפיד אמר לפני הבחירות כי הפוליטיקאים הישנים יעלו עוד מיסים ועוד מיסים למעמד הביניים הישראלי. פשוט הונה את הציבור"
עופר וולפסון
במהלך השנים 2013 ו-2014 יוצעו לציבור 20% ממניות כל אחת משתי חברות התעשיות הביטחוניות    הממשלה מצפה לגייס מאות מיליוני שקלים מההנפקה, שתסייע לקופת המדינה הגירעונית
עופר וולפסון
על-רקע הקיצוצים החדים בתקציב הדו-שנתי הצפוי ל-2013 ול-2014, מתכוונת הממשלה להגביר את המלחמה בהון השחור    בין השאר תיקבע חובת דיווח מיוחדת של נותני שירותי מטבע וכל עוסק בעל מחזור של 1.5 מיליון שקל ומעלה יחויב בדיווח מפורט
רשימות נוספות
מס הכנסה יעלה ב-1.5% בכל מדרגות המס  /  עידן יוסף
לפיד מיתן את העלאת יעד הגירעון  /  עופר וולפסון
תגובות מעורבות להחלטה להגדיל הגרעון  /  עופר וולפסון
הצביעות חוגגת  /  נסים גבאי
קרטלים ברשות המדינה  /  קובי קמין
רוקדים על החתונות  /  חיים שאולזון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il