X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קבוצת צנחנים ממשחררי ירושלים מבקשים לשחזר בליל יום ירושלים את מסלול החדירה לעיר העתיקה דרך שער האריות והר הבית המשטרה סירבה לאפשר להם להיכנס להר דרך שער השבטים "מניעת הכניסה להר הבית דרך שער השבטים, הינה פגיעה בחופש התנועה של העותרים וחבריהם"
▪  ▪  ▪
מדוע מתנערת המשטרה מאחריות? [צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון ידון ביום-ירושלים עצמו, בעתירה לאפשר לצנחנים לקיים את הסיור המתוכנן לשחזור מסלול הלחימה של קרבות שחרור ירושלים. הסיור יתחיל בגבעת התחמושת, יעבור דרך שער האריות של העיר העתיקה בדרכם להר הבית, והצנחנים מבקשים שלא למנוע מהם את הכניסה להר הבית משער השבטים.
העתירה הוגשה לאחר שהמשטרה הודיעה לצנחנים גד מאיר, חיים שלם (צ'ילי), ואליעזר עינת (כצי), כי לא תאפשר להם להיכנס להר הבית משער השבטים, ואף לא תאפשר להם להגיע אל רחבת השער מבחוץ.
קודם לכן דחתה המשטרה פעם אחר פעם את החלטתה בבקשת הצנחנים לערוך סיור לילי מגבעת התחמושת אל הר הבית. רק לאחר פניות חוזרות השיבה המשטרה ביום ראשון בערב כי לא תאפשר את כניסתם בשער השבטים, ואף לא את עצירתם מחוץ לשער לתפילה להדרכה או לשיעור תורה. כל מה שהיא מוכנה לאשר זה מעבר בשער האריות והליכה מהירה משם לכיון הכותל, שם תאפשר להם ולמלוויהם לעלות להר דרך שער המוגרבים.
המשטרה סירבה גם עד כה לתת בכתב את תשובתה על המסלול שהיא מאשרת, כמקובל באירועים מסוג זה, ומארגני הסיור חוששים שבכוונתה לחזור בה גם מהסיכומים הללו.
"מדוע לא תאפשר המשטרה לעותר ולקבוצה שתתלווה אליהם, להיכנס להר הבית כמבקרים ביום ירושלים, כאשר הכניסה תתבצע דרך שער השבטים הצמוד לשער האריות. כן מתבקשת המשטרה לנמק, מדוע לא יתאפשר לעותרים ולקבוצה שתתלוה אליהם, לקיים תפילה חגיגית ושיעור תורה לציון שחרור הר הבית, מחוץ להר הבית, ברחבת שער השבטים הצמודה לשער האריות", ציין רכז הסיור של מסלול הצנחנים, אסף פריד, פנה לבג"ץ בעתירה.
לטענת העותרים, "החלטת המשטרה נוגעת בחוסר סבירות קיצוני. מניעת הכניסה להר הבית דרך שער השבטים, הינה פגיעה בחופש התנועה של העותרים וחבריהם. ומניעת קיום העצרת ברחבת שער השבטים, מהווה פגיעה בחופש הביטוי". עוד נכתב בעתירה ש"גם אם חששה של המשיבה נכון, הרי שאין ליתן פרס למפירי סדר ופורעים ולהעניש שומרי חוק וסדר".
בהמשך כותבים העותרים כי "אין המדובר בשער שסגור כל ימות השנה ואשר צריך יהיה להיפתח במיוחד לצורך הסיור הלימודי.
"להפך. משער זה נכנסים מוסלמים בכל ימות השנה, ואין בשינוי הקל של כניסת יהודים משער זה באופן חריג, משום הפיכת סדרי עולם". "דווקא ביום ירושלים, על המשטרה לעשות כל מאמץ לסייע בידי מי שרוצים לשמר את מורשתה של מדינת ישראל וצבאה, ולא להערים קשיים שאינם ממין העניין על סיור חשוב מעין זה שהעותרים חפצים לערוך", ציינו.
לסיום מעירים העותרים כי "אך בשבת האחרונה, הקצתה משטרת ישראל 700 שוטרים על-מנת שאלה יאבטחו את אוהדי קבוצת הכדורגל בני סכנין, אשר ביקשו לבקר בהר הבית בטרם משחק קבוצתם על קבוצת בית"ר ירושלים. העותר יטען, כי אם בשביל למלאות את מאווייהם של אוהדי קבוצת כדורגל נעשה מאמץ כה כביר, קל וחומר, בן בנו של קל וחומר, שעל המשיבה להקצות כוחות שידאגו לקיום הסיור האמור במלואו".
למרות שהסיור מתחיל בשעה 2:00 בלילה בגבעת התחמושת, ומשתתפיו אמורים להגיע לתפילת שחרית בשער השבטים בשעה חמש בבוקר, החליט בית המשפט לקיים את הדיון בעתירה רק בשעה 8:45, כארבע שעות לאחר מועד התפילה. בקשת העותרים להקדמת הדיון, קיבלה את תשובת הנשיא גרוניס כי "למרבה הצער, לא ניתן להקדים את מועד הדיון".
פריד מציין שהסיור יתקיים בכל מקרה היום בלילה בשעה 02:00 בגבעת התחמושת. תפילת שחרית תתקיים ככל הנראה בכותל הקטן או בכותל המזרחי מול שער הרחמים בהתאם להפניית המשטרה במקום. ולאחר מכן יעלו להר הבית בשעה 07:30 דרך שער המוגרבים.

תאריך:  07/05/2013   |   עודכן:  07/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון ידון בעתירת צנחנים לסיור בהר הבית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רק בישראל יהודי מוגבל בתנועותו
מירר  |  8/05/13 08:00
2
בית המשפח העליון
אברהם מערב השומרו  |  9/05/13 06:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
ד"ר רון בריימן
כל עוד בישראל הרשמית והתקשורתית ההתייחסות לירושלים היא כאל שוליים ולא כאל מרכז, קשה לצפות מאחרים שיעמידו את ירושלים במרכז. יום ירושלים הוא יום מתאים לשינוי כיוון בנושא זה
זאב בן-יוסף
א. נדיב, א. יונה
הסידן הינו מינרל חיוני לבניית העצם בגיל הילדות ובגיל ההתבגרות וכן חיוני לצריכה קבועה ויומיומית גם לאחר גיל 20    רגישות ללקטוז נובעת מחוסר באנזים בשם לקטאז
פרופ' צבי פיירמן
מוצרי החלב הם חלק מהתזונה היומיומית של האדם עוד מקדמת דנא    אבל, רגע לפני שאנחנו חוגגים את חג השבועות על עוגותיו ופשיטותיו הטעימות לחיך, אולי כדאי שתשימו לב למספר עובדות שאולי לא ידעתם על חלב ומוצריו
ד"ר סוזי קגן
כמו שהכלה לובשת לבן ביום חתונתה כסימן להתחלה חדשה, כמו צבע הנייר בביטוי "לפתוח דף חדש", כך גם המנהג ללבישת לבן בחג השבועות מסמל את שלב ההתחלות החדשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il