X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשת השיווק הציגה רווח של 55 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2013 ■ שיעור הרווח התפעולי עלה מ-2.5% ל-3.5% ■ הושלם פיצול הנדל"ן של הרשת
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

עיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון הראשון, היטיב עם השורה העליונה ברשת שופרסל . מכירות הרשת ברבעון הראשון של 2013 צמחו ב-6.4% והסתכמו ב-2.96 מיליארד שקל. בצירוף ההכנסות מנדל"ן הגיעו ההכנסות ל-2.98 מיליארד שקל. ‏
עיתוי החג גם הביא לעלייה של 4% במכירות חנויות זהות. רצון הרשת לשפר את הביצועים בא לידי ביטוי גם במחירים גבוהים יותר, לצרכן שלדברי הרשת נבעו ממבצעים עמוקים יותר שחלו אשתקד. כך, שיעור הרווח הגולמי של הרשת עלה מ-24.9% ברבעון הראשון אשתקד ל-25.3% ברבעון הראשון השנה.‏
מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, התבטא לא אחת על כוונתו לשפר את תנאי הסחר של הרשת, וגם דבר זה תרם לשיפור הרווח הגולמי.‏ הגידול בהכנסות וברווח הגולמי הזניקו את הרווח התפעולי של שופרסל ברבעון ב-46%, וזה נסק ל-104 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 71 מיליון שקל ברבעון המקביל. בהתאם, שיעור הרווח התפעולי עלה מ-2.5% ל-3.5%.
עם זאת, בנטרול הרווח מהנדל"ן, הרווח התפעולי של הרשת הסתכם ב-71 מיליון שקל, ושיעורו ב-2.4%.
‏בשורה התחתונה, הרווח הנקי של שופרסל ברבעון זינק ב-44.7% והסתכם ב-55 מיליון שקל.
"תהליך שיטתי לשיפור התוצאות"
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, ציין היום (ג') לטובה את "התחזקות מכירות החברה בערוצי הדיסקאונט, לצד שיפור בערוצי המכירות האחרים. תפעולית אנחנו נמצאים במקום טוב, וזה מעיד על מגמה. יצאנו ממסלול של 2.5% רווחיות תפעולית, והגענו ל-3.5%. אנחנו רוצים לייצר תהליך מובנה ושיטתי לשיפור התוצאות".
אברכהן התייחס גם למצב הפיננסי המאתגר של בעלת השליטה, אי.די.בי, ואמר כי "נוחי דנקנר מאוד אוהב את שופרסל, ואנחנו פועלים לייצר תוצאות טובות יותר ודרך זה לתרום לקבוצה".
רפי ביסקר, יו"ר שופרסל, אמר היום כי "כבר 4 רבעונים אנחנו מציגים שיפור ברווחיות ומצליחים לתת ללקוח את הערך הטוב ביותר לכסף, בזכות תהליכים אסטרטגיים ארוכי-טווח שבהם התחלנו כבר לפני שנה וחצי-שנתיים".
אחד התהליכים הללו הושלם בחודש שעבר - פיצול פעילות הנדל"ן של הרשת לחברה-בת חדשה - שופרסל נדל"ן שנמצאת בבעלותה המלאה. בדוחות מעדכנת שופרסל כי חברת הנדל"ן מחזיקה ב-89 נכסים, בשווי של 2.1 מיליארד שקל, שמולם עומדים חובות של 857 מיליון שקל. 68 מנכסיה של שופרסל נדל"ן, בשווי של 1.65 מיליארד שקל, מושכרים לשופרסל תמורת דמי שכירות שנתיים של 124 מיליון שקל. מנכ"ל החברה -בת הוא יוסי צבי, שבעבר כיהן בין היתר כמנכ"ל קניוני ישראל, חטיבת הקניונים של בריטיש ישראל.
מטרת הפיצול הוא מיקוד ניהולי, פיתוח והשבחת הנדל"ן והצפת ערך לחברה ולבעלי המניות. שופרסל צפויה לרשום הוצאות של כ-20 מיליון שקל בגין מהלך הפיצול, רובן ברבעון השני של השנה.
הקבוצה המתחרה של שופרסל, אלון רבוע כחול, מכרה אתמול (ב') ממניות החברה-הבת, רבוע כחול נדל"ן, תמורת כ-49 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 112.5 שקל - דומה למחיר השוק.
המכירה בוצעה אחרי זינוק של 44% בשווי המניה מתחילת השנה, המשקף לחברה שווי של 1.4 מיליארד שקל. שווי החברה האם הוא כ-940 מיליון שקל, והיקף ההחזקה שלה כעת ברבוע נדל"ן עומד על 74.8%.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  07/05/2013   |   עודכן:  07/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נוחי דנקנר / Nohi Dankner
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסח וההתייעלות הקפיצו רווחי שופרסל ב-45%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חן מענית, אפרת פרץ
החברה התייחסה לנושא בתגובה לתביעה נגזרת שהוגשה נגד חברי הדירקטוריון בעניין מענק האופציות לגלעד בשווי 25 מיליון שקל    חבילת השכר והאופציות לגלעד תביא את עלות השכר השנתית שלו ב-2013 ואילך ל-16 מיליון שקל    בחברה לישראל לא מתרגשים: "תנאיו נמוכים יחסית"
אלעזר לוין
גברה (עם סגן הנציב לשעבר) על השותפה קרן בן דוד ועל גינדי החזקות, ותרכוש מגרש ל-24 דירות יוקרה ברמת השרון    20 מהדירות נמכרו מראש לקבוצת רכישה    שתי המשקיעות נפרדו, ורק ממשיכות בשני פרויקטים משותפים
אלעזר לוין
קבוצת רכישה קנתה 20 מ-24 הדירות    המחירים באיזור: 4 חדרים ב-2.6 מיליון שקל, 5 חדרים ב-3.2 מיליון שקל    העסקאות במגדל המשרדים מותנות, ולפי שעה לא יצאו לפועל
איציק וולף
רשת הטלוויזיה האוסטרלית ABC פרסמה כי איש המוסד בן זיגייר נכלא לאחר שפעל ללא אישור והסגיר בטעות איש קשר לבנוני שאמור היה להגיע לגופות נעדרי קרב סולטן יעקוב ולשמור עליהן עד להשבתן לארץ
איציק וולף
עורך הדין איל ינון פרסם חוות דעת על חוק המשילות שיעלה לטרומית מחר    "מבחינה מעשית, התוצאה תהיה ביטולו של מוסד האי-אמון כפלטפורמה מרכזית לדיונים ולביקורת המושמעת על הממשלה"    "יש בהצעה משום סטייה מהעיקרון החוקתי הקיים היום, לפיו בכל עת הממשלה נהנית מאמון הכנסת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il