X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כיהן 16 שנים כמנכ"ל ולאחר מכן יו"ר חברת הביטוח מספר 2 היה בעבר מנכ"ל קופת חולים כללית והבריא אותה פורש כדי לאפשר לבנו קידום? ההסתדרות הרפואית מתנגדת למינוי מי שאינו רופא למנכ"ל הדסה
▪  ▪  ▪
קפלן. לא רופא [צילום: יח"צ]

אביגדור קפלן (73) ימונה למנכ"ל החדש של בית החולים והמרכז הרפואי "הדסה" בירושלים. עקב כך, הוא הודיע (יום ד', 8.5.13) רשמית לכלל ביטוח על כוונתו לפרוש מתפקיד יו"ר החברה, שאותו הוא ממלא בחמש השנים האחרונות. מועד הפרישה טרם נקבע, ויתכן שקפלן יכהן כיו"ר לא-פעיל במשך מספר חודשים. יתכן שקפלן פורש כדי לאפשר לבנו קידום נוסף בהנהלת כלל - הרחבה בהמשך.
קפלן היה בעבר מנכ"ל קופת חולים כללית, הגדולה במדינה, בשנים 1992 עד 1997, והבריא את הקופה מבחינה פיננסית. לפני 16 שנים הפתיע, כאשר "חצה את הקווים" ומונה למנכ"ל כלל ביטוח. קפלן, שלא היה מומחה בנושאי ביטוח, למד את תפקידו במהירות והוביל את כלל ביטוח לשורת שנים רווחיות.
לפני חמש שנים, בהגיעו לגיל 68, פרש קפלן מתפקיד המנכ"ל, ומונה ליו"ר פעיל של החברה. במקומו כמנכ"ל בא שי טלמון, שהוחלף לפני מספר חודשים. קפלן המשיך כיו"ר פעיל.
משרת מנכ"ל הדסה - אחד המוסדות הרפואיים הגדולים בארץ, ובעל מוניטין בינלאומי - פנויה מאז התפטר המנכ"ל האחרון, ד"ר אהוד קוקיה, לפני מספר חודשים. ד"ר יובל וייס מכהן מאז כממלא-מקום למנכ"ל. "הדסה" נמצאת בשליטת ארגון נשות הדסה. ועדת האיתור של המרכז החליטה להמליץ על קפלן, וקיבלה את הסכמתו לכך. בין הנימוקים לבחירת קפלן: נסיונו כמנכ"ל קופות החולים מספר 1 של ישראל, וכן הצלחתו להבריא את קופת חולים ולהוביל את כלל ביטוח לשנים רווחיות.
ארגון נשות הדסה מודאג מגרעון של 200 מיליון שקל בתקציב המרכז הרפואי, המעסיק 6,000 עובדים. תפקידו הראשן והדחוף ביותר של קפלן יהיה להבריא מבחינה פיננסית את "הדסה", מבלי לפגוע ברמתו הרפואית הגבוהה. ההנהלה ביקשה באחרונה לפטר 200 עובדים.
בינתיים צץ מכשול פתאומי בדרך למינויו של קפלן: ההסתדרות הרפואית הודיעה שהיא מתנגדת למינוי, מאחר שקפלן איננו רופא. ההסתדרות מציינת, שכל בתי החולים בארץ מנוהלים בידי רופאים. ההסתדרות חוששת שקפלן, הידוע כמומחה פיננסי, יבקש להבריא את הדסה על-ידי קיצוצים שיפגעו ברמתו הרפואית הסתדרות הרופאים עלולה לנקוט עיצומים נגד מינויו של קפלן.
בתגובה אומרת הנהלת הדסה, כי לצידו של אביגדור קפלן יכהן מנהל רפואי, שיהיה אחראי על הצדדים הרפואיים של הפעלת המרכז.

הבן יישב על כסא אביו?

בנו של קפלן, ראובן, מנהל כיום את כלל בריאות, שהיא חברה-בת של קבוצת כלל. במסגרת הארגון-מחדש בקבוצת כלל ביטוח, תמוזג כלל בריאות לתוך החברה האם, וקפלן מונה למשנה למנכ"ל, בתפקיד בכיר. לא מן הנמנע, כי בעתיד יישב על כיסא המנכ"ל, כיורש לא-ישיר של אביו. אם יקודם קפלן הבן לתפקיד המנכ"ל, לא סביר שיהיה כפוף לאביו, היו"ר.
כלל ביטוח היא חברת הביטוח מספר 2 בישראל. היא סיימה את 2012 ברווח של 145 מיליון שקל. החברה נמצאת בשליטת קבוצת נוחי דנקנר.

תאריך:  08/05/2013   |   עודכן:  08/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קפלן ימונה למנכ"ל "הדסה" - פורש מכלל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שופטים פורשים ב70,למה לא קפלן? ל"ת
שאלת תם  |  8/05/13 15:30
2
האם החלה תופעת מנוי גראיטרים
לפידס  |  8/05/13 18:12
 
- בינתיים הדמנציה אצל"הצעירים"
מיכל מירושלים  |  8/05/13 22:50
3
האם הסניליות השתלטה עלינו
אחימלך  |  8/05/13 18:29
4
ההתקדמות של הבן ראובן קפלן
איש כלל  |  9/05/13 06:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
היועמ"ש וינשטיין אימץ את המלצות הצוות בראשות שרית דנה למניעת הדרת נשים    בהמלצות: איסור להעלות נשים מדלת אחורית באוטובוס וסיום ההסדר המפלה מול רדיו קול ברמה
עופר וולפסון
הסתכם ב-7.7 מיליארד שקל בינואר-אפריל בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד    באפריל לבדו נמדד גירעון של כ-3 מיליארד שקל    מתחילת השנה התייצב הגירעון על 4.5% מהתוצר    מגמת ירידה בהכנסות ממיסים ישירים
איציק וולף
יו"ר הכנסת קיבל בלשכתו את כרכי הדוח השנתי של ביקורת המדינה    "אסור שהדוח החשוב הזה יהיה כאבן שאין לה הופכין"
מירב ארד
בחפירות שנערכות לפני סלילת כביש 21 נחשפו גם מפתח בן כ-2000 שנה וכלים ששימשו את החוצבים    נראה שאבני הענק שנחצבו במקום שימשו לבניית מבני הציבור המפוארים בעיר
איציק וולף
סגנית מנהלת מחלקת ירדן במשרד החוץ: שינוי המצב הקיים היום "יעורר את כל העולם"    מפקד משטרת ירושלים: רק החלטת ממשלה או פסיקת בג"ץ יאפשרו תפילת יהודים בהר    המופתי של ירושלים עוכב בחשד למעורבות במהומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il