X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקר המדינה קובע כי הגדלת הנפח של שירותי הרפואה הפרטית בישראל מעצימה את החשש לפגיעה בערכי השיוויון ונעשית תוך ריכוזיות יתר שכוללת מצב מובנה של ניגוד עניינים
▪  ▪  ▪
הכסף יענה את הכל [צילום: פלאש 90]

מבקר המדינה, השופט (בדימ.) יוסף שפירא, קובע כי הגידול בשירותים הרפואיים שמספקת הרפואה במערכת הפרטית וגידול המשתמשים בה בשנים האחרונות מעצימים את החשש לפגיעה בערכי השוויון, מגדילים את ההוצאה הפרטית של חברי הקופות ואף את ההוצאה הלאומית לבריאות. חוות דעת זו נכתבה במסגרת דוח הביקורת השנתית הראשון שמפרסם שפירא מאז נכנס לתפקידו.
לדבריו, גידול השימוש ברפואה פרטית משפיע על מעבר של כוח אדם רפואי ופרה-רפואי מבתי החולים הציבוריים לבתי החולים הפרטיים, ועולה מיעדיה חשש לביצוע ניתוחים משיקולים שאינם רפואיים גרידא, תחרות בלתי הוגנת בבתי החולים הציבוריים, ועוד. כל זאת, למרות הדעה הרווחת במערכת הבריאות שלרפואה במערכת הפרטית יתרונות רבים, כמו יעילות תפעולית, אפשרות לבחירת רופא, תנאי אשפוז משופרים וזמני המתנה קצרים לביצוע פרוצדורה רפואית ולמרות הגברת התחרות.
לבחון צעדי ייעול בבתי החולים הציבוריים
שפירא ציין בדוח כי הבריאות שם לו למטרה לחזק את צביונה הציבורי של מערכת הבריאות וקבע כמה יעדים להשגתה. "אשר על כן, ראוי לבחון נקיטת צעדי ייעול תפעוליים בבתי החולים הציבוריים כדי להשיג יעדים אלה. בתוך כך, על המשרד לבצע עבודת מטה מקיפה ויסודית, בין השאר, בעניין יחסי הגומלין בין בתי החולים הפרטיים לממשלתיים, של הכללית או בתי חולים ציבוריים אחרים ולנקוט צעדים לחיזוק כושר התחרות של הרפואה במערכת הציבורית מול הרפואה במערכת הפרטית", ציין.
עוד כתב כי במצב הדברים כיום קיימים תמריצים רבים, שגורמים לחולים לבחור לקבל שירותים במערכת הרפואה הפרטית. כך למשל, האפשרות לבחור רופא, האפשרות לקצר את זמן ההמתנה לביצוע פרוצדורה רפואית, האפשרות לבחור אביזר, תנאי מלונאות משופרים והיצע גדול של ביטוחים מסחריים פרטיים.
לדברי המבקר, בשל החשש מפעולות רפואיות הנובעות משיקולים שאינם רפואיים בלבד, מן הראוי להבטיח תהליכי בקרה ופיקוח על ביצוע פרוצדורות במערכת הרפואה הפרטית וליישמם, לרבות בבתי החולים הפרטיים. משרד מבקר המדינה מעיר, כי אין כיום לציבור מידע על איכות הפעילות הרפואית בבתי החולים הממשלתיים או של הכללית או ציבוריים אחרים או הפרטיים, מידע שחשיבותו רבה לצורך השוואה בין בתי החולים השונים. לדעת משרד מבקר המדינה, מן הראוי שהמשרד יגבש מדדי איכות ותקנים לפעילות הרפואית בבתי החולים, שייקחו בחשבון את גיל החולה, מצבו הרפואי וחומרת מחלותיובטרם הפרוצדורה הרפואית, במהלכה ולאחריה.
עוד כתב כי ראוי שמשרדי הבריאות והאוצר ישתפו פעולה לאלתר כדי לצמצם תופעה של כפל הוצאות על ביטוחי בריאות, הגורמת להגדלת ההוצאה הלאומית לבריאות בלא לשפר את בריאותה של האוכלוסיה.
בביקורת עלה כי תהליכי קבלת ההחלטות להקמת בית החולים באשדוד, כבית חולים ציבורי שתותר בו הפעלת שירותי רפואה פרטית במגבלות מסוימות, לא כללו עבודת מטה סדורה ומפורטת לקביעת הסכום המרבי שהמדינה תקצה להקמתו במכרז אל מול עלות הקמת בית חולים ממשלתי. אם משרד האוצר סבר כי מדיניות הממשלה אינה תואמת עוד את הוראות החוק, היה עליו לפעול לגיבוש הצעה לשינוי החקיקה, בין בעצמו ובין באמצעות הבאת הנושא להכרעת הממשלה. לחלופין, היה על משרד האוצר לפעול על-פי הוראות החוק.
מבקר המדינה ציין עוד כי למשרד הבריאות יש כמה תפקידים: לייצר שירותי בריאות ולספקם - חלקם באמצעות בתי החולים הממשלתיים שבבעלותו, לגבש מדיניות בריאות לאומית, לתאם את הגופים במערכת הבריאות, לפקח עליה ולפעול לאסדרתה.
כיום מחזיקות שלוש קופות חולים בבתי חולים פרטיים, ואחת מהן - גם בבתי חולים ציבוריים. "במציאות זו נוצרת ריכוזיות יתר של מערכת הבריאות ומובנה בה מצב של ניגוד עניינים בשל קשרי הבעלות וספקי השירותים לחברי הקופות ולכלל תושבי המדינה", קבע והוסיף כי בהתחשב בסוגיות אלה, על משרדי הבריאות והאוצר לתת את דעתם למבנה מערכת הבריאות, לדון בו ולקבוע בעבודת מטה מקיפה את דרכי הבקרה והפיקוח על הרפואה הציבורית והרפואה הפרטית.
"על משרדי הבריאות והאוצר לבחון את השינויים שחלו בפרק הזמן הארוך שעבר מאז חקיקתו של חוק ביטוח בריאות ממלכתי בשנת 1994, בייחוד לנוכח המגמות המסתמנות במערכת הבריאות הציבורית והפרטית, המשפיעות על הכלכלה וגורמות להגדלת ההוצאה הלאומית והפרטית לבריאות, תוך שימור ואף חיזוק הרפואה במערכת הציבורית, שהיא לב לבה של הרפואה בישראל. ראוי לערוך דיון ציבורי בכלל הסוגיות אף בדרג הממשלה והכנסת. בכלל זה יש מקום לשקול הקמת ועדה ציבורית שתוכל להתעמק בסוגיות ותגבש המלצות בנדון", לשון הדוח.

יחימוביץ': הפירות הבאושים של ייבוש הרפואה הציבורית

ראש האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה בעקבות הפרסום כי טביעות האצבע של העשור הכלכלי שבשליטת נתניהו מאז שימש שר אוצר ניכרות עד כאב.
"מערכת הבריאות היא ענייה, רזה, ולעיתים על סף חוסר תפקוד. הייבוש התקציבי המכוון שביצעו כל הממשלות בעשור זה פגעו קשות במערכת הבריאות שלנו, שבעבר הייתה לדוגמה ולמופת וגם היום מחזיקים אותה על גבם צוותים רפואיים נפלאים", אמרה.
לדבריה, ייבוש הרפואה הציבורית הביא לפריחת מערכת פרטית, ולכך שרוב אזרחי ישראל משלמים מכיסם על מה שמגיע להם כזכות יסוד.
"שוב נחשפים פירות הבאושים של המעבר מהשקעה ציבורית להפרטה ולהפקרת מעמד הביניים והעניים לחסדי השוק הפרטי. למרבה הצער , מדיניותו החדשה-ישנה של שר האוצר לפיד היא המשך ישיר לייבוש, לקיצוץ, ולפגיעה האנושה ברפואה הציבורית בישראל", דברי יחימוביץ'.

תאריך:  08/05/2013   |   עודכן:  08/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשש לפגיעה בשוויון בשירותי הרפואה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
עופר וולפסון
מבקר המדינה איתר ליקויים רבים בפעילות המשרד האחראי על חינוך ילדינו: חוסר התאמה בין הכשרת מורים ובין המקצוע שהם מלמדים; היעדר שילוב בעלי צרכים מיוחדים בכיתות רגילות למרות החקיקה; כישלון בעידוד לימוד מקצועיים הומניים; מערכת מחשוב חדשה שפגעה בפעילות המכינות הקדם-אקדמיות ושימוש בכספי קרנות ההשתלמות בניגוד לתכליתם
עופר וולפסון
6 שנים לאחר הביקורת הראשונה, קובע המבקר כי משרד החינוך לא עשה די כדי לצמצם את תופעת הרמאויות, וכי זו אף גדלה בשנת תשע"א    הנתונים סותרים ממצאים שפרסם משרד החינוך עצמו
איציק וולף
מבקר המדינה מביע חשש מפני השפעה של מודל התמריצים הכלכליים למנהלי מוסדות פרטיים שבהם חוסים נכי נפש על האופן הענייני שבו מתקבלות החלטותיהם    דורש פיקוח הדוק יותר של הרגולטור על אופן התנהלות מוסדות אלו
מירב ארד
זריקת אחריות בין מינהל הדלק ורש"ת בנושא פיקוח על איכות הדלק הסילוני    המבקר: להקים גוף מרכזי שיכוון את האסדרה והפעילות בתחום
עידן יוסף
מספר העובדים שאישר שר האוצר שטייניץ להעסיק בפרויקט הרכבת לירושלים היה גבוה מהנדרש בחוזה    השר והממונה על ההיתרים לא נשמעו לגורמי המקצוע וגרמו הפסד למדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il