X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דורש ממשרד האוצר למתן את קיצוצי התקציב של מענקי האיזון, שכרגע מסתכמים ב-400 מלש"ח, אחרת ישבית את הרשויות מיום ב' הקרוב עוד מציעים במשרד האוצר לקצץ 100 מלש"ח בתקציב משרד הפנים
▪  ▪  ▪
שלמה בוחבוט, יו"ר השלטון המקומי [צילום: פלאש 90]

מרכז השלטון המקומי הודיע (יום ד', 8.5.13) בכנס חירום של מטה המאבק על כוונתו לפתוח בשביתה כוללת של הרשויות המקומיות בישראל ביום שני הקרוב ה-13 במאי, במידה שמשרד האוצר לא יספק תשובות ברורות ומספקות, לדידו, לגבי תקציבי הקיום והפיתוח של הרשויות המקומיות.
במרכז השלטון המקומי אומרים כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח כי מענקי האיזון לא ייפגעו והיקפם יישמר על 2.8 מיליארד שקל ולמרות הבטחתו זו משרד האוצר החליט לקצץ 400 מיליון שקל מהם. בנוסף, בכוונת האוצר לקצץ גם במענקי הפיתוח של משרד הפנים לרשויות הפריפריה.
הקיצוץ מורכב בין היתר מביטול פרס שר הפנים לרשות מקומית מצטיינת, שמחלק מדי שנה 20 מיליון שקל, מביטול ההקצבה של 10 מיליון שקל לקריות חינוך ומקיצוץ של כל מענקי הפיתוח לרשויות המקומיות, שהיו אמורים לעמוד על 76 מיליון שקל ב-2014. כמו-כן, מציעים במשרד האוצר לקצץ עוד 100 מיליון שקל בתקציב משרד הפנים ולבטל את הפטורים מארנונה שהוענקו בארבע השנים האחרונות במסגרת חקיקה בכנסת.
לדברי הרשויות, הקיצוץ ידרוש השלמות בדרכים אחרות, שיבואו בדמות ארנונה יותר גבוהה ופחות שירותי חינוך לאזרחי ישראל.
עוד אומרים במרכז השלטון המקומי כי בכוונת משרד האוצר לבצע קיצוץ דיפרנציאלי תוך הסטת תקציבים בין הרשויות הגדולות לקטנות, מבלי שהדבר תואם עמם ומבלי לקבוע מהו סל השירותים לתושבים ומהיכן לקצץ. כמו-כן, הם אומרים כי בכוונת האוצר לקדם בחוק ההסדרים עוד רפורמה בנושא תאגידי המים, כאשר לאחר הרפורמה האחרונה חלה עלייה גדולה במחירי המים בשנים.
"להחזיר את ניהול משק המים לרשויות המקומיות"
יו"ר השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר בתגובה: "המדינה רוצה 400 מיליון שקלים מהרשויות החזקות שיוחזרו להם בתוך 10 שנים ללא ריבית. אני מתנגד למהלך זה בכל תוקף משום שהממשלה לא יודעת לעמוד בהבטחותיה. ניתן לשתף פעולה עם הליך זה רק אם הממשלה תבטיח שלא יהיה קיצוץ בחינוך ובתקציבי האיזון והפיתוח ובנוסף אנו דורשים לבטל את תאגידי המים ולהחזיר את ניהול משק המים לרשויות המקומיות או לחלופין להקים אשכול אזורי בו יהיה תאגיד אחד האמון על תחום המים, וועדת ניסן ריכזה את המענה בנושא זה".
יואל לביא, ראש עיריית רמלה וחבר במטה המאבק, טען כי "זהו המאבק של הרשויות החלשות ולא של החזקות: המאבק הוא בראש וראשונה שלנו. אנו נאבקים על בעייתם של התושבים, על הישרדותם. אני מבין את הצורך לכסות את הגרעון אבל אסור למשרד האוצר לקצף לאלו שאין להם, שיעלה מיסים לאלו שמשתכרים 30,000 שקל לחודש ולא לאלו המרווחים משכורת מינימום ובקושי גורמים את החודש. תעזבו את החלשים בחברה הישראלית, הפערים גם ככה גדולים מדי".

תאריך:  08/05/2013   |   עודכן:  08/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השלטון המקומי מאיים: מיתון הקיצוץ או שביתה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם אני נגד הגזרות,אך בשביל====
יוד יוד  |  8/05/13 21:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
אלעזר לוין
תוקף בחריפות את החלטת האוצר לבטל מענק של 60,000 שקל לצעירים שירכשו דירות בחריש ובערים אחרות    "הממשלה הבטיחה לעזור לצעירים, אך עושה ההפך, ועלולה להביא לירידתם מן הארץ"    יזמים: נילחם נגד ביטול המענק
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע כי הוא מעניק גיבוי לשר האוצר בשורת הגזירות הכלכליות שהציג    "נושא אחד, תקציב הביטחון, נשאר פתוח וצריך להיפתר"
עידן יוסף
הלילה (ג') בחצות יעלה המס המוטל על סיגריות, טבק לסיגריות, סיגרים וסיגרלות    תוספת המס הצפויה מהעלאת מס הקנייה היא כ-800 מיליון שקלים לשנה
עופר וולפסון
דורש תשובה מיידית מהאוצר האם יקצץ מתקציבי הפיתוח והאיזון של הרשויות וכמה    "עד לרגע זה לא קיבלנו תשובה ברורה מצוות אנדורן בנוגע להיקף תקציב השלטון המקומי, המדינה מסתירה את הנתונים האמיתיים"
עופר וולפסון
טיוטת התקציב הדו-שנתי חושפת כי קשישים סיעודיים ישלמו בקרוב סכום של 105 שקל לחודש, במקום 70, עבור העסקת עובד    המבקרים: "גזירה חסרת טעם, אחרי הגדלת ההשתתפות העצמית בתרופות, הקיצוץ בסל התרופות והעלאת המיסים"
רשימות נוספות
לפיד: האפשרות האחרת הייתה קריסת המשק  /  עופר וולפסון
יחימוביץ' על הצעת התקציב: "אכזריות ובגידה"  /  עופר וולפסון
הפרטה חלקית לרפאל ולתעשיה האווירית  /  עופר וולפסון
שוב אותן גזירות  /  איתמר לוין
הצביעות חוגגת  /  נסים גבאי
קרטלים ברשות המדינה  /  קובי קמין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il