X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סעיף 2(ד) שלח את הלקוחות לסעיף 1(ב), ששלח אותם לפרק ההגדרות בחלק הראשון של הפוליסה ביהמ"ש קבע: הבנק לא הסביר את התנאים כיאות ולכן הביטוח יהיה בתנאים כפי שהבינו הלווים
▪  ▪  ▪
חובת נאמנות כבנק וכסוכן ביטוח [צילום: פלאש 90]

בנק מזרחי-טפחות מסר מידע מעורפל בנוגע להגבלת ביטוח חיים במסגרת משכנתה, ובכך הפר את חובתו למסור ללקוחותיו מידע מלא ומדויק. כך קובע (30.4.13) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אריה רומנוב.
משה ורובי תורג'מן נטלו מהבנק בשנת 1995 הלוואה בסך 540,000 שקל לרכישת דירה במבשרת ציון. ביטוח החיים שלהם הוגבל ב-400,000 שקל, וכאשר נפטר משה תורג'מן - נדרשה האלמנה לפרוע את יתרת ההלוואה והבנק אף ביקש למכור את הדירה לכיסוי היתרה. רובי תורג'מן טענה, כי סברה שההגבלה בסך 400,000 שקל מתייחסת לסכום המשכנתה כפי שיהיה בכל עת, כך שאם בעת פטירת בעלה הייתה היתרה נמוכה יותר - היא מכוסה על-ידי הביטוח. הבנק טען, כי המגבלה התייחסה למועד נטילת ההלוואה, כך שבכל מקרה 140,000 שקל לא היו מבוטחים.
רומנוב קובע, כי תורג'מן היו רשאים להניח שמדובר בתקרה המתייחסת ליתרה המשתנה של ההלוואה, ואף מעיר שמשה אמר לרובי על ערש דווי שהמשכנתה מכוסה על-ידי הביטוח. לדברי רומנוב, הבנק חב נאמנות לבני הזוג הן כבנק והן כסוכן הביטוח שמכר להם את הפוליסה, אך הוא לא עמד בחובה זו. וכך הוא מתאר את הצורה המסורבלת בה נוסחה הגבלת סכום הביטוח:
"בכותרת הפוליסה כתוב בסוגריים כי מדובר בפוליסה 'עם הגבלת סכום הביטוח', והדבר אף מצויין בסעיף 2(ד) ל"הצהרה ובקשה' אשר בסמוך לו חתמו המנוח והמבקשת. אלא שסכום ההגבלה לא מפורש בסעיף 2(ד) בצורה בהירה ומפורשת, כגון על-ידי אמירה מפורשת כי מדובר בסכום של 400,000 שקל, אלא נאמר בסעיף זה כי 'סכום הביטוח מוגבל כמפורט בסעיף 1ב לפוליסה'.
"יוצא, איפוא, שעל המעיין בפוליסה לפנות לסעיף 1ב לפוליסה כדי ללמוד מה סכום ההגבלה, אלא שגם בסעיף זה לא מפורש סכום ההגבלה, שכן הוא מפנה את המעיין להגדרת המונח 'סכום ההגבלה' כפי שמופיע בפרק ההגדרות המופיע בחלקה הראשון של הפוליסה. יוצא, שבמקום לרשום את הדברים בצורה ברורה ומפורשת, כפי שלכאורה ראוי היה שייעשה ללא כל קושי, מחייבת הפוליסה את המעיין לקיים בדיקה מעמיקה, אשר ספק רב אם היא שווה לכל נפש, ובכלל זה לבעלה המנוח של המבקשת שעבד בשעתו כקבלן בניין, ולמבקשת, העובדת כיום בבית חולים הדסה כעובדת משק".
רומנוב מגיע למסקנה, כי הבנק לא הסביר כיאות לבני הזוג את משמעות הכיסוי המוגבל, ולכן יש לקבוע שהביטוח היה כפי שסברו: בסכום קבוע של 400,000 שקל. לפיכך נקבע, שעל תורג'מן לשלם לבנק רק את היתרה שנותרה, אם נותרה, לאחר הפעלת הביטוח בסכום זה. את הבנק ייצג עו"ד יעקב אמסטר, ואת תורג'מן - עו"ד אמיר כהן.

תאריך:  12/05/2013   |   עודכן:  12/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריה רומנוב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי התערב בממצאי העובדה שקבע שופט השלום דניאל בארי והרשיע את השוטר בגרימת חבלה חמורה לאזרח, לאחר שקבע: בארי התעלם מעדויות רלוונטיות ומסתירות בדברי השוטרים
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי התערב בהחלטה של בית הדין הארצי, אשר התעלם מקביעות מפורשות של בתי המשפט בעניינו של עורך דין שהטריד צעירה ואף כינה את מעשיו "חיזור מנומס שמקורו בהתאהבות מוגזמת"
איציק וולף
קורקע מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים מדגם שובל    כוחות גדולים סורקים את המים בניסיון לאתר את השברים
איציק וולף
לאחר שנאלץ לעזוב את הכנסת ינסה מי שהיה כבר בעבר ראש עיריית רעננה לשוב אל הלשכה המוכרת לו היטב
איציק וולף
חוסני מובארק אמר שאסור עדיין לשפוט את תפקודו של הנשיא הנוכחי של מצרים    לאחר הפסקה של חודש התחדש משפטו החוזר של הנשיא לשעבר שהורשע במעורבות בהרג מפגינים אך יימשך רק בעוד חודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il