X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שרי הקבינט ישמעו מן הרמטכ"ל סקירה על האיומים שבפניהם ניצבת ישראל בניסיון לצמצם את הקיצוץ של 4 מיליארד השקלים בתקציב הביטחון ח"כ בר-לב: חברה חזקה חשובה יותר לביטחון הלאומי מאשר עוד אוגדה משוריינת
▪  ▪  ▪
גנץ ויעלון. סקירת איומים [צילום: אריאל חרמוני]

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני ידונו הבוקר (א', 12.5.13) בקיצוץ המתוכנן בתקציב הביטחון. בדיון ישתתף גם הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, ובכירים נוספים במטכ"ל.
בכירי המטכ"ל יערכו לשרים סקירת עומק על האיומים שבפניהם ניצבת ישראל בניסיון למנוע את הקיצוץ בתקציב הביטחון.
משרד האוצר מעוניין לקצץ 4 מיליארד שקל מתקציב הביטחון לשנת 2014. מנגד טוענים בכירי מערכת הביטחון, כי קיצוץ שכזה יפגע הן בתוכניות ארוכות טווח והן בפעילות השוטפת.
ח"כ עמר בר-לב, לשעבר מפקד סיירת מטכ"ל וכיום יו"ר ועדת המשנה למשאב האנושי ולהכשרות בוועדת החוץ והביטחון, קרא הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו לראש הממשלה, לשר האוצר ולשר הביטחון שלא להיבהל ולקצץ בתקציב הביטחון.
"כוחנו הוא באדם שבטנק ולא רק בטנק ולכן אני מציע לשר האוצר, לראש הממשלה ולשר הביטחון לעזור לאדם שבטנק לנצח ולקצץ בתקציב הביטחון. לא בצורה מופקרת ודרסטית וללא פגיעה בזרוע הארוכה של צה"ל, החשובה למול האיום האירני, אך ביתר הדברים ולא רק בשומן יש לקצץ", ציין.
עוד הוסיף כי חברה חזקה חשובה יותר גם לביטחון הלאומי ובוודאי ליכולת העמידה של העורף מאשר עוד אוגדה משוריינת. "חברה חזקה היא חברה בה החינוך שווה לכולם, הבריאות בפריפריה טובה ונמצאת בהישג יד כמו במרכז ושבה אזרחים יכולים ליהנות מדיור סביר ללא צורך בשעבוד עיקר הכנסתם למשך רוב חייהם", אמר.
ח"כ איתן כבל ציין כי אם יש דבר שניתן היה לברך עליו בתוך ים הגזרות האכזריות של לפיד, הרי זה הקיצוץ בתקציב הביטחון. "עכשיו מגיע ראש הממשלה ואומר כי יגבה את לפיד בכל מהלכיו נגד מעמד הביניים והשכבות החלשות, אך את הקיצוץ בתקציב הביטחון יבחן מחדש. המשמעות של ביטול הקיצוץ הזה תהיה קשה מאוד ותביא לקיצוצים נוספים במשרדים החברתיים, שיוסיפו לפגיעה הקשה גם כך בכולנו", אמר.
כבל הוסיף כי הוא קורא לראש הממשלה נתניהו לגבות את שר האוצר, יאיר לפיד, ביחס לקיצוץ בתקציב הביטחון. "הרי גם אתה יודע שמעולם ישראל לא הייתה בטוחה יותר אל מול שכנותיה המתפרקות ואין לנו צורך בפיתוחים צבאיים עם תקציבי עתק שמתאימים למלחמות של האתמול. רוצה להצר את צעדיו? התחל בביטול הגזרות החברתיות", אמר.

תאריך:  12/05/2013   |   עודכן:  12/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מערכת הביטחון נאבקת בקיצוץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תקצצו במיטה הזוגית של ביבי
אזרח כועס.  |  12/05/13 14:31
2
לקצץ עד שורשיו את משהב"ט
עידןסובול  |  12/05/13 16:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
יואב יצחק
תוך שבועות ספורים מאז שמונה לשר האוצר, מתאמתות התחזיות הקודרות: יאיר לפיד ברח    בניגוד לדבריו, התנהלותו לא מעידה על מנהיגות אלא על פחדנות    בורותו בנושאים הכלכליים מסכנת את הציבור    הוא יהיר, הוא שחצן, הוא פחדן, והגרוע מכל: הוא רמאי
עופר וולפסון
שר האוצר מבטיח כי הכלכלה תשתקם מהר מן המצופה    אומר כי בכוונתו לרוץ בבחירות הבאות לראשות הממשלה, אולם הוא אינו עוסק בכך כעת: "מחכה לפירות העבודה שלנו"
עמוס עמירן
אפשר להעביר חלק מהמאסה מתחום אחד לתחום אחר אך אי-אפשר להימנע מלשתף את מעמד הביניים    מי שיצר את גירעון הענק אלה נתניהו ושטייניץ, שהוסיפו חטא על פשע וסיפרו לעם ישראל עד כמה מצבנו הכלכלי טוב
עופר וולפסון
שר האוצר נפגש עם מנכ"ל טבע, ג'רמי לוין, והודיע על כוונתו להביא לשינויים בנושא הרווחים הכלואים והטבות המס    השניים סיכמו על פתיחת מו"מ אינטנסיבי
דניאל גיגי
הגזירות הכלכליות החדשות שיאיר לפיד מטיל על הציבור הן המשך ישיר למדיניות הכלכלית של נתניהו, שמקדמת את בעלי ההון על גבו של מעמד הביניים והאוכלוסיות המוחלשות. אזרחי ישראל שוב נתנו את האמון שלו באדם הלא נכון, כשהצביעו עבור מפלגה חדשה שמובלת על-ידי אדם מנותק שאינו מבין את המצוקות שבהן נמצא הציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il