X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבנק שנכווה בפרשת סניף הירקון מגלה זהירות לנוכח כל חשש להלבנות הון - אך לעיתים זהירותו מביאה לכך שהוא פוגע בלקוחות ללא הצדקה
▪  ▪  ▪
עדות מביכה של בכיר בבנק [צילום: פלאש 90]

פרשת החשדות להלבנת הון בסניף הירקון של בנק הפועלים אומנם נסתיימה בקול ענות חלושה, אך דומה שהבנק נוקט בגישה לפיה "מי שנכווה ברותחין נזהר בצוננין". שני פסקי דין של בתי משפט מחוזיים, שניתנו בתוך עשרה ימים, מלמדים שבנק הפועלים נוקט משנה זהירות כאשר הוא נתקל בלקוחות העלולים לבצע הלבנות הון - אם כי לעיתים דווקא זהירותו מביאה אותו לפעול בצורה בלתי תקינה.
נכיון צ'קים או פריטת צ'קים?
במקרה הראשון קבעה נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, הילה גרסטל, כי לבנק הפועלים היה יסוד לחשוש שפעילות נכיון הצ'קים שמבצעת באמצעותו חברת אימפריה יאסין היא למעשה הלבנת הון. גרסטל אומרת (29.4.13), כי אופי הפעילות של אימפריה יאסין בסניף ראש העין של בנק הפועלים הוא למעשה פריטת צ'קים, שכן לא מדובר בפדיון צ'קים עתידיים אלא במתן מזומן תמורת צ'קים מיידיים (תוך נטילת עמלה נכבדת). לאור זאת קיים חשש, קבעה גרסטל, כי מדובר בפעילות שנועדה לעקוף את הנהלים הבנקאיים הרגילים ולשרת את מי שאינם יכולים לעבוד מול הבנקים.
עם זאת קבעה גרסטל, כי המידע המחשיד לא עמד בפני בנק הפועלים כאשר הודיע אשתקד לאימפריה יאסין על סגירת חשבונה, ולכן הוא הפר את חובות האמון ותום הלב שלו כלפיה. לאור זאת החליטה גרסטל, כי חשבונה של החברה בבנק יישאר פתוח, כל עוד היא תקפיד לפעול בהתאם לרישיון שקיבלה מבנק ישראל ותבצע רק נכיון צ'קים ולא פרעון צ'קים.
חשד שלא הוכח
במקרה השני קבע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יונה אטדגי, כי בנק הפועלים סגר ללא הצדקה חשבון שפתחה חברה העוסקת בהלוואות חוץ-בנקאיות, לאחר שלא הוכיח את חשדותיו לפיהם החשבון ישמש להלבנת הון. מדובר בחשבון של חברת לד אביבים בסניף בן-יהודה (תל אביב) של הבנק, אותו נדרשה לסגור לאחר ימים אחדים. הבנק טען, כי מנהל החברה, אייל סיטהכל, הסתיר מידע ומסר מידע מוטעה ולכן קיים חשש שהחשבון ישמש להלבנת הון.
אטדגי קובע: "הנתבע הרבה לטעון ולרמוז לפעילות בלתי כשרה של התובעת בתחום הלבנת ההון, אך כשל לחלוטין בהוכחת טענותיו, ולו גם במבחן ההסתברות המינימלי הנדרש במשפט האזרחי, נמנע בצורה תמוהה ובולטת מהעדת העדים הרלוונטים ובחר להעיד במקומם עד שהודה במפורש כי כל ידיעותיו שאובות מאחרים וכי אין לו כל ידע אישי בנדון". העד היחיד מטעם הבנק היה משה אלמליח, סגן מנהל מחלקת הלבנת הון, ואטדגי מכנה את עדותו "מביכה".
בתצהירו טען אלמליח, כי בדיקה שביצע הבנק העלתה, כי סיטהכל "נחשד בעבר בעבירות הונאה, מרמה וזיוף הקשורות בניכיון שיקים ומתן הלוואות בשוק האפור". ואולם, בפועל מדובר היה בתביעה אזרחית אחת בלבד בה זכה סיטהכל. הבנק חויב בתשלום הוצאות בסך 8,000 שקל, ואטדגי ציין שלד אביבים יכולה להגיש נגדו תביעת נזיקין בנפרד. את החברה ייצג עו"ד רועי סלוקי, ואת הבנק - עו"ד נחום הופטמן.

תאריך:  16/05/2013   |   עודכן:  16/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
החיסון נגד סרטן השד מונע כמחצית מהישנות המחלה    חברת גאלנה ביופארמה עוסקת כעת ברישוי החיסון מתוך כוונה לייצרו תוך ארבע שנים    חיילות מוּעדות לחלות בסרטן השד הרבה יותר מאזרחיות בנות גילן    בינתיים פותחו חיסונים נגד וירוסים, שגורמים סרטן כבד וסרטן צוואר הרחם, שבהם נמצא החלבון HER2    חוקרי הצבא האמריקני מנסים להפעיל את החיסון נגד חלבון אחר, FTB, שנמצא בתאי סרטן
אביתר בן-צדף
מאה מיליוני דולר הושקעו מאז 2006 בפיתוח גלאי, שקולט את פעילות המוח, וממירה לפקודות, המפעילות את היד התותבת
תומר לוי
בגרון חנוק שוער חיפה נפרד: "סחטתי את גופי עד הקצה"
צחי הופמן
900 מיליון משתמשי אנדרואיד וגרסה חדשה לגלקסי S4    משיקה שירות מוזיקה שיאפשר לסרוק מיליוני שירים בעלות חודשית
איציק וולף
פלשתינים הצליחו להבעיר ג'יפ וגרמו לארבעה חיילים לפציעות קלות    ארבעה חשודים נעצרו בלילה    סמוך לשער שכם בירושלים התעמתו עשרות פלשתינים עם שוטרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il