X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע לראשונה שעל האב לעבור בדיקה גנטית בטרם יירשם הילד כבנו מציע למדינה לקבוע את חובת הבדיקה כאשר תעביר לחקיקה את המלצות ועדת מור-יוסף
▪  ▪  ▪
שנלר. למנוע ספקות [צילום: בוצ'צ'ו]

פונדקאות בחו"ל מחייבת בדיקה גנטית של האב לפני שהתינוק יירשם כבנו. כך קובע לראשונה (8.5.13) בית המשפט המחוזי בתל אביב, בקבלו את עמדת המדינה.
השופט ישעיהו שנלר מנתח באריכות את הפסיקה בנוגע לפונדקאות בכלל ולפונדקאות בחו"ל בפרט. מסקנתו היא, כי טובת הילד מחייבת שלא יהיה שום צל של ספק בנוגע לזהותו של אביו (למשל לנוכח האפשרות של טעות בהפריית הביצית), ולכן יש לחייב את האב לעבור בדיקה גנטית. שנלר אומר, כי זהו הפתרון הטוב ביותר, גם אם הוא כרוך בעיכוב מסוים ברישום הילד כבנו של האב.
רצוי שגם האם תיבדק
שנלר מוסיף: "למעלה מהנצרך נציין, כי נראה שיש מקום לעודד גם עריכת בדיקה גנטית על-ידי האם המיועדת, באופן שימנע את הצורך בנקיטת הליכי אימוץ על-ידי האם המיועדת, כך גם ככל שמדובר ביהודים, תמנע בדיקה שכזו את הצורך בעריכת גיור".
לדעת שנלר, המדינה רשאית לקבוע בחוק את עריכת הבדיקה הגנטית לאב, כאשר תעביר לחקיקה את המלצות ועדת מור-יוסף בנושא פונדקאות חו"ל. הוא גם ממליץ שהמדינה תודיע מראש להורים, הפונים לפונדקאות חו"ל, מהן הדרישות שיעמדו בפניהם לצורך רישום הילד.
בית המשפט המחוזי נדרש לסוגייה העקרונית למרות שבתיק הספציפי שעמד בפניו הסכימו ההורים לבסוף לבצע את הבדיקה הגנטית. מדובר בהורים שעברו פונדקאות בגאורגיה, אך סירבו לבצע את הבדיקה הגנטית. למרות שבית המשפט למשפחה קיבל את עמדתם, הציע להם המחוזי להסכים לביצוע הבדיקה שכן ביצוע פסק הדין עוכב עד להכרעה בערעורה של המדינה עליו, וכאמור ההורים נענו להצעה.
הראיה הטובה ביותר
בנושא העקרוני התקבלה עמדתה של המדינה ברוב דעותיהם של שנלר והשופט ד"ר קובי ורדי, מול דעתה החולקת של השופטת רות לבהר-שרון. ורדי אמר, כי עמדתו של שנלר מביאה ל"תוצאה אחידה, הוגנת, מאוזנת וצודקת, בהתחשב גם בכך שמדובר בבדיקה פשוטה, מהירה וקלה לביצוע המהווה את הראיה הטובה ביותר ומונעת חששות וספקות היכולים לצוץ במקרה זה או אחר, ומונעת בהעדר פיקוח תוצאות לא רצויות, גם אם רק במקרה קיצון, היכולות אף להיות בניגוד לעיקרון העל של טובת הילד".
לבהר-שרון סברה, כי "כל עוד אין הסדר חוקי המחייב זאת, וכל עוד על-פי הראיות שהוצגו בפניו לא השתכנע בית המשפט כי ההורים פעלו באופן המעלה חשש כי בוצעו פעולות בלתי כשרות - אין מקום לנהוג באופן שונה מהליך הפונדקאות בארץ, אין מקום לדרוש מההורים עריכת בדיקה גנטית באופן גורף, ויש לבחון כל מקרה לגופו". במקרה הנוכחי הוכיחו בני הזוג שהם הוריו של הילד, ולכן לא היה מקום לדרוש את הבדיקה הגנטית, היא אומרת.

תאריך:  13/05/2013   |   עודכן:  13/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחוזי: פונדקאות חו"ל מחייבת בדיקה גנטית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט המחוזי דניאל פיש סבור שהגיעה העת שהמשפט יתקדם מחמלה כלפי בעלי החיים להכרה בכך שיש להם זכויות מסוימות, ובכך תגבר ההגנה עליהם
איציק וולף
ראש האופוזיציה מביעה תמיהה על המציאה הפתאומית של מיליארד השקלים ברזרבה של האוצר אשר מאפשרת להקטין את הקיצוץ בתקציב הביטחון    "מדוע אותן רזרבות לא נמצאו כדי להימנע מהטלת מע"מ על העניים ועל מעמד הביניים?"
איתמר לוין
דינה זילבר טוענת שחוסר היציבות הוא המקשה על המשילות ושהפקידים אינם מנסים להכתיב מדיניות במקום הפוליטיקאים    יו"ר התנועה למשילות ודמוקרטיה: הפקידים מכתיבים לנבחרים
איתמר לוין
שופט בית המשפט העליון קורא למחוקק להתאים את אחריותה של המדינה בנזיקין למצב בו היא מעניקה שירותים מסחריים, כגון בתחום הדואר
אביתר בן-צדף
הנערים הואשמו בשימוש בסמים    יוכלו להמשיך בלימודיהם ואפילו להיבחן עם חבריהם לכתה, אך מבלי לבקר בבית-הספר עצמו, שנמצא בתוך הבסיס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il