X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יזם הפרויקט: "גם דכנר לא שילם שוחד" אומר שניתן היה לבנות במתחם אינספור מטרים ואין יסוד לטענתו של דכנר בדבר 1,200 אחוזי בנייה "אני מאחל לדכנר כל רע גם בעולם הזה וגם בעולם הבא"
▪  ▪  ▪
צ'רני על דוכן העדים. תרומות ענק [צילום: תמר מצפי, באדיבות גלובס]
צ'רני ופרקליטו גיורא אדרת [צילום: תמר מצפי, גלובס]

בשנים 2008-1994 תרמה משפחת צ'רני 50-45 מיליון שקל למטרות שונות ברחבי המדינה. "אם מתוך זה חטאתי ונתתי 2 מיליון שקל ליד שרה - אני מתנצל". כך אומר בציניות (יום א', 19.5.13) יזם הולילנד, הלל צ'רני, בפתיחת עדותו. הוא העיר, כי בשנים האחרונות ירד הסכום בצורה משמעותית, "קצת מתוך כעס וקצת משום שהכספים מופנים למטרות אחרות".
עוד אמר צ'רני, כי המשפחה תרמה 6 מיליון דולר (25 מיליון שקל) בשנים 2003-2001, בהן "אותו עד זומם שישב פה [שמואל דכנר] טען שאין לי כסף לשלם את אותם 350,000 שקל מפורסמים" - חלקו הנטען ב-500,000 השקלים שניתנו ליוסי אולמרט.
לדברי צ'רני, הוא היה רשאי לבנות על כל 120 הדונמים של מתחם הולילנד, בכפוף לאישור הוועדה המחוזית, ולכן ניתן היה למשל לבנות 240,000 מ"ר אם היו מאושרים 200%. עד הקמת הפרויקט היו בנויים רק כ-10,000 מ"ר, כולל המלון, דגם ירושלים, חניה ועוד. בשנת 1994, אמר, שכנעו אותו דכנר ויואב סרנה לבצע את הפרויקט לבדו, באמצעות רכוש המשפחה שהוחזר בגרמניה, לאחר שלארי סילברסטיין לא הגיע עימו להסכמות על שותפות בפרויקט.
"האיש הזה הוא הפרויקט"
על דכנר אמר צ'רני: "אני מאחל לו כל רע, גם בעולם הזה וגם בעולם הבא, כי מה שעשה בחמש השנים האחרונות לחייו הוא בלתי נסלח. אבל כאשר אני שם את זה לרגע בצד, פרויקט הולילנד זה דכנר. כל האחרים היו תפאורה. הוא ראה בזה את פרויקט חייו, רתם את עצמו יום ולילה לראות שהפרויקט הזה קם. נכון: היה לו אינטרס מובהק, לפחות 1.5% [מעלות הפרויקט]. אבל האיש הזה הוא הפרויקט".
דכנר טיפל בהולילנד מול רשויות עיריית ירושלים, מול אדריכל המחוז, מול אדריכלי הפרויקט ("כדי להזיז שרטוט של רם כרמי היה צריך בולדוזר") והוא יזם את גיורה של חברת הולילנד, הוסיף צ'רני. "הוא ישב בישיבות והוא התרוצץ והוא הזיע ובזכותו הפרויקט קיים, והוא לא שילם אגורה לאיש".
עוד אמר צ'רני, כי השטח המיועד של הפרויקט היה 300,000 מ"ר כבר בתוכנית המקורית של כרמי בשנת 1995 - עוד לפני שבכלל החלו המגעים עם העירייה. תב"ע ג' שאושרה בשנת 1999 הייתה שונה לחלוטין מבחינת צורת הפרויקט והרכבו, אך השטח היה זהה, הדגיש. השינויים נעשו לבקשתם של ראש העירייה דאז, אהוד אולמרט, מהנדס העיר דאז, אורי בן-אשר, אורנה אנג'ל מהוועדה המקומית ואחרים, הוסיף. התקנון הסופי יצא רק בעקבות הישיבה במועצה הארצית, וכל טענותיו של דכנר בנוגע לשינויים במספר הדירות בפרויקט הן חסרות יסוד, אמר צ'רני.
"דוחה בשאט נפש"
סניגורו של צ'רני, עו"ד גיורא אדרת, ביקש מצ'רני להתייחס לדבריו של דכנר, לפיהם אושרו בפרויקט 1,200 אחוזי בנייה. צ'רני השיב: "העד הזומם הבין מיד שהאנשים מולם הוא יושב במשטרה ובפרקליטות אינם מבינים את שפת האדריכלות, וכשלונם היה בכך שלא הביאו מתורגמן. הסיפור התחיל מזה שדכנר אמר שהיו מותרים 25,000 מ"ר והגענו ל-300,000 מ"ר. אבל הותרו אינספור מטרים, לפי מה שהוועדה המחוזית הייתה מוצאת לנכון.
"בעדויות הראשונות שלו הוא מדבר על הרבה פחות, ואז הוא הבין שמי שיושב מולו לא מבין את השפה ומכאן הוא מגיע ל-1,200 אחוזי בנייה. אם יש לי 120 דונם, 1,200% זה 1.5 מיליון מ"ר של בנייה. אלו שהוא ישב מולם לא מבינים. הוא מצליח לשכנע אותם בקלות מדהימה. וכך יוצא השקר הגדול, הסילוף של הכותרות. בפועל יש לנו 280% בנייה בדיור, 500% במלונאות והסך המצרפי הוא 400% - וזה נמוך מהמקובל בירושלים בשנות ה-90. אבל מגרשים גדולים כאלו לא היו, ולכן אתה מסתכל על ההר ואומר: וואו, איזה פרויקט".
עוד התייחס צ'רני לדבריו של דכנר, לפיהם בתחילת 1994 אמר לצ'רני שבלי תשלומי שוחד - לא ניתן יהיה להקים את הפרויקט וצ'רני הסכים לכך. הוא אמר: "אין שוחד בהולילנד, ודאי שלא בקרב הנאשמים, וגם דכנר לא שילם שוחד. לא היה ומן הסתם גם לא יהיה. לא הייתה פגישה הזויה כמו שהעד הזומם הזה ישב ותיאר. אבל הוא חייב להמציא איזשהו טכסט ספרותי איך מגיעים לסיפור הזה.
"היעלה על הדעת שכמה חודשים אחרי שאני מתחיל את הפרויקט, יגיע אלי איש שאני לא מכיר ויגיד: אני לא יודע איזה פרויקט יהיה לנו, כי אין לנו קונספט; אני לא יודע מה מקובל בירושלים, כי לא בדקתי; אני יודע שהעיר רוצה את הפרויקט כי הוא מפתח אזור בלתי מפותח וכולם תומכים בו; אבל בכל זאת - תן לי קארט בלאנש [כרטיס פתוח] ונלך לשחד. אני אמור לשבת מולו ולראות את הפרויקט של המשפחה נותן קארט בלאנש לאיש כזה לשלם שוחד? הכתובת שלי לפרויקט עד ההגעה לפרויקט הייתה רק יואב סרנה. לכן אני דוחה את הטענה הזאת בשאט נפש".
לדברי צ'רני, הגורם מספר אחת המעכב פרויקטים בישראל הוא מינהל מקרקעי ישראל, ואת פרויקט הולילנד ניתן היה לקדם במהירות משום שהוא נבנה על קרקע פרטית. דכנר הכיר את הגורמים הרלוונטיים מתפקידיו הקודמים וכך יכול היה לקדם אותו, הוסיף. הוא גם הדגיש, כי המועצה הארצית היא שאישרה את תב"ע ג' - לא הוועדה המקומית ולא הוועדה המחוזית.

תאריך:  19/05/2013   |   עודכן:  19/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יד שרה  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צ'רני: בהולילנד לא היה שוחד
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
הוֹלִילֶנְד-רַבָּתִי
עידןסובול  |  19/05/13 10:24
 
- כמו באיראן
הנ"ל  |  19/05/13 12:11
2
נכון הגיוני ופשוט- צ'רני צודק
אבל............  |  19/05/13 11:31
3
לא היה ולא יהיה מושחת כאולמרט ל"ת
איל5  |  19/05/13 11:42
4
כמו שאף פעם לא זרחה השמש ל"ת
שולם  |  19/05/13 11:51
5
מלח הארץ - ג'נטלמן אמיתי
ש.ח.ש  |  19/05/13 14:15
 
- זכותו שיחזירו לו כספי השוחד ל"ת
שולם  |  19/05/13 20:47
6
אולמרט אישר המפלצת בהתנדבות?
שמעון אמסלם  |  19/05/13 16:14
 
- לטמסלם
ט.ט  |  20/05/13 03:55
7
כל שעת מישפט עולה
urixo  |  19/05/13 21:36
8
לא היה שוחד כמו שאין הולילנד ל"ת
אח של שולם  |  19/05/13 21:53
9
חצי מליון ליוסי אולמרט שוחד
שושפרי  |  19/05/13 23:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
הסתיימה פרשת התביעה: קרוב ל-100 עדים, למעלה מ-750 מסמכים ו-6,000 עמודי פרוטוקול    רוזן הבהיר שהוא מצפה שעדויותיהם של הנאשמים יימשכו ימים בודדים
איתמר לוין
ירמי אולמרט: יוסי לא פנה אלינו משום שידע מהי יכולתנו הכספית, מסיבות של טוהר ציבורי ומשום שהתנגדנו לכניסתו לפוליטיקה    עומד על כך שהאחים אולמרט לא ידעו לפני יולי 2004 על עומק הסתבכותו של יוסי
איתמר לוין
סניגורה של זקן מתנגד לבקשת המדינה לזמן אותה לעדות לפני יתר הנאשמים    מזכיר שבעבר טענה התביעה עצמה שיש חשיבות רבה בשמירה על סדר הנאשמים
איתמר לוין
גורמים משפטיים: "אם זקן לא תעיד, זה יהיה חראקירי - וזקן היא לא הטיפוס שעושה חראקירי"    רוזן צפוי לדחות את בקשת המדינה לקבוע שזקן תעיד לפני יתר הנאשמים
איתמר לוין
הפרקליטות מבקשת ששולה זקן תהיה העדה הראשונה מבין הנאשמים, כך שאם תבחר שוב שלא להעיד - היא תוזמן מיד כעדת תביעה    המשמעות: זקן תאלץ בכל מקרה להעיד על יחסיה עם דכנר ועל היחסים בין דכנר לאולמרט
רשימות נוספות
לא יודע איך אופסו חובותיו של דכנר  /  איתמר לוין
רוזן שוב: להגיע להסדר עם לופוליאנסקי  /  איתמר לוין
דנקנר עשוי לטעון: אין להשיב להאשמה  /  איתמר לוין
קול כספי אחיך  /  איתמר לוין
יוסי אולמרט משקר  /  איתמר לוין
אולמרט העבריין חוזר  /  אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il