X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכחיש שנטל חלק בסיוע שהעניק דכנר ליוסי אולמרט מספר שהילווה לדכנר 700,000 דולר כאשר הלה טען בכזב שהוא זקוק לכך לצורך ניתוח לבתו "אם דכנר נתן כספים לזקן - אין לי כל קשר לכך"
▪  ▪  ▪
אולמרט ודכנר. "הוא צריך להמציא" [צילום: פלאש 90]

חובו של שמואל דכנר לקבוצת הולילנד, 8.9 מיליון שקל, הפך לשכר טירחתו עם סיום השלב הראשון של הפרויקט בסוף 1999. כך אומר (יום א', 19.5.13) הלל צ'רני בהמשך עדותו. בסיום ההתחשבנות איש מהם לא נותר חייב סכום כלשהו, הוסיף, אם כי אינו זוכר כיצד בדיוק התאזנו הסכומים.
לדברי צ'רני, מיליוני השקלים שנרשמו כהלוואות לדכנר בשנות ה-2000 אכן היו הלוואות אמיתיות, שניתנו לו לבקשותיו השונות, ולא כסות לתשלומי השוחד כפי שטען דכנר. לדבריו, המסמכים שכתב בנושא זה מלמדים, כי בניגוד לטענת המדינה - הוא לא עשה כל ניסיון להסתיר הלוואות אלו. עוד אמר כי ניסיונות לגבות מדכנר לפחות חלק מן החוב לא עלו יפה, והסכומים נותרו פתוחים עד להסכם ההיפרדות ביניהם בשנת 2008.
צ'רני הוסיף, כי הילווה לדכנר 700,000 דולר כאשר הלה טען שהוא זקוק לכסף לצורך ניתוח של בתו, אדית וולף. "דכנר קרא אותי כמו ספר פתוח. הוא ידע שאין סיכוי שאני אקבל ממנו מכתב כזה ולא איענה לו". צ'רני הזכיר, כי בדיעבד התברר רק במהלך המשפט, כי וולף כלל לא נזקקה לניתוח.
"גם המכתב מזויף"
צ'רני התייחס לטענתו של דכנר, לפיה שילם שוחד של 2.8 מיליון שקל בשנים 2001-2000: "בשנים האלו לא היה לי שום פרויקט. את הראשון סיימתי ואת השני טרם התחלתי. לא הייתה שום סיבה להציע למישהו תשלומים, כי אין כלום". דכנר אמר שחלק השוחד הופנה ליד שרה, ועל כך אמר צ'רני, כי בשנת 2000 תרם לארגון 1.25 מיליון שקל בצורה גלויה, ולכן אין זה מתקבל על הדעת שהעביר במסתרים (דרך דכנר) סכום נוסף. הוא העיר, כי התרגז כאשר התבקש לתרום מיליון דולר, ולכן גם הפסיק לתרום ליד שרה. צ'רני הדגיש, כי אורי לופוליאנסקי לא היה קשור בצורה כלשהי לתרומות, וכי לא היה כל קשר בין התקדמות הפרויקט לבין התרומות.
בהקשר זה אמר צ'רני, כי גם מכתב אליו בו התייחס דכנר לפגישה עם לופוליאנסקי בדצמבר 2001, הוא מזויף. במכתב זה טען דכנר, כי צ'רני הבטיח ללופוליאנסקי תרומה ליד שרה ולא קיים את הבטחתו, אך צ'רני הזכיר, כי דכנר התרעם על כך שלא עדכן אותו על תרומותיו, ואמר שאם הייתה ליד שרה תרעומת עליו - היו אנשיו פונים אליו במישרין. עוד אמר צ'רני, כי באותו מועד לא דובר על שינוי ייעוד כפי שציין דכנר, והנושא עלה רק ביוני 2003.
"ארבעה סיפורים שונים ומשונים"
"לגבי התקופה שבין אוגוסט 2002 למרס 2003 דכנר בבעיה: אין לו טבלאות אקסל, אין לו מסמכים של הולילנד, אין לו כלום. לכן הוא צריך להמציא. על פני אותה חצי שנה יש ארבעה סיפורי שוחד שונים ומשונים, שהקושר בהם הוא שדכנר משלם שוחד ואני לא מחזיר לו, כי המצב הכספי שלי קשה לטענתו", המשיך צ'רני.
"אהוד אולמרט הוא המטרה של סיפור הולילנד. דכנר הגיע ל[משה] לדור עם אולמרט. האחרים לא מעניינים אף אחד. אבל אולמרט עוזב את עיריית ירושלים במרס-אפריל 2003, ואם דכנר לא יזדרז להכניס את אולמרט לסיפור - אין לו מה למכור. ולכן כל ארבעת הסיפורים שלו קושרים את אולמרט: אורי שטרית, יוסי אולמרט ושני סיפורי שולה זקן". הכוונה לתשלומים למהנדס העיר דאז ולאחיו של אולמרט, שלטענת דכנר ניתנו לבקשתו של אולמרט, ולתשלומים למי שהייתה אז ראש לשכתו.
מכאן עבר צ'רני לסיוע ליוסי אולמרט, כאשר לטענת דכנר הוא היה אמור לכסות 350,000 שקל מתוכו, והכחיש זאת מכל וכל. עוד אמר, כי באותה עת (סוף 2002 ובתחילת 2003) לא היה נתון בלחץ כספי כלשהו, כפי שטען דכנר כנימוק לכך שהוא אשר נתן את הכסף ליוסי, אלא להפך - הוציא ותרם עשרות מיליוני שקלים. עוד אמר צ'רני, כי אם דכנר נתן כספים לזקן - אין לו כל קשר לכך.

תאריך:  19/05/2013   |   עודכן:  20/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יד שרה  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צ'רני: אולמרט הוא המטרה של דכנר
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
בנין קלפים שיקרוס-הולילנד
מתיתיהו  |  19/05/13 18:20
 
- האם קראת את דוח וינוגרד?
אורי פ  |  19/05/13 20:31
 
- תשובה לאינטיליגנט.
יוסי מ  |  19/05/13 21:40
 
- מתתיהו קול אדוניו הנוכל אולמרט ל"ת
שולם  |  19/05/13 20:40
 
- אדון שולם
יוסי מ  |  19/05/13 21:47
 
- מתיתיהו : השיק עבור הטוקבק ל"ת
מחכה לך  |  19/05/13 22:12
 
- מתתיהו - למה שלמו לדכנר? ל"ת
הסבר זאת  |  19/05/13 23:12
2
לא היה שוחד כמו שאין הולילנד ל"ת
אח של שולם  |  19/05/13 21:51
3
רק ב ynet אין זכר למשפט אולמרט ל"ת
גיס של שולם  |  19/05/13 22:02
4
לחקור את לדור
אא  |  20/05/13 02:55
5
אלמרט הוא המטרה של הפרקליטות!! ל"ת
אבנר אברהם  |  20/05/13 09:42
 
- כל עבריין ראוי למטרה לפרקליטות
שמעון אמסלם  |  21/05/13 15:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
טוען שדכנר זייף את חתימתו על הסכם-לכאורה לכיסוי תשלומי השוחד וסיכום פגישה באותו נושא    השופט רוזן על ההסכם הנטען: "יש בעיה עם המסמך הזה"
איתמר לוין
אומר ש-8.9 מיליוני השקלים שהיה חייב דכנר להולילנד נופש, הפכו להלוואת בעלים להולילנד תיירות ודכנר נותר חייב אותם למשפחת צ'רני    טוען שדכנר ביקש הלוואות בין היתר כדי להסתיר את הכנסותיו משותפה עסקית מסוימת
איתמר לוין
יזם הפרויקט: "גם דכנר לא שילם שוחד"    אומר שניתן היה לבנות במתחם אינספור מטרים ואין יסוד לטענתו של דכנר בדבר 1,200 אחוזי בנייה    "אני מאחל לדכנר כל רע גם בעולם הזה וגם בעולם הבא"
איתמר לוין
הסתיימה פרשת התביעה: קרוב ל-100 עדים, למעלה מ-750 מסמכים ו-6,000 עמודי פרוטוקול    רוזן הבהיר שהוא מצפה שעדויותיהם של הנאשמים יימשכו ימים בודדים
איתמר לוין
ירמי אולמרט: יוסי לא פנה אלינו משום שידע מהי יכולתנו הכספית, מסיבות של טוהר ציבורי ומשום שהתנגדנו לכניסתו לפוליטיקה    עומד על כך שהאחים אולמרט לא ידעו לפני יולי 2004 על עומק הסתבכותו של יוסי
רשימות נוספות
זקן הודיעה: אעיד להגנתי בהולילנד  /  איתמר לוין
הערכות: שולה זקן תעיד להגנתה  /  איתמר לוין
המדינה: נזמן את זקן אם היא לא תעיד  /  איתמר לוין
קול כספי אחיך  /  איתמר לוין
יוסי אולמרט משקר  /  איתמר לוין
אולמרט העבריין חוזר  /  אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il