X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תוהה מדוע צ'רני התעלם מדבריו של דכנר לפיהם שילם בשמו שוחד במיליוני שקלים צ'רני: ידעתי שהדברים לא נכונים, דכנר היה לא שפוי מבחינתי רוזן: זה גם לא יפה וגם חלש
▪  ▪  ▪
רוזן. "זו לא תשובה"

באפריל 2007 כתב הלל צ'רני בדואר אלקטרוני לשמואל דכנר: "אם תוכל לגבות את החובות מאורי את אורי - תוכל לשמור את התמורה כמקדמה נוספת". הוא הסביר בעדותו (יום ג', 21.5.13): "באותה שנה לא מעניין אותי כלום. אמרתי לו: נתת הלוואה - תגבה. אתה לא מצליח - זה אבוד", הסביר צ'רני. לדבריו, הוא השתמש במילה "מקדמה" משום שהתייחס לכסף כחלק מהתשלומים לדכנר. "על המילה הזאת ישבו עלי שני רבי-פקדים במשך שלוש שעות וניסו לשכנע אותי שאלה כספים בלתי חוקיים", הוסיף. יצוין, כי דכנר אישר בעדותו שלא הילווה כספים לאורי לופוליאנסקי.
לדברי צ'רני, הוא קיבל מדכנר במחצית הראשונה של 2007 שורה של פניות בענייני כספים, מהן הסיק שברצונו להגיע להיפרדות ולכן "קראתי וזרקתי לפח. אני לא בחור שמגיב ולכן לא צעקתי ולא התפרצתי". בקשותיו של דכנר נפסקו לאחר הסכם ההיפרדות מיולי 2007, הוסיף, "עד שהגיע לתמונה ידידנו עו"ד אמנון יצחקניא. ההיפרדות לא הייתה מהלך חכם או נכון מבחינתי, אבל לא הייתה ברירה אחרת".
השופט דוד רוזן הגיב: "'זה לא עניין אותי' - זו לא תשובה. צ'רני אישר העברת כספים לאורי שטרית שהם לכאורה שוחד; אין דרך אחרת לעטוף את זה. כאן הוא מקבל מדכנר מכתב שבו הוא חוזר על הפירוט, וצ'רני אומר שהוא זורק את זה לפח? זה אדם מהשורה הראשונה, וכך הוא מגיב? אומרים לו שהוא שילם שוחד לראש עיר". צ'רני השיב: "אני יודע שלא שילמתי כלום. אז הוא כותב ששילם בשבילי 6.5 מיליון שקל. אני יודע שהוא מטורף. מה לעשות עם זה? לרוץ ליאח"ה ולהגיד שיפתחו בחקירה?".
"הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה"
רוזן חזר לדואר האלקטרוני מצ'רני לדכנר: "אתה אומר פה שאם דכנר יצליח לגבות את השוחד הזה - זה שלו". צ'רני: "הוא אמר שזו הלוואה בשביל הטיפול ב[בתו] אדית, ואחר כך הוא בא ואמר שאת הכסף הזה הוא נתן לשטרית ולופוליאנסקי. ב-2007 שטרית כבר לא בעירייה. לגבי לופוליאנסקי - הוכיחה עורכת דינו שלא הייתה שום הלוואה".
רוזן: "באותה תקופה אתה יודע את גודל המצוקה שהוא נקלע אליה. הוא אדם שבור שמתחנן. הוא עכשיו אומר לך: נתתי שוחד בשמך. אתה לא יכול לחיות עם זה". צ'רני: "הוא יכול להגיד לי בשלב הזה מה שהוא רוצה. לדבר הזה אין רגליים ואין ידיים". רוזן: "אתה אומר לו: נתתי לך כסף לבתך חולת הסרטן ושיקרת אותי, וניצלת את זה בציניות ונתת שוחד - ואתה שותק". צ'רני: "אני לא שותק. אני אומר לו: אל תבוא אלי יותר".
רוזן: "הוא רימה אותך. הוא גונב ממך 675,000 שקל ומסבך אותך בעבירת שוחד - ואתה עובר על זה לסדר היום? אלו השאלות שאצטרך לתת על זה תשובות". צ'רני: "עשיתי את הפעולה הנכונה מבחינתי - ההיפרדות. אם הייתי רץ למשטרה, הייתי מקבל בעיטה: לך עם זה הביתה, אין לנו כוח-אדם, זה לא מעניין אותנו". רוזן הבהיר, כי לא גיבש דעה לפיה מדובר בשוחד לשטרית, אלא רק שואל. סניגורו של צ'רני, עו"ד גיורא אדרת, העיר, כי גם המדינה אינה טוענת שסכום זה היה שוחד.
"נכריע לפי היגיון"
"הבחור לא שפוי מבחינתי בתקופה הזאת", המשיך צ'רני בהתייחסו להעברת 700,000 שקל לדכנר. רוזן הגיב: "מעבר לזה שזה לא יפה [לומר זאת], זה חלש. בסופו של דבר נכריע לפי היגיון. יש להם [לדכנר ולרואה החשבון שלו] יופי של פתרון: צ'רני יתן לנו עוד 700,000 שקל". צ'רני: "עובדה היא שחודש וחצי אחרי זה אני מגיע להחלטה על פתרון קשה. אני איש שפותר בעיות, אני לא מסתתר מהן. פה יש הצעה לפתרון בעיה. זה פתרון שאפשר לחיות איתו, ולא חשוב כרגע על חשבון מי זה".
רוזן תהה כיצד לא התייחס צ'רני לכך שדכנר טען שהוא חייב לו 6.5 מיליון שקל. צ'רני השיב, כי הוא ידע שאינו חייב לדכנר דבר, אלא להפך - דכנר חייב לו 3.5 מיליון שקל. לעומת זאת, הוא הסכים לסייע לדכנר שביקש 800,000 שקל כדי שיוכל לשלם חוב למס הכנסה. "מה אדוני מצפה? שאני אקח מכתב עם דברים הזויים ואצעק עליו? אי-אפשר היה אז לדבר איתו על הדברים האלה", הוסיף. "הוא תרם את מיטב שנותיו לפרויקט הולילנד, והוא צפוי לקבל מהפרויקט בשנים הבאות 20 מיליון שקל. יש לו פער תזרימי, שמשמעותו בית סוהר - ואת זה אני לא רוצה". אדרת העיר, כי כיום אין מחלוקת שלא היה חוב כזה.

תאריך:  21/05/2013   |   עודכן:  21/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין  שקל ושות', משרד עורכי דין / Shekel & Co, Law Office
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופט רוזן לצ'רני: ההסבר שלך חלש
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
"צדיקים"
מממ שש ה  |  21/05/13 14:48
 
- לשמחתי קיימים רק שניים עד
דידה   |  21/05/13 15:54
 
- דידה סובלת מפיצול האישיות :
עידןסובול  |  21/05/13 17:41
 
- אויל משריש מצוי.
יוסי מ  |  21/05/13 16:01
 
- יוסי מ מאומה לא יזור
דידה  |  21/05/13 17:17
 
- בצער וביגון.
יוסי מ  |  21/05/13 21:02
2
התנהלות שגרתית של טייקונים
עידןסובול  |  21/05/13 14:49
 
- עידן סובול לא הפנמת כלום
דידה  |  21/05/13 15:42
 
- דידה, את ממשיכה לדדות באפֵלה
עידןסובול  |  21/05/13 17:09
 
- עידו סובול אני ממש נהנה
דידה  |  21/05/13 17:24
 
- גאווה מוצדקת באופן מובהק
עידןסובול  |  21/05/13 18:54
 
- פאשיזם השוואתי
הנ"ל  |  21/05/13 18:59
 
- דידה אתה מעורר בחילה.
בבון זה קוף  |  21/05/13 19:21
3
סופסוף שופט עם היגיון!
עזרא מנצור  |  21/05/13 19:50
 
- למר מנצור
יוסי מ  |  21/05/13 21:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
התייחס בחקירה למכתב של דכנר בו נאמר שהוא משלם לשטרית    רוזן: המשמעות היא שאתה משלם שוחד    צ'רני: חשבתי שמדובר בתשלומים לגיטימיים; בכל מקרה - לא היה כל קשר ביני לבין התשלומים לשטרית
איתמר לוין
השופט תוהה על העדר ההתחשבנות בעת איפוס ההלוואות בסך 8.9 מיליון שקל ומדוע שילם צ'רני לדכנר 4 מיליון דולר בשנת 2005    צ'רני: אני לא זוכר מה היה ב-1999; ב-2005 דכנר עדיין ביצע עבודות עבורי
איתמר לוין
טוענת שהצוות אינו יכול לעמוד במשימה של הכנת החקירות הנגדיות של הנאשמים בקצב אותו קבע רוזן    על חשיבות הבקשה מעידה העובדה שלדור חתם עליה יחד עם ראשי הצוות בתיק
איתמר לוין
מכחיש שנטל חלק בסיוע שהעניק דכנר ליוסי אולמרט    מספר שהילווה לדכנר 700,000 דולר כאשר הלה טען בכזב שהוא זקוק לכך לצורך ניתוח לבתו    "אם דכנר נתן כספים לזקן - אין לי כל קשר לכך"
איתמר לוין
טוען שדכנר זייף את חתימתו על הסכם-לכאורה לכיסוי תשלומי השוחד וסיכום פגישה באותו נושא    השופט רוזן על ההסכם הנטען: "יש בעיה עם המסמך הזה"
רשימות נוספות
ידעתי מה קורה מהרגע שדכנר הלך ליאח"ה  /  איתמר לוין
צ'רני: בהולילנד לא היה שוחד  /  איתמר לוין
רוזן ידחה בקשת דנקנר לא להשיב לאשמה  /  איתמר לוין
קול כספי אחיך  /  איתמר לוין
יוסי אולמרט משקר  /  איתמר לוין
אולמרט העבריין חוזר  /  אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il