X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שרת המשפטים: "כחלק מסיום הסכסוך חייב להיות ברור לפלשתינים כי בסיום המו"מ סוגיית הפליטים תגיע לסיומה" יו"ר ועדת חו"ב, ח"כ ליברמן: "ישראל מנהלת מו"מ עם מי שאיבד מהלגיטימיות שלו"
▪  ▪  ▪
לבני. "מאמינה בזכות העקרונית על הארץ, אך חייבים פתרון" [צילום: פלאש 90]

הפלסטינים הסכימו כי המדינה הפלסטינית שתוקם תהיה מפורזת - כך אמרה (יום ג', 21.5.13) שרת המשפטים ציפי לבני, כמי שאמונה מטעם ממשלת ישראל על המו"מ המדיני, במסגרת התווית העקרונות המנחים בנושא בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.
יו"ר הוועדה, ח"כ אביגדור ליברמן (הליכוד ביתנו), אמר כי לפני שנכנסים למו"מ "ראוי שנבדוק עם עצמנו האם הפקנו את הלקחים הנדרשים מתהליך אוסלו וההתנתקות מחבל עזה, בדגש על הפערים העצומים שהיו בין ההערכות שהוצגו בפני הממשלה לבין המציאות בשטח".
עוד הוסיף ליברמן כי "ראוי לשים דגש לכך שאבו מאזן, איתו מבקשת ממשלת ישראל לנהל משא ומתן, איבד מהלגיטימיות הציבורית שלו, בין השאר מאחר והוא נימנע לקיים בחירות דמוקרטיות במשך כשלוש שנים ובכל מקרה לא בטוח שהוא נציגם של הפלסטינים בעזה". ח"כ ליברמן הדגיש כי להבנתו מאחר ובשלב זה לא ניתן לפתור את הסכסוך ולסיים אותו, נכון יהיה לכל הפחות בשלב זה לנהל אותו.
"ככל שעובר הזמן הנרטיב הפלסטיני הופך למקובל יותר"
לבני נמנעה במהלך הדיון מלהתייחס באופן קונקרטי לסוגיות הנידונות בחדרים הסגורים מול המתווך האמריקני והפלסטינים. יחד עם זאת, היא שרטטה בקווים כלליים את עקרי העקרונות המנחים אותה לקראת אפשרות שמו"מ עם הפלסטינים אכן יפתח באופן רשמי. לטענתה, "הסיטואציה שבה קיים קיפאון מדיני זו סיטואציה מסוכנת שעלולה להוביל לתסכול מצד הפלסטינים. אני מאמינה בזכות העקרונית שיש לנו לארץ כולה אבל, חייבים בפועל להגיע לפתרון של שתי מדינות".
השרה לבני הדגישה כי "המטרה של הממשלה הוא להניע את המו"מ כך שיתנהל באופן ישיר עד סיום הסכסוך. יחד עם זאת זה לא סוד שיש בממשלה מחלוקת על השאלה כיצד סוף הסכסוך והמו"מ צריך להראות. ככלל, המדיניות שלי ושל ראש הממשלה היא שצריך להגיע לפתרון של שתי מדינות לשני עמים. גם כשיש מחלוקות בממשלה, המכנה המשותף הוא הצורך להניע את מו"מ ולא רק לצורך ניהולו אלא לצורך הגעה להסדר".
עוד אמרה שרת המשפטים כי "בסיטואציה הנוכחית אין וואקום ועם הלחץ הבינלאומי צריך להתמודד. הקיפאון, לדברי השרה, רק פוגע בישראל, הן בלגיטימיות שלה והן ביכולת שלה לפעול צבאית. ככול שעובר הזמן הנרטיב הפלסטיני הופך למקובל יותר בקרב מנהיגי העולם בעוד שהתפיסה הישראלית הולכת ונשחקת, כך שכל יום שעובר התנאים לפתיחת המו"מ הופכים למורכבים יותר כשהפלסטינים מגבירים את הפניות שלהם למוסדות האו"ם. כניסה למו"מ וסיום הסכסוך זה קודם כל אינטרס ישראלי. כחלק מהסדרי הביטחון הייב להיות ברור שהמדינה הפלסטינית תהיה מפורזת ואכן במהלך המו"מ שנהלנו בעבר מול הפלסטינים הם הסכימו לכך. כחלק מסיום הסכסוך חייב להיות ברור לפלסטינים כי בסיום המו"מ סוגיית הפליטים תגיע לסיומה".
ח"כ רובי ריבלין (הליכוד ביתנו) תהה בדיון בפני לבני, האם עמדותיה בעניין המו״מ מייצגות את עמדתה הרשמית של הממשלה, ואמר כי ״על הממשלה ליישם את הלקחים המדיניים שהופקו במהלך השנתיים האחרונות״.

תאריך:  21/05/2013   |   עודכן:  21/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבני: הפלשתינים הסכימו למדינה מפורזת
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
הכל פקה,פקה,עבודה בעיניים!
דוד צימרמן  |  21/05/13 18:52
2
היא שוב אינה מבינה מה נאמר לה
רב  |  21/05/13 18:56
3
בידי מי הפקדנו את עתידנו. ל"ת
אזרחית  |  21/05/13 19:09
4
התנהלות אופיינית של נתניהו
שאול א.  |  21/05/13 19:36
5
גב' שפיצר,אין "סכסוך".יש מלחמה
נתין מדמנת ישראל  |  21/05/13 19:40
6
מתנהגת כשרת חוץ לכל דבר
דאגנית  |  21/05/13 21:51
7
לבני-טיפשה ולהגנית כבר לא תהיה ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  21/05/13 23:54
8
ציפציף לבנת המקור ממשיכה
פלא יועץ  |  22/05/13 07:33
9
היכן בעולם יש מדינה מפורזת?
שכל  |  23/05/13 13:21
10
שיפצר לא אשמה,אלא נתניהו ה"חכם
יוד יוד  |  23/05/13 15:21
 
- זה או מהסוגהזה יציל אותנו
שכל  |  23/05/13 19:49
11
מיותרת-
אליפז+גימלאי צה"ל  |  24/05/13 16:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
ביהמ"ש: העדים מטעם התובעים שיקרו בנוגע לנסיבות מותו של המפגין נגד גדר ההפרדה; הוא נורה כאשר החיילים חשו בסכנה אמיתית לחייהם
איתמר לוין
הרשות, שהיא גוף סטטוטורי המתוקצב בידי המדינה, מציעה סיור מוקלט בהר הבית המתעלם לחלוטין מן הקשר של העם היהודי להר, ולעומת זאת מדגיש את חשיבותו עד היום למוסלמים    הרשות: יש אזכורים לקשר היהודי
איתן קלינסקי
כשבנימין נתניהו, ראש הממשלה, אומר שתי מדינות לשני עמים, הוא למעשה אולי בעד קיומם של שלושה קנטונים פלשתינים מבותרים ומנותקים בגדה המזרחית : קנטון שכם-ג'נין, קנטון רמאללה, קנטון בית לחם-חברון ועוד אולי קנטון אחד ברצועת עזה
דרור אידר
הדוח הרשמי של ועדת הבדיקה הממשלתית בנושא הדיווח של רשת "פראנס 2" הצרפתית על פרשת מוחמד א-דורה, מרוכך מדי, ומגיע באיחור ניכר, אבל עדיף על פני אוזלת היד של ממשלות ישראל בעבר לנוכח תעשיית השקרים הפלשתינית ("פאליווד")
יהודה דרורי
השטח בוער וחיילי צה"ל בגדה ממש חסרי אונים אל מול ההתקפות הפלשתיניות. מה שחסר לנו כיום זה מנהיג כיצחק רבין, שאמר לחיילים באינתיפאדה הראשונה לתפוס את מיידי האבנים ו"לשבור להם את הידיים והרגליים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il