X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עיריית הוד השרון וחברה להכנה לבגרות הסתירו עובדות מהותיות מבית המשפט, ותצהירו של מנהל אגף החינוך בעירייה היה מטעה במכוון השופט גרוסקופף הגיב בהטלת הוצאות כבדות
▪  ▪  ▪
עיריית הוד השרון. "חוסר תום לב מובהק"
שישלם מכיסו ובכסאו
תושבי הוד השרון אינם צריכים לשלם את מחיר חוסר תום הלב של העירייה. יוסי בייר, מנהל אגף החינוך, צריך לשלם מכיסו את 100,000 השקלים שהם תוצאה ישירה של התנהגותו. והוא גם צריך לשלם בכסאו על התצהיר הכוזב שהגיש לבית המשפט. אדם כזה אינו יכול למלא תפקיד ציבורי, ודאי שלא לעמוד בראש אגף החינוך.

חוסר תום לב בוטה בדיון בבית המשפט המחוזי מרכז עלה לעיריית הוד השרון 100,000 שקל, ולחברה העוסקת בהכנות לבגרות - 50,000 שקל.
חברת אדיוסיסטמס עתרה לבית המשפט נגד בחירתה של חברת דעת במכרז של עיריית הוד השרון להכנת תלמידים לבגרות. ב-10.3.13 הוציא השופט אילן שילה צו ארעי, אשר אסר על העירייה ודעת לחתום על חוזה, ואם חתמו - הורה להקפיא את יישומו. העירייה הודיעה, כי החוזה נחתם כבר ב-3.3.13 והתיק נקבע לדיון בפני השופט עופר גרוסקופף ב-4.4.13.
גרוסקופף הבהיר ב-24.3.13, כי למרות הצו הארעי - ניתן להעניק שיעורי תגבור שנקבעו עד למועד הדיון. בדיון מסר מנהל אגף החינוך בעירייה, יוסי בייר, כי לא נותרו קורסים שטרם נפתחו, וכך גם אמרה נציגת העירייה, עו"ד שלומית גבע. כעבור ארבעה ימים הודיעה העירייה, כי כל הקורסים למועד הקיץ "נפתחו זה מכבר", ואילו חברת דעת מסרה טבלה מפורטת של מועדי פתיחת הקורסים. אלא שאז התברר, כי שבעה קורסים נפתחו ב-3.4.13 - יום אחד בלבד לפני הדיון בפני גרוסקופף.
"לשדר מסר ברור"
גרוסקופף נאלץ לדחות את העתירה בשל "מעשה עשוי", אך החליט לחייב את העירייה ואת דעת בהוצאות חריגות בשל התנהגותן שאותה הגדיר במילים "חוסר תום לב מובהק". לדבריו, חיוב זה נועד "לשדר מסר ברור ביחס לחובתם של מתדיינים, ובראשם רשויות הציבור, לפעול בתום לב במסגרת הליכים משפטיים".
גרוסקופף קובע: "העירייה וחברת דעת נתנו להבהרה לצו הארעי פירוש מרחיב, ובלתי סביר בעיני, מתוך מטרה ברורה להתחמק מתחולת הצו הארעי, ולהביא לכך שהדיון בעתירה יתייתר... דרושה מידה רבה של היתממות על-מנת לתת להחלטה זו את הפרשנות שנתנו לה המשיבות, ומידה רבה של תמימות על-מנת להאמין כי הדבר נעשה בתום לב".
על הצהרתן של העירייה ודעת, לפיה לא נותרו קורסים שטרם נפתחו, אומר גרוסקופף שהיא הייתה חצי אמת - ולכן גרועה משקר. הייתה זו "הצהרה מתחמקת ובלתי ראויה, בהינתן העובדה שבוודאי הייתה ידועה למשיבות בזמן הדיון, כי שבעה מהקורסים הללו נפתחו יום אחד בלבד לפני הדיון... אין זאת אלא שהמשיבות בחרו לגלות טפח ולהסתיר טפחיים, משום שחששו כי חשיפת התמונה הנכונה עלולה לעורר תהיות בדבר דרך פעולתן, ולשלול מהן את הטענה כי עסקינן במעשה עשוי".
"התנהגות חמורה שבעתיים"
על תצהירו של בייר אומר גרוסקופף, כי הוא "כולל בחובו אמירה, שבלשון נקייה ניתן לכנותה 'בלתי מדויקת' לפיה 'כל הקורסים שהעירייה מעוניינת להפעיל לקראת מועדי הקיץ נפתחו זה מכבר', וזאת כאשר שבעה קורסים נפתחו חמישה ימים בלבד לפני מתן התצהיר".
גרוסקופף מוסיף: "חובת תום הלב הדיונית מוטלת על כל המתדיינים, פרטיים כציבוריים. ואולם, העובדה שרשות ציבורית, כדוגמת עיריית הוד השרון, התנהלה בהליכים משפטיים בחוסר תום לב מובהק, בכך שנהגה באופן מתחמק ביחס לצווי בית משפט, ובחרה להסתיר את האמת מפניו, היא חמורה שבעתיים".
את אדיוסיסטמס ייצג עו"ד עמית אבן, ואת דעת - עו"ד אוהד יאראק.

תאריך:  23/05/2013   |   עודכן:  23/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחיר חוסר תום הלב: 150,000 שקל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בפועל, השופט העניש את התושבים ל"ת
שאול א.  |  23/05/13 10:14
2
מה עם מחויבות ואחריות אישית???
כבוד השופט  |  23/05/13 10:40
3
שופט רקוב פוגע בכל שופטי ישראל
קירשטיין משה  |  23/05/13 10:54
4
תום לב - איפה,,,,,,,,,
כהן ישראל  |  26/05/13 06:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
הוא רציני? הצ'צני בראיון: "קיבלו אותי יפה בישראל"
מירב ארד
בכוונת מפעל הפיס לעשות שימוש בשם ובתמונה המפורסמת של "הגששים" ולהשיק סדרת חישגד חדשה תחת השם "חישגד גבעת חלפון אינה עונה"
עידן יוסף
אושרה שורת צעדים להגברת הלחץ על טהרן    בהם: הגדלת קנסות לחברות המפרות עיצומים    דוח סבא"א: התקדמות מדאיגה בתוכנית הגרעין, שטרם חצתה את הקו האדום
איתמר לוין
הפירוד נגרם באשמת הבעל שעבר להתגורר עם פילגשו, אך במשך שמונה שנים העלתה האישה שורה ארוכה של טענות סרק נגד הבעל    ביהמ"ש הפחית את המזונות וקבע שישולמו רק עוד ארבע שנים
מיטשל א' לוין
כשליהודי צרפת רווח, ליהודי אנגליה התחיל הסיוט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il