X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת השרים לשוויון בנטל [צילום: יואב דודקביץ']
טיוטת ועדת פרי הוגשה ללא הכרעות
רפורמת הגיוס המוצעת תתן פטור ל-1,800 תלמידי ישיבה המוגדרים עילויים, שירות החובה לגברים יקוצר בארבעה חודשים ושירות הנשים יוארך בהתאם לתפקיד טיוטת החוק אינה החלטית ומוצעות בה חלופות שונות
התייחסות להסדרניקים ולערבים
פרק ייחודי מתייחס לעניין ישיבות ההסדר וקובע שמשך השירות הצבאי שלהם יוארך בחודש ל-17 חודשים. ביולי 2016 ולמשך 3 שנים יוארך משך השירות הפעיל בהדרגה (שניים-שלושה חודשים בכל שנה, כך שבתום שלוש שנים יעמוד משך השירות במסלול זה על 24 חודשים. מסלול ההסדר ייפתח גם לאוכלוסיה החרדית.
חוק השירות האזרחי יחייב את הרשות לשירות אזרחי לבצע צעדים פרטניים להסרת חסמים ועידוד התנדבות מקרב האוכלוסיה הערבית ושאר המיעוטים בני 23-18 בהתאם ליעדים שייקבעו. היעד המדובר הוא 6,000 בשנה מקרב אוכלוסיה זו, בתוך חמש שנים מיום חקיקת החוק. חוק השירות האזרחי יחייב את הרשות לשירות אזרחי לבצע צעדים להסרת חסמים ולעידוד התנדבות.

ועדת השרים לשוויון בנטל בראשות השר יעקב פרי הגישה (יום ה', 23.5.13) למזכירות הממשלה את רפורמת הגיוס החדשה הכוללת תיקוני חקיקה לחוק שירות ביטחון, חוק שירות אזרחי חדש והחלטת ממשלה נלווית להשלמת החקיקה.
התוכנית צפויה לעלות להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון. למעשה, אין חידוש של ממש מעבר למה שפורסם במסקנות הוועדה. הטיוטה שהוגשה באה להחליף את חוק טל שפקע בעקבות החלטת בג"ץ באוגוסט האחרון, וקובעת תהליך חברתי מדורג לשילוב חרדים בשירות.
על פי המתווה, גיל דחיית הגיוס האחרון לחרדים יהיה 21 במקום 26. אחרי גיל זה לאי-התייצבות על פי חוק שירות ביטחון יהיו השלכות פליליות. שר הביטחון יקבע את הזכאים לפטור "מתמידים" בשים לב לרשימה שתוגש על ידי ועד ראשי הישיבות עד ליום 31 באוגוסט בשנת דחיית השירות השלישית. בוועדה קיימת מחלוקת האם להשית עיצומים פליליים או כלכליים על תלמידי ישיבה ומוסדות חרדיים אם לא יעמדו בדרישות החוק.
אם ראשי הישיבות לא ישתפו פעולה, יקבע שר הביטחון בתקנות את המנגנון לקביעת 1,800 המתמידים. במסגרת אכיפה לאיתור משתמטים מלימודים - צה"ל יסתייע במנגנון האכיפה של משרדי החינוך והאוצר. סעיף מעורר מחלוקת קובע שראשי ישיבות יידרשו להעביר ערבות על מנת למנוע תצהיר כוזב של מספר התלמידים. על ראש ישיבה שיעביר דיווח כוזב על תלמיד ישיבה שאינו לומד בפועל, יחולו עיצומים אישיים. הם יידרשו לקיים רישום נוכחות שוטף ולהעביר דיווחים לצה"ל אחת לשלושה חודשים.
טיוטת החוק אינה החלטית ומוצעות בה חלופות שונות:
  • חשש או הימנעות מקשר עם צה"ל ועם לובשי מדים - הסמכת המנהלת להקמת לשכות הכוונה אזוריות והעברת כספי המענק, הפיקדון והסיוע ישירות למתנדבים;
  • כפילות וחוסר תיאום בהשמת המתנדבים - הסמכת המנהלת לרכז את השמת המתנדבים לרבות ניהול התקנים וחלוקתם;
  • אי-ידיעת השפה העברית - הכללת קורסי שפה כחלק מההכשרה הניתנת במהלך השירות (מעבר לשעות ההתנדבות);
  • התנגדות ראשי הרשויות להתנדבות - תמרוץ רשויות מקומיות מעודדות התנדבות;
  • מחסור בתחבורה ציבורית נגישה לציבור זה - החלטת הממשלה תקבע כי משרתים בשירות אזרחי יזכו לתחבורה ציבורית חינם בדומה לחיילי צה"ל.
החוק מקצר את שירות הגברים בצה"ל ל-32 חודשים, מאריך את שירות הנשים בצה"ל ל-28 חודשים ומגביר משמעותית את השוויון בנטל שירות המדינה.
השר פרי אמר כי מדובר בתיקון היסטורי לחוק שירות ביטחון, אשר קובע כי כולם נושאים בנטל. לדבריו, במשך כחודשיים ביצעה הוועדה עבודה אינטנסיבית ויסודית, אשר נעשתה "מתוך תחושת שליחות אמיתית של כל אחת ואחד מששת השרים ובבחינת כלל הרגישויות החברתיות הייחודיות של החברה החרדית".
מנכ"ל עמותת חדו"ש, אורי רגב, ציין כי "במקום מכסות גיוס מחייבות, קובעים יעדים לא-מחייבים ומציעים פטור מלא ל-28 אלף אברכים ואת חובת השירות דוחים בארבע שנים, אולי לקדנציה הבאה, כך שיש סיכוי גדול שלא תקרה כלל". הוא ציין לשבח את ההמלצות להגברת הפיקוח על תלמידי הישיבות.

תאריך:  23/05/2013   |   עודכן:  23/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיוטת ועדת פרי הוגשה ללא הכרעות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ללא הכרעות
אדוארד  |  23/05/13 13:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
עידן יוסף
השרה לבני הודיעה כי תתיר פרסום אופן הצבעת השרים בהצעות החוק שיוגשו לוועדת השרים לענייני חקיקה
רפי לאופרט
לאן בעצם חותר נתניהו? האם הוא באמת ובתמים מאמין ב"אני ואפסי עוד" ועל כן הוא סבור שראש הממשלה עסוק מדי מכדי שיקיים קשר סביר עם הציבור? אינני חושב שאלה פני הדברים, אבל אין לי הסבר טוב להתנהלותו של ראש הממשלה ולנתק המתמשך והלא רצוי שלו מהציבור
מיכאל הרשקוביץ
הממשלה החדשה, אשר רוב מרכיביה דוגלים בפוליטיקה חדשה, נוהגת בדיוק על-פי מרכיבי הפוליטיקה הישנה וראש הממשלה בראשם - התנהלות כלכלית הממשיכה לבסס את המעמד הבינוני קרוב לקו העוני, תוך התעלמות מהאלפיון החזירי הנוגס בכל פה בהכנסות המוסדות והגופים העסקיים הציבוריים
נורית מץ
אם נרצה או לא נרצה, הגזרות הבאות עלינו לרעה אינן נגזרת מהאגדה לבית שר האוצר - יאיר לפיד. אלא של קודמיו, שהותירו אותנו ללא עתיד!
אפרים הלפרין
האם חשבתם שאני קוסם שואל שר אוצרנו? מה ציפיתם שאעשה בחודש וחצי? הוא ממשיך ושואל, ומשנהו במפלגה, הרב פירון מוסיף שמן למדורה, הוא, כבוד שר החינוך מאוכזב מתגובת הציבור
רשימות נוספות
סקר: רוב הציבור - ציון גרוע לתפקוד לפיד  /  מירב ארד
"עסק קטן? הייתי שוקל להעבירו לדמשק"  /  ע. וולפסון, א. וולף
בנט: 30 אלף חרדים הולכים לקבל פטור  /  עופר וולפסון
יאיר לפיד, דרושה לפחות תעודת בגרות  /  איתן קלינסקי
איפה ראש הממשלה?  /  ד"ר רון בריימן
ממשלת הרפורמות  /  יורם דורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il