X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט למשפחה קבע: נערה בת 16 תחליף את שם משפחתה, אותו קיבלה מאביה שהתעלל בה מינית כאשר הייתה בת חמש, לשמה של משפחת האומנה בה היא חיה מזה עשר שנים
▪  ▪  ▪
זגורי. "אמירה עצמית של הקטינה" [צילום: בוצ'צ'ו]

שופט בית המשפט למשפחה בנצרת, אסף זגורי, אישר (13.5.13) לנערה בת 16 לשנות את שם משפחתה לזה של משפחת האומנה בה היא חיה מזה עשר שנים. הנערה ביקשה למחוק את שם המשפחה הנוכחי, אותו קיבלה מאביה שהתעלל בה בצורה קשה.
הנערה הוצאה מחזקת הוריה כבר כשהייתה בת ימים אחדים והוחזרה להם בגיל שנה. היא חיה עם הוריה עד גיל חמש, כאשר באותן שנים עברה התעללות קשה, כולל התעללות מינית מצד אביה. מאז היא נמצאת במשפחת האומנה, עימה יצרה קשר חם ואת ראשיה היא מכנה "אבא" ו"אמא". פרטיה של משפחת האומנה חסויים מפני הוריה הביולוגיים של הנערה.
הבקשה הוגשה בדחיפות, בנימוק שהנערה מבקשת להוציא תעודת זהות, ושהיא עומדת לגשת בקרוב לבחינות הבגרות הראשונות המצריכות גם הן שם משפחה ברור. אמה הביולוגית של הנערה לא התנגדה לבקשה, אביה הביולוגי התנגד, היועץ המשפטי לממשלה תמך בה וכך גם משפחת האומנה.
זגורי אומר: "שם המשפחה הנוכחי של הקטינה הוא שם משפחת אביה. אביה של הקטינה ביצע בה מעשים נוראיים. לא בכדי מבקשת הקטינה להתנתק מאביה ומשורשים כלשהם הקשורים בו ומזכירים אותו. אזכור שם משפחתה כמותו כאזכור העבר הרודף אותה בוודאי בלילותיה. שינוי שם המשפחה כמותו כאמירה עצמית של הקטינה כי היא אכן יכולה לפתוח בפרק חדש ונקי בחייה הרחק מקשיי וזכרונות העבר. רוצה לומר, כי לא רק ההזדהות עם המשפחה האומנת מצדיקה שינוי השם, אלא הנזק הרגשי שהותרת השם הנוכחי עלול לגרום לקטינה.
"...זהותה המתגבשת של פלונית הלובשת גם ביטויים וסממנים חיצוניים מכוח היותה אזרחית מדינת ישראל מצדיקה כי היא תתאם לנסיבות חייה הנוכחיות ולא לעברה הרחוק והמעיק. פלונית רואה עצמה כבתם של ההורים האומנים והם רואים אותה ככזו. היא לא רואה עצמה כשייכת וכבתו של אביה".

תאריך:  26/05/2013   |   עודכן:  26/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
גורם רוסי בכיר אמר לסאנדיי טיימס כי רוסיה מוכנה להיענות לבקשת ישראל בתמורה להבטחה ישראלית להימנעות מתקיפות אוויריות נוספות בשטח סוריה    ההחלטה התקבלה בפגישת נתניהו ופוטין    הרוסים מודאגים מהאפשרות של פגיעה במטוסים בנתב"ג
עידן יוסף
עזרן מת ממחלה קשה    היה מוותיקי הכתבים, העורכים והשדרים הבכירים בטלוויזיה הישראלית
איתמר לוין
תובעת 500,000 שקל מאולמרט, המשמש כיו"ר קרן ג'נסיס אנג'לס, ומבעלי הקרן שהוקמה בשיתוף עם המיליארדר מקזחסטאן קגנס רקישב    טוענת להטעיה ונזקים בשל השימוש בשם "ג'נסיס"
איציק וולף
עדי ראייה דיווחו כי הדוקר היה בעל חזות צפון אפריקנית מוסלמית    הוא תועד במצלמות האבטחה    שר ההגנה: התוקף רצה לרצוח חייל, נתפוס אותו
מערכת אתר ערוץ הספורט
הקרואטית התאוששה מפציעה קשה. ניצחון גם לטייסון גיי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il